Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان، افزایش خوابگاه متاهلی را سیاست وزارت علوم در دولت جدید دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها ملزم به ایجاد خوابگاه متاهلی هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای هاشم داداش پور با اشاره به خوابگاه‌های متاهلی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ در راستای افزایش تاهل دانشجویی، دانشگاه‌ها را به ایجاد خوابگاه‌های متاهلی ملزم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است، بنابراین ما سعی می‌کنیم از این فرصت استفاده کنیم و تعداد زیادی از خوابگاه‌های متاهلی را به اندازه نیاز، منابع مالی و ظرفیتی که در دانشگاه‌ها داریم، تامین کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره تعداد خوابگاه‌های متاهلی گفت: تعداد خوابگاه‌های متاهلی حدود هزار و ۱۰۰ واحد خوابگاهی است که عدد بالایی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش تحصیلات تکمیلی هم اکنون تعداد خوابگاه‌های متاهلی در کشور محدود است بنابراین متناسب با این سیاست‌ها نتوانستیم افزایش خوابگاه‌های متاهلی را داشته باشیم.

داداش پور افزایش میانگین سنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را واقعیت توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه‌ها خودشان را با این شرایط تطبیق نداده اند و اکنون در تلاشیم تا این محدودیت‌ها را جبران کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از خیران و مجموعه‌های علاقه‌مند دعوت می‌شود تا در نهضت خوابگاه متاهلی که آغاز شده است و تا چهار سال آینده ادامه خواهد یافت کمک کنند.

داداش‌پور با بیان اینکه افزایش و ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی مورد توجه و از برنامه هاست، گفت: با توجه به درجه بندی خوابگاه‌ها در تلاش هستیم تا خوابگاه‌ها را به سمت کیفیت بهتر پیش ببریم و ایمنی آن‌ها را به حد مطلوب برسانیم.

اخیرا نیز در راستای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی جلسه‌ای با حضور وزرای علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. برچسب ها: دانشگاه ، دانشجویان ، وزارت علوم ، خوابگاه ، خوابگاه متاهلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دانشگاه دانشجویان وزارت علوم خوابگاه خوابگاه متاهلی خوابگاه های متاهلی خوابگاه متاهلی وزارت علوم دانشگاه ها خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سرکوب/گزارش«CNN»ازآمار بازداشت دانشجویان درکمتر از۱۵روز!

به گزارش خبرگزاری مهر، سرکوب تظاهرات کنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت، که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۱۵۰۰ بازداشتی داشته است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا: بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین بازداشت شده‌اند.

بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه دستگیر شدند.

از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

از سوی دیگر، در ادامه سرکوب شدید دانشجویان و حامیان غزه در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، خبرنگار CNN در گزارشی تصویری از یورش پلیس و سرکوب و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا اذعان کرد: «من موارد زیادی را در سراسر جهان پوشش داده‌ام و هرگز این تعداد پلیس را در یک منطقه ندیده‌ام.»

در سرتاسر آمریکا، مقامات اداری دانشگاه‌ها تلاش کرده - و تا حد زیادی ناکام مانده‌نده‌اند - تا تظاهرات اعتراضی دانشجویان حامی غزه را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که غالب آنها، شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با گزارش‌های ویدئویی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو - و حتی اعضای هیئت علمی - به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

نیروهای گارد پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

کد خبر 6094743

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • بزرگترین سرکوب/گزارش«CNN»ازآمار بازداشت دانشجویان درکمتر از۱۵روز!