Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@01:58:23 GMT

یک دست قطع شده در جیب فرمانده

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۸۶۹۴

یک دست قطع شده در جیب فرمانده

اسماعیل زارعیان از جمله افسران شهید ارتش است که فرماندهان صدام بیشتر از ایرانی‌ها او را می شناختند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل زارعیان در سال ۱۳۳۴ در شهر آبادان متولد شد. پدرش نعمت‌الله از افراد سرشناس شهر و دارای فضایل اخلاقی بسیار بود. اسماعیل پس از گذراندن دوران کودکی در سن ۶ سالگی وارد دبستان شد و با توجه به علاقه‌ای که به کسب علم داشت توانست دوران ابتدایی و دبیرستان را گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در سن ۱۸ سالگی موفق به اخذ دیپلم و سپس وارد دانشکده افسری شد و سه سال دوره دانشکده افسری را در تهران به پایان رسانده و به درجه ستوان دومی و اخذ لیسانس علوم اجتماعی مفتخر شد.

*خرمشهر این ارتشی را فراموش نمی‌کند
*اشک‌های یک تکاور

سپس برای آموختن دوره مقدماتی فرماندهی یک سال در شیراز اقامت کرد و پس از آن به خوزستان منتقل شد و فرماندهی گروهان۲ از گردان دژ خرمشهر که تحت امر لشکر۹۲ زرهی اهواز بود را به عهده گرفت و چندین ماه در منطقه شلمچه و کوشک در مرز ایران و عراق انجام وظیفه کرد.

یکی از همرزمانش درباره نحوه شهادت این افسر قهرمان در عملیات رمضان می‌گوید: «گلوله ۱۳۰ میلی‌متری به نزدیکی ما خورد و یک دست او قطع شد، او دست خود را برداشت و در جیب گذاشت و با آن دست فرمان پیشروی صادر کرد. دقایقی بعد گلوله دیگری منفجر شد و این بار دست دیگر او همراه با جراحات متعدد در بدنش قطع شد و به شهادت رسید.»

همچنین سرهنگ علی قمری از رزمندگان ارتشی دوران دفاع مقدس درباره مقاومت شهید زارعیان در خرمشهر روایت می کند:«زارعیان هنوز مشغول نبرد بود و رادیو عراق برنامه‌اش را به موضوع زارعیان تغییر داد و اعلام کرد : «سرکار ستوان زارعیان شما نمی‌توانید با چند دستگاه «تفنگ ۱۰۶ » با ارتش مجهز عراق مقابله کنید. پیشنهاد می‌کنیم خودتان را تسلیم کنید. مسلماً کشور عراق متعهد می‌شود شما را به هر کشوری که مایل باشید اعزام کند و اگر بخواهید در کنار ما با نیروهای ایرانی بجنگید، بالاترین درجه‌ها را ارتش عراق به شما اعطا خواهد کرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و پنجم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و چهارم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۷ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۳ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۰ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر