Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:08:08 GMT

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۶۶۶۲

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه زیست محیطی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباس نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: با توجه به تنوع و اهمیت مسائل زیست محیطی و همچنین پتانسیل‌هایی که در این حوزه وجود دارد، ایجاد این بخش و حوزه در نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز لازم بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ واحد دانش بنیان در حوزه زیست محیطی در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی حضور داشتند گفت: معرفی طرح‌ها و تکنولوژی‌های نوین در حوزه پسماند، حضور چندین پروژه در حوزه آموزش‌های زیست محیطی و طرح‌هایی دیگر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و دریاچه ارومیه، در طول ایام نمایشگاه، فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین گفت: اگر حوزه محیط زیست، پایش، کنترل فیزیکی، مدیریت مناطق و کارهای دیگر، با تکنولوژی نوین توأم باشد، مسلماً راندمان کار هم افزایش خواهد یافت.

عباس نژاد افزود: در همین راستا، برای اولین بار در کشور، سامانه مدیریت و حفاظت هوشمند مناطق زیست محیطی، با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه استان و حمایت ویژه استانداری، در حال اجرا است.

وی افزود: در کنار این طرح، سامانه‌های آنلاین پایش هم در سطح استان فعال هستند و برای مثال منطقه تالاب قوری گول، به شکل کامل توسط این سامانه آنلاین، رصد و کنترل می‌شود.

کد خبر 5350978

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن عباس نژاد محیط زیست آذربایجان شرقی آلودگی زیست محیطی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف گرگان واکسن کرونا اردبیل بارش باران سیستان و بلوچستان شیوع کرونا مراسم تودیع و معارفه عکس استانها زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی