Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی کشته شدن دستکم ۵ غیرنظامی در جریان اعتراضات میلیونی روز شنبه در سودان سفارت آمریکا در خارطوم در بیانیه‌ای ابراز تاسف کرد.

 به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در خارطوم در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: "سفارت ایالات متحده از تلفات جانی و مجروح شدن ده ها معترض که برای آزادی و دموکراسی به میدان‌ها آمده بودند، عمیقا متاسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در این بیانیه آمده که ایالات متحده استفاده بیش از حد از زور را محکوم می‌کند.

بیانیه مذکور در حالی منتشر شد که کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که تعداد کشته شدگان تظاهرکنندگان در خارطوم به ۵ نفر رسیده است.

در همین رابطه، شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن معترضان در پایتخت، خارطوم و شهر عمران، گاز اشک آور پرتاب کردند.

تلویزیون سودان نیز به نقل از پلیس این کشور گزارش داد :"تظاهرات مسالمت آمیز بود، اما به سرعت از مسیر خود منحرف شد و چندین مرکز پلیس مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفتند."

این سازمان اعلام کرد که ۳۹ نفر از اعضای آن "به شدت مجروح شده اند".

پلیس  سودان مدعی شده که آنها از "حداقل زور استفاده کرده و در برخورد با تظاهرکنندگان از سلاح گرم استفاده نکرده‌اند."

شنبه محله های خارطوم و تعدادی از ایالت های سودان صحنه اعتراضات علیه کودتا بود.

از ۲۵ اکتبر گذشته و در پی اعلام وضعیت اضطراری، انحلال شوراهای حاکمیتی و وزارتی، عزل فرمانداران، دستگیری رهبران، وزرا و مقامات احزاب، شاهد اعتراضاتی در محکومیت این اقدامات ارتش و کودتای نظامی است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در روزهایی که سران دولت های غربی و در رأس آنان آمریکا، چشمان خود را به جنایت های پرشمار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه بسته اند، خیزش دانشجویی در ایالات متحده آمریکا، خواب را از چشمان قاتلان کودکان و زنان فلسطینی در غزه ربوده است.

این اعتراضات دانشجویی البته با سرکوبگری پلیس آمریکا روبرو شده ولی همچنان موج اعتراضی دانشجویان و اساتید ادامه دارد.

جامعه دانشگاهی قم هم اقدام دانشجویان آمریکایی را شجاعانه می دانند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه توقف برخورد سرکوب گرانه پلیس آمریکا با خواسته به حق جامعه علمی این کشور را خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو