Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از افراد به نشستن های طولانی مدت در محل کار عادت دارند، اما بهتر است از این موضوع مطلع باشید که نشستن زیاد موجب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی می شود.

به گزارش برنا؛ اگر در محل کار خود عادت به نشستن زیاد دارید این نکات را بخوانید تا در سلامتی شما اختلالی وارد نشود. همه ما دوست داریم که یک میز کار بزرگ داشته باشیم و بیشتر وقت کاری خود را روی آن بنشینیم و از تهویه مطبوع هوا لذت ببریم بله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملا خوش آیند است، حتی زمانی که در مورد آن فکر میکنیم اما نشستن برای یک مدت طولانی بدون داشتن حداقل فعالیت های فیزیکی ممکن است باعث ایجاد بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی شود که برخی از آنها عبارتند از:

   افزایش سطح قند خون

   چاقی

  چربی بیش از حد در اطراف کمر

   سطح کلسترول ناسالم در بدن

بهترین گزینه برای دوری از این مشکلات سلامتی، حفظ یک شیوه زندگی فعال است که باعث میشود در تمام طول روز حرکت داشته باشید، اما اگر شغل شما این کار را نپذیرد و زمانی برای آن نداشته باشید و باید تمام طول روز در جلوی میزتان بنشینید، بهتر است به جای پیدا کردن فعالیت های بدنی از مواد غذایی استفاده کنید که برای این امر مناسب است، تا انرژی کافی برای تمام طول روز را فراهم کند و در عین حال شما را از هرگونه مشکل سلامتی در امان نگهدارد، که طبق آنچه که توضیح داده شده است آنها عبارتند از:

1. استفاده از توت ها:

اگر شما عاشق میوه هستید، توت ها یک انتخاب عالی برای نوع سبک زندگی شما هستند. یک مطالعه ای نشان میدهد که مصرف انواع توت ها به طور منظم باعث کاهش التهاب میشود. دلیل آن فلانوئید های می باشد که ژن های التهاب در بدن را خاموش میکند. اگر شما بین توت ها، بلوبری را انتخاب می کنید، آنها همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند که برای سلامت انسان مفید است.

2. آجیل :

آجیل ها کمک میکند تا مقدار زیادی اسید های چرب امگا3 دریافت کنید و همچنین در برابر التهاب مفید هستند. علاوه بر این دارای چربی های غیر اشباع هستند که به از بین بردن چربی های شکم و حفظ وزن سالم شما کمک میکند.بادام ها همچنین یک منبع خوب از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که از آسیب های اکسیداتیو جلوگیری میکنند. علاوه بر این شما را برای یک مدت طولانی پر و سیر نگه میدارند و باعث میشود که نسبت به گذشته، سالم زندگی کنید.

3. روغن زیتون:

زمانی که تمام طول روز را می نشینید، در واقع خطر ابتلا به حمله قلبی در شما بیشتر می شود به این دلیل که چربی های ناسالم در بدنتان جمع می شوند و سطح کلسترول بالا می رودبا این حال شما می توانید از روغن زیتون استفاده کنید تا همه چیز را تحت کنترل در آورید و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را که کاهش دهید.

4. آناناس :

آناناس حاوی برملائین است که یک ضد التهاب قوی می باشد و بیشتر آن در ساقه آناناس یافت می شود، بنابراین می توانید آن را با مقداری شیرین کننده ترکیب کنید و بعد برای کاهش التهاب مصرف کنید.

5. زرد چوبه:

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی می باشد و دقیقا همان چیزی است که برای رژیم غذایی شما توصیه میشود.پر از کورکومین است که التهاب را متوقف می کند و باعث کاهش تولید آنزیم های التهابی در بدن می شود ، علاوه بر این می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. برای حفظ مناسب و سالم وزن تان می توانید روزانه از زردچوبه استفاده کنید.

6. سیر :

سیر علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، دارای خواص ضد التهابی است و به مشکلات مربوط به التهاب کمک میکند.علاوه بر این مطالعات اخیر نشان می دهند که برای حفظ سطح قند خون در حد نرمال مناسب است و سطح چربی را در جریان خون شما کنترل می کند.

7. آووکادو :

آووکادو نه تنها خوشمزه است، دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد.همچنین حاوی اسید های چرب و غیر اشباع است که به درمان التهاب و حفظ وزن سالم کمک میکند و باعث از بین رفتن چربی شکم میشود آنها همچنین مقاومت بدن در برابر انسولین را افزایش میدهند.

8. چای سبز:

چای سبز به دلیل مزایای بی شماری که دارد، جز نوشیدنی های محبوب در تمام نقاط جهان است.این نوشیدنی قرن ها به عنوان یک نوشیدنی معجزه آسا برای سلامت انسان مورد توجه قرار گرفته است.میتواند در مقابله با افزایش وزن و التهاب ناشی از نشستن زیاد جلوگیری کند و کمک کند تا بدن شما سالم بماند. پلی فنولی که در چای سبز یافت میشود، یک عامل ضد التهابی قوی است که به داشتن زندگی سالم کمک میکند.

9. ماهی چرب:

بسیاری از غذاهای فرآوری شده که ما امروزه مصرف می کنیم، حاوی روغن های گیاهی خطرناک یا ترانس دار هستند مانند:روغن ذرت، آفتابگردان، سویا و پالم که سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 می باشند، که دارای خواص ضد التهابی و کمبود امگا 3 را جبران میکنند و برای سلامتی بدن و افرادی که تمام طول روز می نشینند و کار می کنند بسیار مناسب است.شما مجبور نیستید که مصرف چنین غذاهایی را کاهش دهید، می توانید در کنار آنها از ماهی های چرب که امگا 3 زیادی دارند، نیز در هفته استفاده کنید، تا این نسبت را به سطح مورد نظر برسانید.

10. دانه کتان :

دانه کتان برای جلوگیری از التهاب ناشی از نشستن بسیار زیاد مناسب است، زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و با اکسید شدن و افزایش حساسیت می تواند به سلامت شما کمک کند.مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف روغن دانه کتان به طور منظم، در بهبود توانایی متابولیسم چربی بدن کمک می کند بنابراین شما باید آن را در برنامه رژیم روزانه خود بگنجانید.

اینها 10 مورد از بهترین غذاهایی هستند که شما می توانید در محل کار غیر فعال خود استفاده کنید ، همه آنها مزایای خود را دارند و می توانید از آنها در روزهای مختلف استفاده کنید تا با التهاب و ایجاد چربی ناسالم مبارزه کند. سعی کنید این غذاها را به طور معمول در رژیم غذایی خود قرار دهید و زندگی سالم خود را شروع کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشکلات قند مشکلات مواد غذایی انرژی سبک زندگی ژن ویتامین سلامت وزن ویتامین روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری رژیم غذایی کاهش وزن وزن قند درمان چای جهان سلامت چای رژیم غذایی نشستن استفاده کنید تمام طول روز نشستن زیاد ضد التهابی ضد التهاب کمک میکند توت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد چرب و دردسرهایش

آفتاب‌‌نیوز :

«امروزه در جهان کبد چرب به یک بیماری اپیدمی و همه‌گیر تبدیل شده به طوری که از هر ۱۰ نفر در جهان یک نفربه آن بیماری مبتلاست. در ادامه به بررسی این بیماری خواهیم پرداخت.

کبد چرب چیست؟

بیماری کبد چرب به دلیل تجمع چربی مازاد در کبد ایجاد و اغلب در افرادی دیده می‌شود که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. کبد چرب معمولاً در مراحل اولیه آسیبی ایجاد نمی‌کند و علایمی ندارد، اما در صورت بدتر شدن می‌تواند منجر به آسیب جدی به کبد شود.

علت بیماری کبد چرب

کبد چرب می‌تواند ناشی از مصرف زیاد الکل باشد، اما بیشتر افراد مبتلا به این بیماری دچار بیماری نوع غیرالکلی هستند که ناشی از مصرف الکل نیست. عواملی که در ایجاد این بیماری نقش دارد، عبارت‌اند از:

فشار خون بالا

افزایش کلسترول و تری گلیسیرید خون

ابتلا به دیابت نوع ۲

اضافه وزن و چاقی به‌خصوص در اطراف شکم

برخی افراد به دلایل دیگری مثل سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، هپاتیت B مزمن، هپاتیت C مزمن، بیماری هموکروماتوز و عوارض جانبی برخی دارو‌ها به کبد چرب مبتلا می‌شوند.

انواع کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب ساده یا استئاتوز (کبد چرب گرید یک): در این مرحله سلول‌های چربی شروع به رسوب در کبد می‌کنند. در کبد چرب گرید یک هیچ التهاب یا زخمی وجود ندارد.

استئاتوهپاتیت غیر الکلی (کبد چرب گرید۲): این مرحله زمانی رخ می‌دهد که تجمع چربی در سلول‌های کبد با التهاب همراه باشد.

فیبروز (کبد چرب گرید۳): این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که بافت اسکار پایدار در کبد و در رگ‌های خونی اطراف کبد وجود داشته باشد. در کبد چرب گرید ۳ کبد می‌تواند به درستی عمل کند.

سیروز کبدی (کبد چرب گرید۴): در این مرحله کبد به درستی کار نمی‌کند و علایمی مانند زرد شدن پوست و سفیدی چشم‌ها و درد مبهم در سمت راست پایین دنده‌ها شروع می‌شود.

علایم کبد چرب

کبد چرب دارای این علایم است:

درد شکم

از دست دادن اشتها

کاهش وزن

ضعف یا خستگی

حالت تهوع

خارش پوست

زردی پوست و چشم

کبودی پوست و خون ریزی آسان

ادرار تیره‌رنگ

تغییر رنگ مدفوع

تجمع مایع در شکم (آسیت)

تورم پا‌ها

خوشه‌های قابل مشاهده از رگ‌های خونی زیر پوست

بزرگ شدن سینه در مردان

سرگیجه

درمان و پیشگیری

درمان کبد چرب بستگی به علت آن دارد، بعضی از انواع آن ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد. اصلاح سبک زندگی علاوه بر درمان می‌تواند باعث پیشگیری از این بیماری شود.

اجتناب از مصرف الکل و دیگر مواد سمی: پرهیز از مصرف الکل، ضروری‌ترین بخش کنترل کبد چرب الکلی است. همچنین بیماران باید از مصرف دارو‌هایی مثل کورتیکواستروئید‌ها که باعث آسیب به کبد می‌شود، اجتناب کنند.

رژیم غذایی: رژیمی با چربی تعدیل شده برای پیشگیری از کبد چرب توصیه می‌شود.

کاهش وزن: کاهش وزن می‌تواند باعث کاهش مقدار چربی جمع شده در کبد شود.

ورزش: ورزش منظم برای بهبود این بیماری، مفید و روشی مناسب برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون است.

دارودرمانی تحت نظر پزشک: دارو‌هایی که برای درمان مقاومت انسولین استفاده می‌شود، می‌تواند مفید باشد.

گیاه خار مریم (Milk Thistle): خار مریم گیاهی است که برای درمان بیماری‌های کبدی استفاده و باعث افزایش تولید آنزیم‌های آنتی اکسیدانت می‌شود که به کبد برای شکستن و دفع مواد سمی کمک می‌کند. همچنین این گیاه ممکن است باعث افزایش تولید سلول‌های کبدی جدید شود. البته مصرف آن باید تحت نظر پزشک باشد.

برای بیمارانی به بیماری کبد چرب گرید ۲ مبتلا هستند، بهترین راه درمان، تغییر سبک زندگی است. با خوردن غذا‌های کم چرب و افزایش فعالیت بدنی می‌توانید بیماری خود را درمان و هر چند وقت یک بار با پزشک متخصص مشورت کنید.»

منبع: روزنامه خراسان

دیگر خبرها

  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند