Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود هفت ماه اول امسال بیش از ۱۱.۵ میلیارد دلار کالای اساسی به طور قطعی ترخیص و وارد کشور شده که ۶۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

جریان واردات کالاهای اساسی در ۲۵ گروه کالایی در نیمه اول امسال نشان داده بود که ۱۴.۳ میلیون تن به ارزشی بالغ بر ۸.۸ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

این در حالی است که تازه ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران از وضعیت واردات کالاهای اساسی اعلام کرده نشان از ادامه روند افزایشی واردات قطعی این اقلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش واردات کالاهای اساسی

طبق اعلام ارونقی، از ابتدای سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، بیش از ۱۸.۷ میلیون تن به ارزشی بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد دلار کالای اساسی از گمرک ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲۹ درصد و ارزش ۶۳ درصد افزایش دارد.

عمده واردات با ارز ۴۲۰۰

بر اساس این گزارش، در دوره مورد بررسی از مجموع واردات صورت گرفته ۹.۱ میلیارد دلار معادل ۷۹.۱ درصد با ارز ۴۲۰۰ وارد شده است.

۳.۶ میلیون تن گندم به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار،۵.۵ میلیون تن ذرت به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار،۲.۲ میلیون تن جو به ارزش ۶۵۶.۶ میلیون دلار، ۱.۷ میلیون تن دانه های روغنی به ارزش ۱.۲میلیارد دلار، ۱.۷ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش ۹۵۲.۱ میلیون دلار ، روغن خوراکی و خام ۱.۳ میلیون تن به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار و دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی ۱۲.۵ هزار تن به ۱.۳ میلیارد دلار اقلامی است که با ارز ۴۲۰۰ تامین ارز و وارد شده است.

۲.۳میلیارد دلار کالا با ارز نیمایی وارد شد

همچنین از مجموع کالاهای اساسی وارد شده، ۲.۳ میلیون تن به ارزش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار با ارز نیمایی وارد شده است.

بر این اساس ۷۸۱.۸ هزار تن برنج به ارزش ۶۶۳.۲ میلیون دلار، ۸۸۷.۵ هزار تن شکر به ارزش ۳۸۴.۴ میلیون دلار، ۴۴.۹ هزار تن لاستیک سنگین به ارزش ۱۶۲.۷ میلیون دلار، ۲۵.۶ هزار تن به ارزش ۲۶۵.۶ میلیون دلار ماشین آلات تولید کننده کالاهای اساسی از اقلام وارداتی با ارز نیمایی است.

همچنین ۲۲۴.۶ تن داروهای دامی ضروری به ارزش ۲۷.۹ میلیون دلار و کودهای شیمیایی به وزن ۱۴۱.۳ هزار تن به ارزش ۹۶.۱ میلیون دلار به همراه ۴۵۶.۱ هزار تن به ارزش ۶۹۵.۵ میلیون دلار در قالب سایر کالاها با تامین ارز در سامانه نیما وارد شده است.

گفتنی است که در کنار اقلامی که واردات قطعی شده است، گزارش اخیر گمرک نشان داده بود که تا هشتم آبان ماه، بیش از هفت میلیون تن کالای اساسی در گمرک و بنادر دپو شده بود که روند افزایشی داشته است.

/ایسنا

رکوردشکنی در تامین اقلام مورد نیاز مردم/تخلیه بار ۲۵۴ کشتی کالای اساسی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون تن به ارزش کالاهای اساسی ارز نیمایی میلیارد دلار وارد شده میلیون دلار کالای اساسی هزار تن ارزش ۱ ۷ میلیون ارزش ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی