Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش از سفر خود به اراضی اشغالی، فلسطین و اردن با همتای فلسطینی خود برای رایزنی درباره این سفر دیدار کرد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکی از مسؤولان عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با چند خبرنگار اعلام کرد که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر این کشور در سازمان ملل از نهم تا چهاردهم دسامبر آتی به اراضی اشغالی، فلسطین و اردن سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل نیز در گفتگو با القدس العربی این خبر را تایید کرد و گفت: با گرینفیلد دیدار و درباره برخی موضوعات از جمله سفر آتی‌اش به فلسطین و دیدار احتمالی او با محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) تبادل نظر کردیم، همچنین توافق کردیم یک بار دیگر پس از بازگشت او از این سفر با هم دیدار کنیم.

یک مسؤول عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار کرد: گرینفیلد با هیچ یک از نمایندگان نهادهای مدنی فلسطین و سازمان‌های حقوق بشری که اسرائیل به تازگی آنها را سازمان‌های "تروریستی" اعلام کرد، دیدار نخواهد کرد، به زودی دیگر نهادهای جامعه مدنی را که گرینفیلد در سفر آتی خود با آنها دیدار و گفتگو خواهد کرد، اعلام خواهیم کرد، در کل دیدار با نهادهای جامعه مدنی برای ما موضوع مهمی است.

این مسؤول آمریکایی گفت: گرینفیلد با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دفترش در رام الله و نیز تعداد دیگری از مسؤولان فلسطینی پیش از سفر به اردن دیدار خواهد کرد.

او بار دیگر تاکید کرد: دولت بایدن به دفاع از اسرائیل در برابر "قطعنامه‌های جانبدارانه و یک جانبه‌ای که زمان زیادی را در نهادهای سازمان ملل از بین می‌برند" پایبند است، گرینفیلد "مفتخر" است از اسرائیل در شورای امنیت حمایت کرده و این فرصت را خواهد داشت تا برخی برنامه‌های مثبت را با هدف تقویت مشارکت کامل اسرائیل در سازمان ملل با رهبران آن در سازمان ملل بررسی کند.

این منبع در ادامه گفت: دولت بایدن این امر را یکی از اولویت‌های خود و موضوعی مهم در راستای منافع اسرائیل می‌داند و در این سفر راه های تقویت توافقنامه‌های عادی‌سازی، دیگر توافقنامه‌های عادی‌سازی میان اسرائیل و همسایگان عرب و مسلمان آن در نهادهای سازمان ملل را نیز بررسی خواهد کرد چراکه ما بر این باوریم که فرصت‌های جدیدی برای همکاری وجود دارند.

همچنین او تاکید کرد: آمریکا بر این باور است که در سازمان ملل چارچوب مهمی برای حمایت از فلسطینی‌ها به ویژه پناهجویان وجود دارد و سفیر آمریکا قصد دارد راه‌های کمک به این نهادها برای خدمات‌دهی بهتر به فلسطینی‌ها را بررسی کند.

این مسؤول عالی رتبه آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره استمرار شهرک‌سازی‌های اسرائیل و تخریب منازل فلسطینی‌ها گفت: آمریکا با تمامی اقدامات یک‌جانبه‌ای که به تشدید تنش‌ها منجر شوند و ما را از راه‌حل دو کشوری دور کنند، مخالف است، این موضعگیری ما است چه درباره شهرک‌سازی‌ها چه تخریب منازل فلسطینی‌ها و یا حقوق اسرا و تحریک به خشونت.

او در پایان نیز تاکید کرد: گرینفیلد برخی پرونده‌های مربوط به سوریه، ایران و لبنان را با طرف اسرائیلی و اردنی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به شمال فلسطین اشغالی آورده است: به اذعان سران تل آویو، شمال اراضی اشغالی به علت حملات موشکی روزانه حزب الله لبنان به منطقه اشباح تبدیل شده و نتانیاهو اعلام کرده است که موعد مشخصی برای بازگردانیدن ده‌ها هزار نفر اسرائیلی به شمال وجود ندارد؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان امور در تل آویو از آن به مثابه پیروزی راهبردی برای مقاومت اسلامی در جنگ فرسایشی یاد کردند.

در این راستا سرهنگ «کوبی ماروم» از نیرو‌های احتیاط ارتش اشغالگر به رسانه صهیونیستی معاریو گفت: سران سیاسی از اتخاذ تصمیمات سخت در شمال از بیم درگیری تمام عیار خودداری ورزیده و ترس را برگزیده و ضعف نشان می‌دهد.

وی با اذعان به اینکه حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که کل اراضی اشغالی را در تیررس خود دارد و توان هدف قرار دادن مراکز راهبردی را دارد، افزود: تهدید حزب الله فقط ارتش را در معرض خطر قرار نمی‌دهد بلکه کل جبهه داخلی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که ارتش از آتش هوایی و توپخانه و تانک علیه حزب الله استفاده می‌کند با وجود دستاورد‌های تاکتیکی، اما دستاورد بزرگ حزب الله را نادیده گرفته ایم وآن ایجاد منطقه امنیتی در اراضی ما و مجبور کردن بیش از هفتاد هزار نفر برای تخلیه منازلشان است.

این ژنرال صهیونیست اعلام کرد: سیاستی که کابینه اسرائیل در پیش گرفته به نیرو‌های ویژه حزب الله (الرضوان) اجازه تمرکز در نزدیکی شهرک‌ها در شمال را داده است بدون اینکه ارتش اسرائیل گامی برای ممانعت از حمله اتخاذ کند و اگر حزب الله دست به حمله به شهرک‌های مرزی بزند و الجلیل را تحت کنترل خود درآورد زیان به مراتب بسیار بیشتر از حادثه هفتم اکتبر و حمله حماس به جنوب خواهد بود.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در تحقق هدف مهم یعنی ایجاد واقعیت امنیتی که به آواره شدگان اجازه بازگشت به منازلشان را بدهد، شکست خورده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست