Web Analytics Made Easy - Statcounter

هماتوم مغزی شرایط جدی است که  خون بین جمجمه و سطح مغز قرار می گیرد، این مشکل اغلب با ضربه به سر به وجود می آید، این ضایعه می تواند باعث مرگ به خصوص در افراد مسن که ضربه  سختی به مغز آنها وارد شده باشد، است، هماتوم مغزی حاد بدترین حالت هماتوم است که در آن آسیب قابل توجهی به مغز فرد مصدوم وارد شد.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی این واحد درمانی، محمد هادی فرح زادی افزود:  از این پس نیازی به اعزام بیماران خونریزی مغزی و مجروحان نواحی سر و گردن در حوادث جاده ای به بیمارستان های یزد مرکز استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : با توجه به تعداد زیاد واحدهای تولیدی و کارخانه های صنعتی شهرستان و بروز حوادث حین کار و همچنین حوادث جاده‌ای در کمربندی میبد و جاده اردکان به یزد وجود بخش جراحی مغز و اعصاب ضروری بود و بر این اساس تصمیم به راه اندازی آن گرفته شد.

وی افزایش امید به درمان مصدومان حوادث جاده ای ، جلوگیری از هدر رفت فرصت طلایی درمان  ،  کاهش هزینه‌های درمانی و کاهش رفت و آمد همراهان بیماران به مرکز استان را از جمله نتایج راه اندازی بخش یادشده عنوان کرد.

فرح زادی اظهار کرد: بعضی از تجهیزات مورد نیاز برای این بخش قبلا آماده بود و بعضی از تجهیزات مورد نیاز هم با همکاری موسسه خیریه بیمارستان به‌ سرعت تهیه و یا در حال تهیه است.

همچنین دکتر محمدامین جسمانی جراح مغز و ستون فقرات گفت: اولین عمل جراحی دیسک مربوط به خانمی با وزن ۱۱۰ کیلوگرم و درد ناشی از اندام تحتانی پای چپ به بیمارستان مراجعه کرد و عمل انجام شد و عمل تخلیه هماتوم مغزی هم ناشی از خونریزی در مورد مرد ۶۵ ساله ای با موفقیت انجام  و بیمار پس از مراقبت در بخش ویژه با شرایط مناسب از بیمارستان ترخیص شد.

بیمارستان میبد سال ۱۳۶۸ مراحل ساخت آن به همت شادروانان میرزا محمد صادقیان و سیدحسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با حدود ۱۲ هزار مترمربع زیربنا شروع شد و با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد تجهیزات زیربنایی آن تکمیل و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

 هم اکنون این واحد درمانی به دنبال راه اندازی مرحله یک توسعه آن در سال ۱۴۰۰ شمسی است و  ۳۳۹ تخت بستری و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات درمانی  دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

این شهرستان درگذرگاه ترانزیتی شمال به جنوب ،شرق به غرب و برعکس واقع است  و از این لحاظ تردد خودروها در جاده های آن بالا و از لحاظ ارتباطی اهمیت کلیدی در برقرای ارتباط با استان های مختلف کشور دارد. 

برچسب‌ها میبد دیسک کمر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد یزد جراحی مغز و اعصاب عمل جراحی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد دیسک کمر میبد دیسک کمر یزد جراحی مغز و اعصاب عمل جراحی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم