Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست درباره مالچ پاشی گفت: سازمان محیط‌ زیست در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای مالچ پاشی صادر نکرده است. - اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پدیده مالچ پاشی به وسیله مالچ نفتی همواره یکی از موضوعات بحث‌برانگیز حوزه محیط زیست بوده است و بسیاری از کارشناسان محیط زیست معتقدند مالچ‌پاشی، فرار از فرسایش خاک به قیمت نابودی محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالچ‌پاشی به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی و مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از هجوم ماسه‌های روان به سطح خاک صورت می‌گیرد. هم‌چنین این ماده نفتی از نفوذ آب به زیر زمین جلوگیری می‌کند و علاوه بر از بین بردن پوشش گیاهی، باعث مرگ مستقیم و غیرمستقیم حیات وحش نیز می‌شود.

در رابطه با این موضوع دکتر حسن اکبری, معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست, اعلام کرد: سازمان محیط‌ زیست در سال جاری هیچ‌گونه مجوزی برای مالچ پاشی صادر نکرده است.

وی افزود: در سال 1399 اعتباری برای مالچ‌پاشی در اختیار سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری قرار گرفت و قرار شد از سازمان محیط‌ زیست نیز مجوز گرفته شود، اما مالچ‌پاشی انجام نشد و این اعتبار ماند و هزینه نشد. در نهایت ستاد ملی مقابله با گردوغبار در سازمان حفاظت محیط‌ زیست توافق کرد که مالچ‌پاشی در سطح بسیار محدود بین یزد و طبس که امکان کار بیولوژیک وجود ندارد و حرکت ماسه‌های روان زیاد است انجام شود.

اما بعداز آن هیچ مجوزی امسال به سازمان جنگل‌ها داده نشده و فعلاً ‌هم برنامه‌ای برای این کار نداریم، تصمیم‌گیری نهایی که اتفاق خواهد افتاد در ستاد مقابله با گردوغبار خواهد بود؛ تاکنون سازمان محیط‌زیست مجوزی نداده و فکر نمی‌کنم برای مالچ‌های نفتی هم مجوزی بدهد.

"مالچ رسی" پژوهشگران ایرانی به یاری محیط زیست آمد"مالچ‌پاشی "؛ ناقوس مرگِ "یوز ایرانی" را به صدا درآوردانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست سازمان محیط زیست برای مالچ پاشی سازمان محیط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.
بختیار طاهری گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل؛ متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد، همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: این متخلفان بریا گذراندن مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی