Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانزده تن از نمایندگان پارلمان انگلیس در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار تحرکات دیپلماتیک او برای جلوگیری از حکم اعدام «حسن بن فرحان المالکی» شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شانزده تن از نمایندگان پارلمان انگلیس با ارسال نامه‌ای به «لیز تراس» وزیر خارجه کشورشان، خواستار ممانعت از اجرای حکم اعدام «حسن بن فرحان المالکی» آکادمیک و اندیشمند برجسته اهل سنت و مخالف سرسخت آل سعود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه نمایندگان انگلیس از وزیر خارجه این کشور خواسته شده تا با ارائه «اعتراضات فوری» به عربستان برای جلوگیری از اعدام المالکی فشار بیاورد.

به گزارش ایندپندنت، در این نامه آمده است: «ما عمیقا نگران هستیم که یک روشنفکر سعودی به دلیل جرایم فکری اعدام شود. اجرای حکم اعدام حسن بن فرحان المالکی، می تواند گامی بزرگ برای بازگشت به عقب عربستان در مسیر مثبت اصلاحات در این کشور باشد».

آنها در این نامه ارسالی از وزیر انگلیسی خواستند تا فوراً با همتای سعودی خود برای اطمینان از رفع اتهامات علیه حسن بن فرحان المالکی دانشمند و مورخ سعودی به دلیل محتویات کتاب‌های تالیفی او رایزنی کند.

مقامات عربستان سعودی المالکی را در سال 2017 به اتهامات متعدد از جمله «مصاحبه با رسانه‌های خبری غربی» و «داشتن کتب غیرمجاز» دستگیر کردند.

در فهرست طولانی اتهامات حسن بن فرحان المالکی، «تالیف کتب و مقالات حاوی افکار مخالف آل سعود»، «انتقاد از مسؤولان و مفتی عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس»، «روشن‌گری علیه وهابیت و سلفی‎گری»و «تمجید از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن» هم دیده می‌شود.

اعدام‌ها علیه فعالان سیاسی عربستان در حالی افزایش می‎یابد که سازمان دیده بان حقوق بشر بارها از تلاش عربستان برای صدور احکام سیاسی اعدام علیه فعالان مدنی و حقوق بشری در این کشور انتقاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار عربستان سعودی اخبار انگلیس اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد