Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان سمنان، دامغان تنها شهرستان قرمز استان محسوب می‌شود که در هفته‌های اخیر شرایط خوبی را سپری نکرده است.

همچنین شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های مهدی‌شهر، آرادان، سرخه و میامی به شرایط زرد رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرود که این هفته به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده، پیش‌تر در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و با مدیریت خوب صورت‌گرفته، توانست خود را از قرمزی برهاند؛ اما چرا دامغان همچنان قرمز مانده و وضعیت کرونا در استان سمنان به چه شکل پیش خواهد رفت؟

روند ابتلا به کرونا در استان سمنان نزولی است

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این زمینه گفت: روند ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان سمنان به‌واسطه اقدامات صورت‌گرفته، کاهشی و رو به نزول است.

وی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت‌شده، طی هفته گذشته ۸۹ نفر بیمار مثبت مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد، ۷۸ نفر سرپایی و ۲۴ نفر بستری در بیمارستان‌ها هستند.

استاندار سمنان افزود: طی هفته گذشته با وجود شناسایی ۸۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا در استان و بستری ۲۴ بیمار روی تخت‌های مراکز درمانی، ۳۳ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شدند که نشان از رسیدگی‌های مطلوب درمانی در مراکز درمانی استان دارد.

هاشمی ادامه داد: در مجموع بیمارستان‌های استان سمنان، ۳۳ نفر از بیماران مبتلای قطعی به کرونا، در بخش مراقبت‌های ویژه، آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی بیان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته، آمار بیماران ابتلای قطعی و مثبت کرونا در استان سمنان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نصف شده است.

بستری‌ بیماران مبتلا به کرونا در دامغان نصف شد

هاشمی به ثبت سیر نزولی ابتلا و سرایت بیماری کرونا در استان سمنان بر اساس سامانه ماسک اشاره و تصریح کرد: پس از تبدیل وضع کرونایی شهرستان‌های شاهرود و دامغان به قرمز، بلافاصله ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا در این شهرستان‌ها تشکیل شد و اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

استاندار سمنان عنوان کرد: امروز شاهدیم که وضع رنگ‌بندی شهرستان شاهرود به نارنجی کرونایی بازگشته و میزان بستری‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان دامغان نیز به نصف کاهش پیدا کرده است.

فوت ۱۰ بیمار کرونا در یک هفته در استان سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: طی یک هفته گذشته و از ۱۴ آبان تا ۲۱ آبان سال جاری، ۳۷۹ بیمار با تشخیص یا شک ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۶۱ بیمار با تست مثبت قطعی کرونا شناسایی شدند، ادامه داد: در این مدت همچنین در کل استان یک‌هزار ۳۳ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ۱۰ بیمار با تست قطعی کرونا در این مدت در کل استان فوت کردند، افزود: ۳۷ بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه، آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کل استان بستری هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دامغان در وضع رنگ‌بندی قرمز کرونایی، سمنان، شاهرود و گرمسار در وضع رنگ‌بندی کرونایی نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضع رنگ‌بندی زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تأکید کرد: در هفته گذشته تعداد موارد مثبت کرونا در مجموع استان کاهش یافت و در کل آمار و ارقام رو به کاهش است.

دانایی گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان تا هفته گذشته ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش مجموعه بستری بودند که امروز این میزان به ۶۸ بیمار رسیده است.

روند نزولی ابتلا به کرونا در دامغان

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان نیز اظهار کرد: شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان ادامه دارد؛ اما آمار ابتلا رو به نزول است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران مبتلا به کرونا در بخش ورودی، ترخیص و بستری دائم و موقت در شهرستان دامغان از ابتدای آبان‌ماه کاهش یافته است.

فرماندار شهرستان دامغان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که ۱۷ نفر به‌صورت موقت بستری شده‌اند.

بندرآبادی گفت: در امر واکسیناسیون ۷۳ هزار نفر واجد شرایط در این شهرستان وجود دارد که ۸۷ درصد دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند؛ ۸۳ درصد دانش‌آموزان شهرستان نیز واکسینه شدند.

 

دامغان؛ نیازمند تدبیر بهتر

به‌هرحال، بخش بهداشت و درمان شهرستان دامغان این روزها بیش از همیشه نیازمند تدبیر بهتر برای کنترل بیماری کووید-۱۹ است و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان باید به این امر توجه کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان بخش مراقبت های ویژه آموزش و پرورش بهداشت و درمان بهداشت و درمان دامغان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان کووید ۱۹ شهرستان دامغان کرونا در دامغان شهرهای قرمز کرونا در استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی ابتلا به کرونا شهرستان دامغان بیمارستان ها مراکز درمانی وضع رنگ بندی هفته گذشته مثبت کرونا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

ایسنا/سمنان به‌دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی، استاندار سمنان خواستار بسیج امکانات برای یافتن این دختر ۲۴ ساله شد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت طی یک دستور فوری، خواستار بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی، به‌منظور پیدا کردن دختر ۲۴ ساله مفقودی در شهرستان میامی شد.

استاندار سمنان با توجه به اعلام مفقودی این دختر جوان در جنگل دشت شاد شهرستان میامی، ضمن تماس تلفنی با مسئولان‌ مرتبط از جمله فرماندار شهرستان میامی، دستور داد تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی موجود به همراه تیم‌های کمکی از سایر شهرستان‌ها و در صورت نیاز از سایر استان‌های همجوار، نسبت به جست‌وجوی دقیق منطقه تا حصول نتیجه اقدام شود.

وی تاکید کرد: از هیچ کوششی در این زمینه به منظور رفع دغدغه‌مندی خانواده این دختر مفقود شده دریغ نشود.

گفته می‌شود، دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبشهت به قصد پیاده‌روی از منزل خارج شده و به سمت جنگل دشت شاد حرکت کرده ولی تاکنون باز نگشته است. به دنبال اعلام این خبر، نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار امیدوارکننده برای بایرن مونیخ: توماس توخل در مادرید بدون باخت است
  • افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان امید شهرستان مهرستان
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • خبر امیدوارکننده نکونام از دو مدافع مصدوم