Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید طاهرپور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲ مرکز جدید پرورش ماهی خاویار در استان در دست احداث است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و در حال حاضر ۶ مزرعه پرورش خاویار در خراسان رضوی ثبت شده که یک مزرعه غیرفعال و پنج مزرعه دیگر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای راه‌اندازی ۲ مجموعه پرورش خاویار علاوه بر مراکز قبلی افزود: یکی از این مراکز مجتمع بسیار عظیم پرورش ماهیان خاویاری در منطقه کال‌شور سبزاور است. بخش دولتی چهار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های این پروژه هزینه کرده استکه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه به زودی شاهد راه‌اندازی این مجموعه عظیم در خراسان رضوی خواهیم بود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با اشاره به قدمت تولید خاویار درخراسان رضوی ادامه داد: طرح تولید خاویار در خراسان رضوی از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و اولین بهره‌برداری و استحصال آن سال ۱۳۹۹ و به مقدار ۱۱ کیلوگرم در شهرستان سبزوار صورت گرفت.

طاهرپور درباره مدت زمان استحصال خاویار بیان کرد: با توجه به نوع گونه پرورش این ماهی بین ۶ تا ۱۰ سال زمان لازم دارد. با تولید این ماهی در استان علاوه بر ۱۱ کیلوگرم خاویار استحصال شده، ۵۰ تن گوشت خاویار نیز تولید شد.

او به مقایسه جایگاه خراسان رضوی در تولید خاویار نسبت با سایر شهر‌های تولیدکننده این محصول در کشور پرداخت و تصریح کرد: در مقایسه با استان‌های ساحلی تولید خاویار در استان جای کار بیشتری دارد، اما در رابطه با استان‌های داخلی و مرکزی که دور از مناطق ساحلی است، در خراسان رضوی تولید خاویار تقریبا روند مطلوبی طی این سال‌ها پشت سر گذاشته است. قطعا خراسان رضوی در تولید خاویار نسبت به سایر استان‌ها عقب نیست.

بیشتر بخوانید

۸ میلیارد تومان افزایش در اعطاء تسهیلات اشتغال روستایی خراسان رضوی

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره برنامه‌های آینده خراسان در زمینه تولید خاویار تاکید کرد: برای سال‌های آینده افزایش مزارع پرورش خاویار، افزایش کیفیت و ارتقای بهره‌برداری خاویار در استان در دستور کار است. افزون بر این تمایل مدیریت جهاد کشاورزی استان این است که تولید خاویار را از شهرستان‌های داورزن و سبزوار به سایر شهرستان‌های استان تسری دهیم تا به جایگاه مناسبی در زمینه تولید خاویار دست پیدا کنیم.

طاهرپور درباره موانع تولید خاویار در خراسان رضوی اظهار کرد: زمان‌بر بودن پروژه‌های تولید ماهیان خاویاری، هزینه بالای نگهداری و پرداخت هزینه‌های گزاف توسط سرمایه‌گذار از جمله موانع تولید خاویار است. برای حل این مشکلات ارائه کمک‌هایی در قالب تسهلات بسیار کم‌بهره به عنوان سرمایه در گردش بسیار اثربخش خواهد بود.

او افزود: قطعا فرهنگ مصرف آبزیان و ماهیان خاویاری در خراسان رضوی ظرفیت ارتقا را دارد. در تلاش برای حل‌وفصل موانع تولید خاویار در استان هستیم تا بتوانیم پرورش این گونه در خراسان رضوی را به جایگاه مطلوب برسانیم.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات خاویار جهاد کشاورزی خاویار در خراسان رضوی خاویار در استان تولید خاویار جهاد کشاورزی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، عملیات تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی این شرکت انجام می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با توجه به ترافیک شدید و تردد بالای محور امیدیه به دیلم و آغاجاری و بروز حوادث پرشمار خودرویی و درنتیجه آسیب‌های جانی و مالی برای همشهریان گرامی، تکمیل این قسمت از جاده به طول هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری افزود: عملیات اجرایی این پروژه با تلاش مجموعه مهندسی و ساختمان شرکت با ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، به‌عنوان زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، درزمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه و ظرفیت تولید گاز آن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است، این شرکت همچنین روزانه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی