Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل با تاکیدبراینکه، یکی از مسائل و اشتباهات رخ داده در بخش سیاست‌گذاری علمی کشورمان بحث واگرایی بوده است، افزود: سیاستگذاری در بخش آموزش عالی کشور نباید واگرایی داشته باشد. داشتن متولی واحد در این بخش، موجب انسجام و یکپارچگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بهره‌وری سیستم هنگامی افزایش خواهد یافت که رشته‌های پزشکی در کنار رشته‌های کشاورزی، دامپزشکی، فنی، مهندسی و علوم انسانی باشند، اظهار داشت: در دنیای امروز، تحقیقات بین رشته‌ای و چند رشته‌ای تعیین‌کننده است و این سیاست‌ها را در کشور فراموش کرده‌ایم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: جداسازی بخش‌های مختلف علم از یکدیگر کار صحیحی نیست و حتماً در بخش کلان نیازمند توجه است. داشتن متولی واحد در امر آموزش کشور، لزوماً به معنای ادغام وزارتخانه‌های مربوطه نیست. خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا حدود زیادی این مشکل را مدیریت کرده است، اما در کف جامعه و به صورت عملیاتی به این شکل نیست و به همین دلیل باید فکر جدیدی در این رابطه داشته باشیم.

زلفی‌گل گفت: آنچه مورد نظر ماست این است که نظام آموزش عالی، اعم از آموزش علوم انسانی، فنی، مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی مثل بسیاری از نقاط دیگر دنیا دارای یک متولی واحد باشد. این نگاه کلان باعث یکپارچگی، وحدت و انسجام در آموزش عالی کشور و جلوگیری از برخی گسیختگی‌ها و ناهماهنگی‌های خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان