Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@00:10:44 GMT

شناخت امام عسکری شناخت امام زمان (عج) است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۹۶۲۸

شناخت امام عسکری شناخت امام زمان (عج) است

هجدهمین شب شعر فیض حضور به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام و به منظور تجلیل از شهدای مظلوم قندوز و قندهار، برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  روابط عمومی انجمن ادبی دعبل خزاعی، هجدهمین شب شعر فیض حضور به همت انجمن ادبی دعبل خزاعی و هیئت سربازان حسینی و هیئت مجاورین امام رضا (ع) با حضور ۷۵ نفر از شاعران مداحان و هنردوستان استان خراسان رضوی و شعرایی از پاکستان و افغانستان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام و به منظور تجلیل از شهدای مظلوم قندوز و قندهار و به یادبود درگذشتگان شاعر در دو سال اخیر  از جمله استاد افضلی استاد شهیدزاده استاد حمید زاده و عبدالرضا عباسی زنجانی در مشهد مقدس در حسینیه مرحوم حسن نژاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید علی عدالتی مجد دبیر همایش و انجمن ادبی دعبل خزاعی طی سخنانی گفت از سال ۹۲ تا امروز ۱۸ برنامه همایش ادبی و شب شعر مردمی فیض حضور و یک کنگره ملی سراسری شعر انتظار برگزار کرده‌ایم و تا آخر سال ۱۴۰۰ چند شب شعر مردمی فیض حضور را نیز برگزار خواهیم کرد.

پس از آن ۳۰ نفر از شاعران استان خراسان رضوی و دو نفر از شعرای افغانستان و پاکستان اشعار و آثار خود را به زبان های فارسی، اردو، عربی و فرانسوی به سمع و نظر شرکت کنندگان رساندند.

اسلمی شاعرانی که شعر خواندند: مجتبی ابوالقاسمی،   فضل الله قدسی،   محمد علی صفری زرافشان، سید محمد رستگار، سید هاشم وفایی،   سید رضا یعقوبیان،   حسین مقدم،   سید مسلم موسوی،   رضا کسنوی،   رضا رجبی،   بهاءالدین عباسی زنجانی،   راضیه رجایی،   منیژه رضوان، فرشته خوشخو،   حسین  زاهدی،   هاشم ناصری گلمکانی،   علی صفاری،   احمد برات پور،   سید مهدی موسوی،   محمد بهشتی،   سلمان کرمی کرمانشاهی،   ناصر عرفانیان، علی محمد زند کریمی،   حسین تونی،   علی اصغر ملتجی، هوشنگ راد، علی عدالتی مجد منتظر،   رضا رحیمی عنبران، علی اصغر شکفته و جلیل فخرایی بودند.

 همچنین آقایان علی اکبر و علی اصغر حسن نژاد  دکلمه خوانی کردند ونیز محمدرضا آتشبار مداحی و مولودی خوانی میلاد با سعادت امام عسکری (ع) را انجام داد.

در این مراسم که توأم با برگزاری نماز جماعت بود ۲۵۰ جلد کتاب به شاعران  تقدیم شد.

 همچنین از آقایان قدسی،   بهشتی، زرافشان و مسلم موسوی به عنوان برترین ها کتاب های نفیسی تقدیم  آنان شد.

 در پایان یکی از آثار قرائت شده در این همایش ادبی توسط آقای هاشم ناصری گلمکانی به مناسبت میلاد امام عسکری (ع) تقدیم می شود.

این گل که ناز دارد و حُسنَش زبانزد است

گلواژه ی عزیز و گل باغ احمد است

نامش حَسَن که پرشده دنیا ز حُسنِ او

مهرش شکوه مهر خداوند سرمد است

این نور عسکری ست که تابیده بر جهان

روشن تمام عالم از این نور ممتد است

از بس که روشن است شب از نور حضرتش

خورشید بر طلوع مجدد مردد است

تا در جهان حکایت عشق است بر زبان

بر بام عشق نام شریفش مؤیَّد است

فرزند او که ختم امامت به نام اوست

مقصود پاک عالم هستی و مقصد است

امیدوار لطف خدائیم هر زمان

لطف خدای عز وجل لطف بی حد است

کی می شود که هاتف غیبی نداک دهد

وقت ظهور قائم  آل محمد است

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام عسکری ع امام زمان عج شناخت فیض حضور شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین‌المللی هندیران، جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» را به مناسبت انتشار غزل مقام معظم رهبری که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، برگزار می‌کند.

در این جلسه نیز به روال نشست گذشته شاعران ایرانی و خارجی به استقبال بیت «تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» از مقام معظم رهبری که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، می‌پردازند.

این جلسه جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت تهران و ۲۳ به وقت دهلی نو به‌صورت زنده در پیام‌رسان بله برگزار می‌شود.

جلسه نخست این نشست ادبی، جمعه ۷ اردیبهشت تشکیل شده بود.

کد خبر 6093962 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) چگونه جان امام بعد از خود را محافظت کردند؟
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • بحران ادبیات داریم