Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری جو بایدن و مخفی کاری پیرامون آن وجوه مختلفی دارد که عمده آن در رابطه با قانون اساسی آمریکا مطرح می‌شود. خبرگزاری میزان – در حالی که همه جهان از ابعاد مختلف به وضعیت سلامتی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازند، دستیاران و متحدان وی، حزب دموکرات و مطبوعات لیبرال در این کشور، به صورتی قابل درک، تمایلی به پرداختن به این موضوع ندارند، هرچند احتمالا به زودی ناچار به پرداختن به آن در چارچوب قانون اساسی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «ساوت چاینا مورنینگ پست»، در حالی که تصور عمومی از «جان اف کندی»، نخستین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا، جوانی با نشاط بود، در سال‌های اخیر مشخص شد که وی مشکلات پزشکی قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ در واقع زمانی که وی هدایت کاخ سفید را در دست گرفت، مردی بسیار بیمار بود.   «جان اف کندی»، علاوه بر مبتلا بودن به بیماری‌های جدی مانند «آدیسون» (کمبود هورمون‌های قشر غده فوق کلیوی) که زمانی کُشنده بود، از «کولیت» و بیماری‌های بی شمار دیگر مانند کمر درد مزمن و بیماری استخوانی «دژنراتیو» رنج می‌برد.   او که دچار ناشنوایی بود، به دلیل خوددرمانی روزانه تعدادی دارو مصرف می‌کرد؛ با تعریف امروزی، او یک معتاد به مواد مخدر بود.   تا سال‌ها پس از مرگ «جان اف کندی»، مردم آمریکا کمتر از ماجراجویی جنسی و شرایط پزشکی او باخبر بودند اما جای تعجب نیست که حتی تا سال‌ها پس از مرگ «کندی» نیز تلاش خارق العاده‌ای برای مخفی کردن واقعیت‌های پرونده پزشکی وی انجام می‌شد؛ زیرا شرایط پزشکی او مستقیما به قانون اساسی آمریکا مربوط می‌شد.   براساس قانون اساسی و دموکراسی آمریکا، انتخاب «کندی»، به عنوان رئیس جمهور تقریبا غیرممکن بود و اگر رای دهندگان از میزان بیماری وی به صورت کامل مطلع بودند، به وی رای نمی‌دادند.   حتی شدت بیماری‌های ناتوان کننده وی می‌توانست سبب جابجاییاش تحت یکی از مواد قانون اساسی آمریکا شود.   «جو بایدن»، دومین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا نیز اکنون با مسائل مشابهی مواجه است.   وی که مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا نیز محسوب می‌شود، عمدتا به لطف رسانه‌های خبری اصلی آمریکا از افشاگری درباره مشکلات جسمی خود در امان می‌ماند.   اما به نظر می‌رسد حوادث ناشی از عملکرد‌های بدنی کنترل نشده وی بیش از یک شایعه صرف باشند و به خوبی می‌توانند در ارتباط با بیماری‌های «دژنراتیو» و کهولت سن توصیف و تشریح شوند.   شاید مردم با خواندن گزارش‌های «دیلی میل» و «ایندیپندنت» از مواجهه شرم آور «جو بایدن» و «کاملا هریس»، دوشس «کورنوال»، در حاشیه اجلاس آب و هوای Cop۲۶ بخندند اما چرت زدن‌های وی در سخنرانی‌های افتتاحیه این کنفرانس، صفت «خوابالو» «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا به «بایدن» را واقعیت داد.   ضمن این که خبرنگاران در میانه دیدار «جو بایدن» و «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور)، از اتاق مذاکرات اخراج شدند؛ این اقدام یک نقض غیرقابل انکار پروتکل‌های دیپلماتیک بود.   البته دیدار «بایدن» با «پاپ» در «واتیکان» نیز از دیگر موارد جنجالی پیرامون سلامت جسمی بایدن است. بیشتر بخوانید: جو بایدن را بیشتر بشناسیم زنگ خطر برای بایدن به صدا درآمده است؟ از این رو باید گفت که وضعیت سلامتی «بایدن» مسائل سیاسی و قانون اساسی جدی را مطرح می‌کند.   اصل دوم از بخش یک بند ۶ قانون اساسی آمریکا و همچنین متهم بیست و پنجم آن به دلایل برکناری رئیس جمهور از سمت خود به دلایلی از جمله ناتوانی در انجام اختیار‌ها و وظایف می‌پردازد.   دستیاران و متحدان رئیس‌جمهور، حزب دموکرات و مطبوعات لیبرال آمریکا، ممکن است به زودی وظیفه اجرای قانون اساسی را برای تغییر رئیس جمهور داشته باشند.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جو بایدن آمریکا جو بایدن قانون اساسی آمریکا رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر