Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درست است با هر بار بارندگی تراژدی سیلاب و آب‌گرفتگی در استان مازندران صورت می‌گیرد اما همچنان چشم‌ها کماکان به آسمان دوخته شده و همه مردم باتوجه به وضعیت نامطلوبی آبی در استان انتظار تداوم بارش‌ها را دارند تا بتوانند با خیال آسوده در ماه‌های آینده به کشت و کار بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*سرریز شدن سد میجران در رامسر

محمدابراهیم یخکشی امروز درباره بارش‌های اخیر و تاثیر آن بر منابع آبی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: عمده بارش‌های اخیر سمت غرب استان بوده که موجب سرسریز شدن سد میجران شهرستان رامسر شده و خیال‌مان را برای مدتی آسوده کرد.

وی با اعلام اینکه هر بارشی را نعمت می‌دانیم، افزود: امسال سال خشکی است، اگر سامانه بارشی اخیر در قسمت شرق استان از شدت خوبی برخوردار بود، به حجم ذخایر آبی کمک می‌کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه این بارش‌ها منجر به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب شد، اضافه کرد: همچنین آورد رودخانه‌ها به ۴۷ میلیون متر مکعب آب رسید.

این مسؤول با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده این است سال سخت و خشکسالی را در پیش داریم، تصریح کرد: باید با مدیریت مصرف از ذخایر آبی خود به نحو احسن بهره‌مند شده تا دچار خسارت نشویم.

یخکشی با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها در ارتباط با مشکلات آبی کماکان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد موضوع مهم ضرورت توجه به مدیریت مصرف است که نباید این مهم به فراموشی سپرده شود.

*حال و روز ناخوش بارندگی در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سال زراعی امسال خیلی خوب آغاز نشد و از لحاظ بارشی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است.

وی با اعلام اینکه شرایط بارندگی در استان مازندران مظلوب نیست، یادآور شد: البته در آبان ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی بودیم که امیدواریم بتواند کم‌بارشی در مهر ماه را جبران کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ غ

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان