Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفر  چاه های آب در حومه روستای "ایگدر علیا" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس گفت: این سه حلقه چاه آب در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق نوار مرزی استان شامل ۴ شهر گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه و ۱۳۰ روستا حفر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاکنون ۴ حلقه چاه آب در قالب این طرح آبرسانی حفر شده و امروز حفر چاه‌های شماره پنج، ۶ و هفت آن هر کدام با عمق ۳۵۰ متر و دبی ۲۰ تا ۲۵ لیتر بر ثانیه و با اعتبار پیش بینی شده ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

 حسینی گفت: علاوه بر این مبلغ برای حفر این چاه ها ، ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز این سه حلقه چاه آب باید از منابع استانی تامین شود تا برای فصل بهار و تابستان سال آینده برای مصرف شهروندان گنبدکاووس و برخی روستا‌های بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان وارد مدار مصرف شوند.

او گفت: طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی استان  با جمعیت تقریبی ۵۵۰ هزار نفر و با نیاز آبی هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، بزرگترین طرح آبرسانی وزارت نیرو در این استان است.

حسینی گفت: بخشی از آب مورد نیاز این مناطق با حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه (۸۰۰ لیتر بر ثانیه) و بخشی نیز از محل ذخیره آب در سد نرماب چهل چای مینودشت (هزار لیتر بر ثانیه) برای افق هزار و ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاه آب آبرسانی کمبود آب خشکسالی لیتر بر ثانیه حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست