Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:25:36 GMT

افزایش غیر قانونی قیمت نان در ایلام قانونی شد!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۸۴۷۸

افزایش غیر قانونی قیمت نان در ایلام قانونی شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کالاهای اساسی باید به آسانی در دسترس مردم قرار بگیرد؛ نان یکی از کالاهای اساسی است که قوت غالب سفره مردم بوده؛ این کالا در سراسر کشور دچار افزایش قیمت شده و سبب شده مردم در این وضعیت آشفته اقتصادی دچار مشکلات زیادی شوند.

افزایش قیمت نان باعث فشار بر قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه شده و گلایه مندی و نارضایتی مردم را نیز در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله قیمت‌ها به صورت هماهنگ و کشوری افزایش می‌یابد؛ اما در خصوص قیمت نان سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواستار کاهش قیمت آن شده‌اند با این حال مسوولین استان ایلام از این امر تمکین نمی‌کنند و آن را 35 درصد افزایش داده‌اند.

مسوولین هر روز به بهانه‌های مختلف قیمت کالاها را افزایش می‌دهند

احمدی یکی از شهروندان ایلامی به فارس گفت: هر روز به بهانه‌های مختلف مسوولین به دنبال افزایش قیمت کالاها هستند؛ دیگر با این وضعیت اقتصادی و ناتوانی مردم در تامین مخارج زندگی چطور می‌توان زندگی کرد برای چه قیمت نان را که جز کالاهای اساسی مردم است افزایش می‌دهند؟ مردم از کجا این همه هزینه‌ها را پرداخت کنند؟

درد افزایش قیمت نان را اقشار ضعیف جامعه درک می‌کنند

محمدی یکی دیگر از شهروندان ایلامی نیز به فارس گفت: افزایش قیمت نان دردی است که قشر ضعیف جامعه آن را درک می‌کنند؛ مگر مسوولین از شرایط سخت زندگی مردم چه می‌دانند؛ اگر افزایش قیمت نان صورت می‌گیرد باید در اوایل سال باشد نه اینکه بخواهند اواخر سال و اوایل سال آینده هم افزایش دهند؛ این موضوع نیاز به بررسی دارد و امیدواریم هر چه زودتر قیمت‌ها کاهش یابد.

هیچ نامه‌ای از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به ما ابلاغ نشده است

سجاد مرادی مسوول روابط عمومی اتاق اصناف استان ایلام به فارس گفت: کاهش قیمت نان از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان که اعلام شده است در حد یک صحبت بوده و هنوز هیچ نامه‌ای به صورت رسمی و قانونی به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: افزایش قیمت نان در استان از طرف کمیته نرخ گذاری که متشکل از چند سازمان است (صنعت، معدن و تجارت، انجمن حمایت، استانداری، اداره غله و بازرسی) تعیین شده است این موضوع به این معنی نیست که اتحادیه و اتاق اصناف به صورت مستقل این قیمت را افزایش دهند.

مسوول روابط عمومی اتاق اصناف استان ایلام ادامه داد: نرخ نان مدت‌ها به دلایل مختلفی در استان ایلام افزایش پیدا نکرده است، اما اکنون این افزایش قیمت صورت گرفته است؛ در صورت کاهش دوباره قیمت نان در دستگاه‌های نظارتی استان این موضوع را به صورت کتبی و رسمی ابلاغ کنند و اگر اصناف رعایت نکنند این موضوع از طرف اتاق اصناف پیگیری و با متخلفین برخورد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: چون این افزایش قیمت از طرف مجموعه شورای آرد و نان استان و تنظیم بازار صورت گرفته باید در جلسه دوباره کاهش قیمت مطرح شود ما هم منتظر این موضوع هستیم که نامه اجرایی و کتبی ابلاغ شود تا ما هم برای این موضوع برنامه ریزی خود را داشته باشیم.

افزایش قیمت نان در استان طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان صورت گرفته است

مونا صیدی مسوول روابط عمومی اداره صمت استان ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: با صحبتی که با معاون امور بازرگانی اداره صمت استان در خصوص کاهش قیمت نان داشتم اعلام کردند این مصوبه مربوط به ۲۵ قلم کالای اساسی(یکی از این 25 قلم کالا نان است) است که توسط معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته است.

وی افزود: مصوبه افزایش قیمت نان در استان ایلام قبل از کاهش قیمت ۲۵ قلم کالا است و این افزایش در استان طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان صورت گرفته و به صورت کشوری نیست؛ این موضوع کاهش قیمت، شامل استان ایلام نمی‌شود.

قابل توجه دستگاههای نظارتی استان ایلام مگر می‌شود مصوبه برای یک استان باشد و شامل بقیه استان‌ها نباشد؛ اگر مصوبه افزایش قیمت باشد آن وقت مسوولان استان سر و دست می‌شکنند تا این مصوبه اجرایی شود ولی برای کاهش قیمت اصلا توجه‌ای نمی‌کنند.

استان ایلام تافته جدا بافته از کشور است که مسوولین فکری به حال این افزایش قیمت‌ها نمی‌کنند و هر روز فشار گرانی‌ها بر مردم افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: نان افزایش قیمت نان افزایش قیمت افزایش غیر قانونی قیمت افزایش قیمت نان استان ایلام اتاق اصناف کاهش قیمت فارس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷