Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهارکرد: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک و روز دوشنبه علاوه بر این شهرها در مشهد نیز افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. بعداز ظهر دوشنبه در برخی نواحی استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه شنبه (۲۵ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی کشور مثل استان اصفهان و برخی مناطق یزد، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه (۲۶ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در مرکز، شرق، شمال شرق، شرق سواحل شمالی کشور و در زاگرس مرکزی شامل چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان و غرب و جنوب غرب اصفهان پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۲۷ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی انتظار می‌ئود.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی مناطق کشور اظهارکرد: سه شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) در سواحل دریای خزر، حدود ۵ تا ۱۰ درجه، در استان اردبیل ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ آبان ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۸ درجه و در شمال شرق،در حدود ۵ تا ۱۲ درجه کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی امروز تا قبل از ظهر دوشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی‌ می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ آبان ماه) ابری گاهی غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۲۵ آبان ماه) ابری گاهی بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی باران آبان ماه پیش بینی کاهش دما وزش باد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به لرستان

بهمن محمدی مقدم گفت:برای مناطق مختلف استان بارش باران گاهی رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان، آبگرفتگی معابر عمومی ،سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای از مخاطرات این شرایط جوی در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان احتمال غبار آلود بودن هوا و کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان