Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم مغایر بند ۸ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری است، گفت: این موضوع که آموزش پزشکی باید در کنار بهداشت و درمان باشد، بدون تردید کار درستی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح ادغام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: طراحان این طرح به دنبال ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که عملا این تفکر مغایر بند ۸ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری است، در آن بند، صریح بیان شده که آموزش پزشکی در بهداشت و درمان ادغام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه عدالت در دسترسی به خدمات درمانی دغدغه نمایندگان محترم بوده است، گفت: در جریان هستم که بسیاری از نمایندگان محترم از عدم وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص در حوزه انتخابیه خود رنج می‌برند و فکر می‌کنند با این طرح می‌توانند آن قضیه را پوشش دهند که این طور نیست، چرا که با اجرای طرح نه تنها این اتفاق مسیر نخواهد شد بلکه اساسا ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت در دهه ۶۰ برای افزایش ظرفیت‌های موجود جهت تربیت دانشجویان گروه پزشکی بوده است، یعنی عملا وزارت بهداشت با این ادغام تمام ظرفیت‌هایی که برای ساختار نظام درمانی و بهداشت خود داشته در بستر آموزش قرار داده و عملا آموزش قوت گرفته است؛ به این شکل که ما امروز گروه پزشکی فارغ التحصیل شده بسیاری را در جامعه داریم.

آموزش پزشکی باید در کنار بهداشت و درمان باشد

دکتر محسنی بندپی اظهار کرد: این ادغام نه تنها در نهاد‌های داخلی بلکه در نهاد‌های بین المللی هم مورد تشویق قرار گرفته است و حتی سازمان جهانی بهداشت هم چند سال گذشته این مدل از آموزش را به کشور‌های دیگر توصیه کرده بود.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس عنوان کرد: این موضوع که آموزش پزشکی باید در کنار بهداشت و درمان باشد، بدون تردید کار درستی است و اجرای این طرح هم خلاف قوانین بالادستی است و هم هزینه‌های بسیار سنگینی را به جامعه تحمیل خواهد کرد و هرگز به افزایش کمیت و کیفیت تربیت دانشجویان پزشکی منجر نخواهد شد.

وی افزود: زیرساخت‌های عمده آموزش دانشجویان گروه پزشکی که عمدتا به بستر‌های درمانی نیازمند هستند در وزارت علوم وجود ندارد؛ فکر میکنم ما باید به سمت اجرای طرحی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت ماندگاری دانشجویان پزشکی در کشور در مناطق محروم گام برداریم و در این صورت است که ما می‌توانیم به دغدغه نمایندگان محترم پاسخ دهیم.

دکتر محسنی بندپی تصریح کرد: بنابراین در شرایط فعلی و البته در هیچ مقطع زمانی، این ادغام به صلاح نیست؛ راه حل ماندگاری پزشکان و پیراپزشکان ما افزایش ظرفیت آن‌ها نیست چراکه اگر ما فکری برای ماندگاری و ایجاد انگیزه آن‌ها نداشته باشیم قطعا زیرساخت‌های کشور را به هم خواهیم زد و تربیت نیروی انسانی بیشتر را در شرایط اقتصادی کنونی را برای کشور‌های همسایه ممکن است در دستور کار خود داشته باشیم.

در سال ۹۹ بیش از ۹۰۰ هیات علمی از کشور خارج شدند

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس گفت: تلاش میکنیم با این طرح به طور جدی مخالفت شود و عملا تمرکز نمایندگان محترم را معطوف کنیم به اینکه مشکل آن‌ها راه حل دیگری خواهد داشت و باید به آن راه حل رسید.

وی همچنین در ادامه به خروج نخبگان از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۹۰۰ هیات علمی از کشور خارج شدند که این موضوع زنگ خطری برای نظام آموزش عالی ما در رشته‌های مختلف است که این اعداد خیره کننده هستند بنابراین تمرکز برای ایجاد انگیزه به ماندگاری پزشکان در کشور باید در اولویت نخست باشد و این طرح‌ها گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهند کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلامت طرح سلامت مجلس نوشهر و کلاردشت در مجلس ادغام آموزش پزشکی نمایندگان محترم آموزش پزشکی بهداشت و درمان وزارت علوم مردم چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز