Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:58:47 GMT

چه زمانی می‌توانیم دیگر ماسک نزنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۹۵۹۵

چه زمانی می‌توانیم دیگر ماسک نزنیم؟

به گفته دبیر متخصصین عفونی کشور در حال حاضر محیطی که بتوان در آن از ماسک استفاده نکرد در کشور تعریف نشده است.

به گزارش مشرق، آمیتس رمضانی دبیر متخصصین عفونی کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور آیا در حال حاضر محیطی وجود دارد که بتوان در آن‌ از ماسک استفاده نکرد؟، گفت: در حال حاضر چنین محیطی را در کشور تعریف نکرده ایم و دلیلش هم این است که هنگامی که سایر کشورها به پوشش مناسبی از واکسیناسیون دست یافتند و اقدام به بازگشایی‌های گسترده کردند مجددا با افزایش موارد بیماری مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

بیشتر بخوانید

۱۰ اشتباه در استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا

وی ضمن اشاره به اینکه تجربه کشورهای دیگر نشان داده است که واکسیناسیون به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست و از این رو هنوز محیطی وجود ندارد که افراد در آن به سبب دریافت ۲ دز واکسن بتوانند از ماسک استفاده نکنند، ادامه داد: به محض اینکه استفاده از ماسک را کنار بگذاریم دوباره موارد ابتلا افزایش خواهند یافت و به همین دلیل همچنان باید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

این متخصص عفونی با بیان اینکه در جمع‌های محدود خانوادگی که افراد همدیگر را می‌شناسند و تعدادشان کم است در صورتی که همگی واکسینه شده باشند می‌توان از ماسک استفاده نکرد، اما به هیچ عنوان نمی‌توان در اجتماعات گسترده چنین اقدامی را انجام داد، افزود: باید حداقل ۸۵ درصد از جامعه به طور کامل واکسینه شوند تا بتوانیم به عدم استفاده از ماسک فکر کنیم که تازه آن هم به سبب تجربه سایر کشورها به نظر نمی‌رسد امکان انجام چنین کاری را داشته باشیم و تنها به وسیله تزریق واکسن نمی‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

این پزشک متخصص توضیح داد: هنگامی که مرزهای زمینی و هوایی کشور ما باز است و سفر به کشورهای دیگر ادامه دارد در حالی که هنوز کشورهایی هستند که به پوشش بالایی از واکسیناسیون نرسیده اند، ویروس همچنان در گردش است و به نظر نمی‌رسد که در این شرایط بتوانیم استفاده از ماسک را کنار بگذاریم، مگر اینکه داروهای ضد ویروس کرونا که تازگی کشف شده اند، به بازار بیایند و نشان دهند که اثربخشی مناسبی دارند که در آن صورت احتمال اینکه بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را به طور کامل قطع کنیم بیشتر وجود دارد.

اما در حال حاضر حتی اگر به پوشش واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد هم در کشور دست یابیم هم امکان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و همچنان باید در کنار واکسیناسیون این دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان ماسک مکان های عمومی سلامت ماسک استفاده استفاده از ماسک حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده