Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ذاکری شنبه شب در آئین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک بازرگان ماکو با بیان اینکه گمرک بازرگان دومین مرز زمینی بزرگ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید در بخش زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی باید نگاه ویژه ای به مرز بازرگان داشته باشیم تا بتوانیم در انجام ارائه رویه‌ها با مشکل روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بخش بازرگان ۲ دستگاه ایکس ری فعال داریم و یک دستگاه دیگر نیز بزودی در این مرز با همکاری صنایع دفاع اجرایی می‌شود و تا یک سال نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با اشاره به جایگاه خوب گمرک بازرگان، اظهار کرد: عمده کشوهای که به نوعی در زمینه واردات و هم در صادرات مورد هدف ما هستند، یکی از آنها کشور ترکیه است که مرز بازرگان توانسته پل ارتباطی ایران با ترکیه باشد.

ذاکری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در بحث تجارت خارجی از استان‌های مهم و نقش‌آفرین کشور است، افزود: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در گمرکات مرزی از جمله بازرگان که دارای ظرفیت‌های تجاری بالایی است، کمک شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در خصوص تجارت خارجی کشور در سال جاری افزود: حجم تجارت خارجی کشور در هفت ماهه امسال ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مناسبی برخورد بوده که به نوعی تراز تجارتی مثبت شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به نقش گمرک در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی حوزه تجارت خارجی، افزود: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود، فعال کردن این مرز در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

توحید آذربد با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون به طور متوسط از بزرگترین مرز زمینی کشور در مرز بازرگان تردد می‌کند، عنوان کرد: گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است.

در پایان این آئین، رامین ظهیری به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک بازرگان معرفی و از تلاش‌های مجتبی بازگیر مدیرکل سابق قدردانی شد.

کد خبر 5351006

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران گمرک بازرگان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش برف گرگان واکسن کرونا اردبیل بارش باران سیستان و بلوچستان شیوع کرونا عکس استانها مراسم تودیع و معارفه گمرک بازرگان تجارت خارجی مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲