Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا نوروزیان مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا همچنان در کمین نشسته است و بیشتر اوقات در جمع‌های خانوادگی که دستورالعمل های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود اعضای خانواده را غافلگیر می‌کند.

نوروزیان افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن را باید تا پایان اپیدمی کرونا جدی بگیریم تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر‌های کرونایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

طغیان کرونا خراسان شمالی را قرمز پوش کرد

او ادامه داد: در صورت عادی انگاری شرایط و کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل ها ممکن است دچار پیک جدید شویم که کنترل آن سخت‌تر می‌شود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید از دورهمی و تجمعات پرهیز کنیم و در خانه ماندن را در اولویت قرار دهیم و فقط مواقع ضروری از خانه خارج شویم و هم چنین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها بهداشتی را فراموش نکنیم.

او اضافه کرد: برخی از بیماران کرونایی در محیط‌های بسته و مسقف به راحتی به ویروس کرونا آلوده شده اند که با ایجاد تهویه مناسب بخش زیادی از این انتقال، قابل پیشگیری است.

نوروزیان با اشاره به این که ویروس‌ها همراه با قطرات ریز تنفسی با بازدم افراد مبتلا به ویروس در هوا منتشر می‌شود، اظهار کرد: هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن این انتشار افزایش دارد و ناگفته نماند در فضای بسته تراکم ویروس بالا رفته و احتمال ابتلای افراد از فرد مبتلا به کرونا نیز به شدت بالا می‌رود.

او گفت: راه حل موثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا این است که درصورت امکان پنجره‌ها و در‌ها باز باشند تا گردش هوا یا تهویه با جا به جایی هوای داخل و بیرون صورت گیرد که در چنین شرایطی احتمال ابتلا به ویروس‌ها کمتر می‌شود.

نوروزیان با اشاره به این که تاکنون چندین پیک کرونایی داشته‌ایم، گفت: با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری و حتی می‌توان برای حذف محدودیت‌ها امیدوار‌تر شد.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا عقل و منطق حکم می‌کند همگی راهکار ساده و کم‌خطر استفاده از واکسن را در پیشگیری از مرگ و میر‌های کرونایی انتخاب کنند و توجهی به برخی از شایعات در مورد بی اثر بودن واکسن کرونا نداشته باشند.

انتهای پیام/د

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رعایت دستورالعمل های بهداشتی واکسیناسیون کرونا دستورالعمل ها خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با تمجید از جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از غزه که از آمریکا آغاز شد و به سراسر جهان گسترش یافت تاکید کرد که جنگ تنها در صورت توقف کامل تجاوزات دشمن صهیونیستی و خروج نیروهای آن از غزه پایان می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که تا زمانی که تجاوزات رژیم اشغالگر به طور کامل متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند جنگ پایان نخواهد یافت و ما هرگز از این شروط خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که مقاومت در انتظار عقب نشینی دشمن صهیونیستی است که شکست خود را در عرصه میدانی ثابت کرده است.

وی با تاکید بر هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های مقاومت اعلام کرد که مقاومت همچنان با قدرت در میدان حضور دارد و موضع قدرت آن در روند سیاسی نباید کمتر از روند میدانی باشد.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در ادامه به جنبش عظیم دانشجویی در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا و کشورهای عربی در حمایت از غزه اشاره کرده و به همه دانشجویان و آزادگان جهان که این جنبش‌ها و تظاهرات‌ها و اعتصابات را برای حمایت از غزه برگزار می‌کنند درود فرستاد.

در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است. البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کردحماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • عکس روز؛ دورهمی پرسپولیسی‌های سابق با رضا مالدینی!