Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@08:48:53 GMT

اپل چرا باید به کارمندان خود غرامت بدهد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۷۹۸۳

اپل چرا باید به کارمندان خود غرامت بدهد؟

شرکت اپل، غول فناوری آمریکا، قرار است ۲۹.۹ میلیون دلار به علت نقض قوانین کار به کارمندان خود در کالیفرنیا به عنوان غرامت بپردازد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، شرکت اپل، غول فناوری آمریکا، قرار است ۲۹.۹ میلیون دلار به علت نقض قوانین کار به کارمندان خود در کالیفرنیا بپردازد.

اپل این کارمندان را مجبور می کرد تا پس از پایان شیفت‌های کاری، کیف‌های خود را جهت بازرسی "ضد سرقت" در اختیار نگهبانان بگذارند و زمان زیادی را معطل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اپل برای تولید بیشتر آیفون ۱۳ چه کار کرد؟‌

روز جمعه، وکلای حدود ۱۵ هزار نفر از کارمندان و کارگران اپل از یک قاضی فدرال خواستند تا توافق برای پرداخت این غرامت را تایید کند، توافقی که پس از هشت سال پیگیری قضایی به نتیجه رسید.

کارمندان ۵۲ فروشگاه اپل استور در سال ۲۰۱۳ این شکایت دسته جمعی را مطرح و ادعا کردند که این غول فناوری با عدم پرداخت غرامت به کارکنان برای چک کردن کیف های خود، قوانین کالیفرنیا را نقض می کند. طبق اسناد دادگاه، فرآیند بازرسی از کارمندان بین پنج تا ۲۰ دقیقه و در شلوغ ترین روزها تا ۴۵ دقیقه طول می کشید.

وکلای این پرونده که توسط بلومبرگ مشاهده شد، گفتند در نتیجه توافق حاصله، هر کارمند ۱۲۸۶ دلار به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد.

در نوامبر سال ۲۰۱۵، اپل موفق شد در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا پیروز شود. در آن زمان، قاضی مدعی بود که کارمندان ترجیح می‌دهند کیف‌هایی را به محل کار بیاورند و خود را تحت بازرسی شرکت قرار دهند.

با این حال، اپل مدعی بود که بازرسی کیف ها برای اطمینان از این که شاغلان دستگاه‌های دزدیده شده را پنهان نمی‌کنند، ضروری است.

این حکم سال گذشته لغو شد یعنی زمانی که دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم رای داد که این شرکت موظف است به کارمندان خود برای مدت زمانی که برای چک کردن وسایل و کیف های خود معطل شده اند، غرامت پرداخت کند.

اپل در این توافق اعلام کرد که سیاست بازرسی خود را در دسامبر سال ۲۰۱۵ متوقف کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اپل غرامت کارمندان آمریکا فناوری کارمندان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است

سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت گانه مشهد گفت: در مساله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، "جهش تولید با مشارکت مردم" و این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ادارات اظهار کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم ما را مسموم کرده و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند.

غیاثی افزود: بسیج ادارات و کارمندان سپاه خراسان رضوی یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده دارد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه استان یکی از قشر‌هایی است که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده را دارد.

احمد زارعی با تاکید بر رفع مشکلات و مساله کمک و خدمت‌رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم افزود: فرماندهان بسیج در ادارات، حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند که پایه مهم آن فقط مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد
  • لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور
  • مهاجم پرسپولیس مثل دیوار است و توپ به او می‌خورد و برمی‌گردد! | آقای مدافع ملی‌پوش ۴ تا پاس سالم نمی‌تواند بدهد
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است