Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@14:30:08 GMT

دولت بایدن مخالف ساخت تراشه‌های اینتل در چین است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۸۶۶۰

دولت بایدن مخالف ساخت تراشه‌های اینتل در چین است

ایتنا - ​​​​​​​دولت بایدن برنامه شرکت اینتل برای افزایش تولید تراشه در چین را به دلیل نگرانیهای امنیتی رد کرد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اینتل که بزرگترین تراشه ساز جهان است، استفاده از یک کارخانه در چنگدوی چین را برای تولید ویفرهای سیلیکونی پیشنهاد کرده است. این تولید می تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود و کمبود جهانی تراشه را تا حدودی رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از سوی دیگر اینتل خواستار کمک فدرال برای افزایش تحقیقات و تولید در آمریکا شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هنگامی که این برنامه در هفته های اخیر به مقامات دولت بایدن ارائه شد، اینتل را از این اقدام برحذر داشتند.

این وضعیت منعکس کننده چالشهای کمبود تراشه است که صنایع فناوری و خودروسازی را گرفتار کرده و باعث از دست رفتن میلیاردها دلار درآمد شرکتها شده و کارخانه ها را ناچار کرده است کارکنان خود را به مرخصی اجباری بفرستند. دولت بایدن تلاش می کند محدودیتهای مذکور را رفع کند و همزمان به دنبال منتقل کردن تولید قطعات مهم به آمریکاست در حالی که پیشنهاد اینتل برای افزایش تولید در چین برخلاف چنین برنامه ای بود.

اینتل در بیانیه ای اعلام کرد از راهکارهای دیگری که کمک می کنند تقاضای بالا برای نیمه رساناهای ضروری برای نوآوری و اقتصاد تامین شوند، استقبال می کند. این شرکت مانند سایر شرکتهای تراشه سازی مشتاقانه منتظر است تامین مالی ۵۲ میلیارد دلاری برای تحقیقات و تولید داخلی در کنگره تصویب شود. این پیشنهاد که قانون تراشه ها نام گرفته است، مدتی است در کنگره آمریکا معطل مانده است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا از این اقدام به عنوان راهی برای رقابت با چین و همچنین تامین تراشه در بلندمدت حمایت کرده است.

یک منبع آگاه گفت: به دنبال رایزنی هایی که اینتل با تیم بایدن داشته است، برنامه ای برای افزایش تولید در چین ندارد. با این حال چنین سناریوهایی ممکن است دوباره مطرح شوند و دولت باید تصمیم بگیرد چه مقرراتی برای فراهم کردن حمایت مالی تعیین شوند.

بعضی از جمهوریخواهان می گویند این کمک مالی نباید بدون شرط باشد تا مانع شوند شرکتها کمک مالی را دریافت کرده و حضورشان در چین را تقویت کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمبود تراشه به مسئله سیاسی بزرگتری تبدیل شده است. خودروسازان بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد را به دلیل کمبود تراشه از دست داده اند و کارگرانی کارخانه های تعطیل شده از سیاستمداران می خواهند کاری انجام دهند. حتی شرکتهای بزرگ که زنجیره تامین انعطاف پذیری داشتند هم در امان نمانده اند. اپل انتظار دارد بیش از شش میلیارد دلار درآمد در سه ماهه جاری به دلیل کمبود قطعه از دست بدهد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینتل سخت افزار برای افزایش دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت