Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رادیو فرانسه، خیز دوباره کرونا در شرایطی که ماموریت دولت چهارم آنگلا مرکل پایان یافته و سه حزب نامزد تشکیل دولت ائتلافی جدید هنوز مذاکرات خود را برای انعقاد پیمان ائتلافی تمام نکرده‌اند، آلمان را با یک بحران سیاسی و اقتصادی تازه روبرو کرده است. افکار عمومی هم مرکل و هم جانشین احتمالی او «اولاف شولتس» را به کوتاهی در مقابله با کرونا متهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران آلمان به خاطر جلوگیری از تشدید بحران اقتصادی موجود مایل به بازگرداندن محدودیت های اجتماعی نیستند، اما بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان امور بهداشتی هشدار می دهند که تمام همایش های بزرگ در آستانه سال نو باید ممنوع شوند.

بنیاد روبرت کخ آلمان هشدار داد که روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا همچنان تداوم دارد و شاخص کرونا در سراسر کشور نیز ظرف یک هفته اخیر به ٢٧٧ رسیده که از آغاز این همه گیری تاکنون سابقه نداشته است. به عبارت دیگر، از هر صدهزار نفر جمعیت آلمان ۲۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

وضعیت فاجعه بار جنوب آلمان

وضعیت اما در جنوب آلمان فاجعه بار اعلام شده است. در ایالت بایرن با مرکزیت شهر مونیخ که یکی از بزرگترین و ثروتمندترین ایالات آلمان است، شاخص کرونا در یک هفته گذشته به بیش از ٤٧٨ نفر رسیده که بسیار بالاتر از شاخص سراسری آلمان است.  در این ایالت به گزارش رسانه‌ها ظرفیت تمام بخش‌های مراقبت ویژه تکمیل شده و آن‌ها دیگر امکان پذیرش مبتلایان به بیماری کویدـ ١٩ را ندارند. همزمان اعلام شده است که آمبولانس‌ها نیز به خاطر انتقال بیماران به مراکز درمانی در ٢٤ ساعت شبانه روز کاملا فعال هستند.

رئیس ایالت بایرن اعلام کرده است که هر روز تعداد بیشتری گواهی جعلی تزریق واکسن در ایالت بایرن کشف می‌شود. به این ترتیب روشن است که تعداد زیادی از مردم این ایالت به جای تزریق واکسن از گواهی‌های جعلی استفاده می‌کنند و همین امر یکی از دلایل گسترش ویروس در سطح ایالت است.

ایالت بایرن برای مقابله با فاجعه موج چهارم کرونا تنها به کسانی اجازه استفاده از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی را می‌دهد که یا دست کم دوبار واکسینه شده‌اند و یا به کرونا مبتلا و سپس درمان شده‌اند. در محل کار، علاوه بر واکسیناسیون تست منفی کرونا نیز الزامی شده و در مدارس تا اطلاع ثانوی دانش آموزان موظفند از ماسک استفاده کنند.

ارتش به حالت آماده باش درآمد

به گزارش دویچه وله، برآورد ستاد بحران کرونا در ارتش آلمان از تشدید بحران شیوع کرونا و وخامت اوضاع در هفته‌های آتی حکایت دارد.

به گزارش اشپیگل آنلاین، استمداد از ارتش برای مهار همه‌گیری افزایش یافته‌ و ارتش آلمان برای مواجهه با شرایط اضطراری کرونا در سراسر کشور آماده می‌شود. ژنرال مارتین شلایس، فرمانده ستاد کل قصد دارد ۱۲هزار نیرو را برای کمک به کلینیک‌ها و مراکز درمانی تحت فشار، هر چه سریع‌تر بسیج کند.

تعداد افراد فراخوانده شده نشان می‌دهد که برآوردها از شرایط در ماه‌های آتی چقدر حاد است. ارتش آلمان در وخیم‌ترین مراحل شیوع کرونا در زمستان ۲۰۲۰ یا بهار ۲۰۲۱، ده هزار سرباز را برای کمک بسیج کرده بود. «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باووئر» وزیر دفاع آلمان نیز قرار است روز پنجشنبه (۱۸نوامبر/۲۷ آبان) در نشست بحران کرونا با حضور صدراعظم و مقامات ایالات حضور یابد.

تعویق همه جراحی‌های غیرفوری

به گزارش رادیو فرانسه، نهادهای امدادی جنوب آلمان گزارش داده‌اند که علاوه بر اشغال آمبولانس‌ها و پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها، تمام عمل‌های جراحی غیرفوری هم به تاخیر افتاده‌اند تا کادرهای درمانی بتواند به بیماران کرونائی بپردازد.

ناکامی دولت آلمان در کنترل اوضاع دو دلیل عمده دارد: از یک سو دولت گذار به رهبری آنگلا مرکل می‌داند که بزودی هدایت جامعه را به دولت جانشین خواهد سپرد و از سوی دیگر دولت آینده در نتیجه مذاکرات مربوط به پیمان ائتلاف نمی‌تواند دست به اقدامات فوری بزند.

دلیل دوم عدم موفقیت آلمان آن است که هم دولت گذار و هم رهبران سیاسی آینده آلمان می‌خواهند به هر قیمتی که شده مانع بازگشت محدودیت‌های اجتماعی شدیدی شوند که تاکنون بیش از ٢٠٠ میلیارد یورو بدهی روی دست دولت گذاشته و بسیاری از واحدهای اقتصادی کشور را ورشکسته کرده است.

پیشنهاد تعطیل همایش‌های بزرگ  

با این همه، جلوگیری از همایش‌های بزرگ مانند تجمع در بازارهای کریسمس و جشن‌های شب سال نو خواست اکثر مسئولان امور بهداشتی و برخی از روسای ایالات شانزده گانه آلمان است.

 اما هنوز در مورد ممنوعیت یا محدودیت همایش‌ها در سراسر آلمان تصمیمی از سوی دولت اتخاذ نشده است. به همین دلیل برخی رسانه‌ها هم آنگلا مرکل سرپرست دولت فعلی و هم اولاف شولتس صدراعظم احتمالی آینده را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

بسیاری از کارشناسان، اوضاع وخیم فعلی را «نوک کوه یخ» ارزیابی می کنند و هشدار می‌دهند که مشکل بزرگ تر در هفته های آینده آشکار خواهد شد. برخی از این کارشناسان نیز از مردم آلمان خواسته‌اند که خود را برای زمستانی بسیار سخت آماده کنند.

سه مشکل همزمان پیش روی دولت جدید

زمستان امسال نه تنها به خاطر موج چهارم کرونا می‌تواند برای آلمانی‌ها زمستان بسیار سختی باشد، بلکه احتمال عدم تامین گاز کافی برای گرم نگه داشتن خانه‌ها نیز وجود دارد. دست کم لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اروپا را به قطع جریان گاز در زمستان تهدید کرده است. هرچند بخش کمی از گاز مصرفی آلمان از طریق خط لوله بلاروس تامین می‌ شود و بخش عمده آن را خط لوله نورداستریم ١ و خط لوله اوکراین تامین می‌کند، اما امکان دارد که روسیه برای پشتیبانی از لوکاشنکو با هدف اعمال فشار به اروپا مقدار گاز صادراتی خود از این مسیرها را نیز کاهش دهد.

با توجه به این مسائل، دولت جدید آلمان که قرار است حداکثر تا پایان ماه دسامبر امسال تشکیل شود، نه تنها باید با کرونا بجنگد، بلکه باید در صورت اعمال محدودیت‌های اجتماعی به مشکلات کمرشکن اقتصادی نیز بیندیشد و در فکر جلوگیری از تحریم گاز کشور نیز باشد یا جایگزینی برای آن بیابد.

هشدار زمستان سخت

به گزارش دویچه وله، فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ارتش آلمان یک هفته قبل به سربازان تحت عنوان "زمستان سخت" آماده باش داد. ژنرال شلایس از نیروها خواست واکسن بزنند یا با مراقبت‌های شخصی در تقویت سلامتی خود بکوشند.

۷۵درصد نظامیان آلمانی هم اینک به طور کامل واکسینه شده‌اند اما پزشکان نرخ بالاتری را مطلوب می‌دانند. طبق تازه‌ترین آمار، ۸۰۰ نفر از نیروهای ارتشی به کرونا مبتلا هستند.

واکسیناسیون در آلمان اجباری نیست و نیروهای نظامی تا کنون تنها در ماموریت‌های خارجی ملزم بوده‌اند که واکسن زده باشند.

کارشناسان ستاد بحران ارتش آلمان با اتکاء به تجربه‌های قبلی، برآورد کرده‌اند که موج چهارم کرونا حدودا در ایام کریسمس به اوج خود برسد و اوایل فوریه (بهمن/اسفند) فروکش کند.  

فرماندهان ارتش هم‌چنین به واحدهای تحت امر گفته‌اند، امسال نیز منتظر نباشند که جشن میلاد مسیح را در کنار خانواده و با آسودگی برگزار کنند.

روند کند واکسیناسیون

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن هشدار نسبت به اوج گرفتن موج چهارم کرونا از مردم خواست که برای واکسینه کردن خود بشتابند. همزمان اتحادیه آموزگاران آلمان تهدید کرد که درصورت تشدید بحران کرونا مدارس را بار دیگر تعطیل خواهد کرد.

آلمان برخلاف دیگر کشورهای اروپایی چون پرتغال، ایتالیا و اسپانیا نتوانسته است کارزار واکسیناسیون کرونا را آن طور که باید و شاید پیش ببرد. طبق آخرین آمار منتشر شده تاکنون  ۵۶ میلیون و ۱۰۰هزار نفر در آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند که ۶۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در این کشور را در بر می‌گیرد.

«کریستیان دروستن» ویروس‌شناس برجسته آلمانی معتقد است، برخی کشورها می‌توانند تا بهار این همه گیری را پشت سر بگذارند، اما این شامل آلمان نمی‌شود. به گفته وی، آلمان با توجه به شمار زیاد شهروندان واکسینه‌نشده و کندی روند تزریق دز سوم واکسن کرونا هنوز تا پایان همه گیری فرسنگ‌ها فاصله دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آلمان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آلمان واکسن کرونا ویروس کرونا آلمان واکسن کرونا موج چهارم کرونا ارتش آلمان آنگلا مرکل همایش ها همه گیری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟