Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: ۳۹ سال پیش در چنین روزهایی مردم شهر اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای با بدرقه باشکوه فرزندانشان حماسه‌ساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم اصفهان، مردمان روزهای سخت

وی افزود: در این روز گوشه گوشه این شهر با حجله ۳۷۰ شهید تزئین شد و مردم پیکر مطهر ۳۷۰ شهید عملیات محرم را با شکوهی مثال‌زدنی و بی‌نظیر بر دوش خود تا گلستان شهدا همراهی کردند، تشییع بی مثال پیکر این شهدا گواه استقامت و مرد روزهای سخت بودن مردم این دیار است. 

نورصالحی با بیان اینکه عملیات محرم برگ زرینی در دفتر قطور مبارزات، مقاومت و ایثارگری مردم اصفهان است، ادامه داد:  استان اصفهان در طول جنگ هم بیشترین شهید را تقدیم نظام اسلامی کرد، حماسه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ آنچنان شکوهی را خلق کرد که امام خمینی(ره) در همان روزها فرمودند که «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش، فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهیدداده‌ها و داغدیده‌ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند».

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم حماسه‌آفرینی اصفهانی‌ها را در این روز ستودند، بیان کرد: ایشان ۲۵ آبان سال ۸۹ در دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات محرم تأکید کردند که «مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند وخم به ابرو نیاوردند. بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی داشتند وحرکت کردند. تعداد شهدای اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است. هزار و اندی شهید در یک ماه!».

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۳ هزار تن از بیش از ۲۰۰ هزار شهید جنگ تحمیلی متعلق به استان اصفهان است، گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که مردم این خطه از جغرافیای ایران‌زمین هرگز در برابر مشکلات و بحران‌هایی که کشور با آن مواجه بوده است دست روی دست نگذاشته‌ و فریادرس بوده‌اند، چه آن زمان که از جانشان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور گذشتند چه در سال‌های بعد و در عرصه‌های مختلف همواره نگینی بر انگشتر ایران بوده‌اند. 

نادیده گرفتن محرومیت‌های اصفهان، با شعار برخورداری 

نورصالحی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان امروز در مقابل تهدیدها و بحران‌های فراوانی که گریبان این استان را گرفته انگار فریادرسی ندارند، سال‌هاست که با شعار برخورداری، محرومیت‌های متعدد استان از سوی مسؤولان کشوری نادیده گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز می‌بینیم که کشاورزان استان برای مطالبه حقابه خود به بستر خشک زاینده‌رود پناه آورده‌اند و با مسالمت و نجابت پیگیر مطالبه به حق خود هستند، تصریح کرد: کاهش بارندگی و کم شدن حجم سد زاینده‌رود به ‌دلیل تغییرات اقلیمی بر سر جای خود، اما نمی‌توان منکر نظام ناعادلانه تقسیم آب در حوضه آبریز زاینده‌رود شد. 

طبق گفته وی برداشت آب بیشتر توسط ساکنان هر منطقه در مسیر زاینده‌رود، نابودی این سرمایه جمعی را به دنبال دارد، مطرح کرد: این مدل برداشت را باید تغییر دهیم و آن را تبدیل به یک مدل مشارکتی و شفاف کنیم تا دقیقاً مشخص شود که چه کسی در کل مسیر به چه میزان آب برداشت می‌کند که این امر قابل مدیریت است.

نورصالحی به این نیز اشاره کرد که هزاران سال بود که مردم این منطقه با نظارت خود بر قنات‌ها مصرف آب را کنترل می‌کردند، اذعان کرد: در دهه‌های اخیر با مدیریت دولتی شاهد این بحران‌ها هستیم.

زمان وعده و وعیدها برای نجات زندگی در فلات مرکزی ایران گذشته است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رئیس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان استان قول پیگیری مسأله آب زاینده‌رود را داد و روز جمعه به دستور ایشان وزیر نیرو به اصفهان سفر کرده و از نزدیک با بحران خشکسالی و تأثیر آن بر اکوسیستم منطقه آشنا شد.

وی از تأکید همه مدیران اصفهان بر پیگیری حق کشاورزان و به طور کلی مطالبات مردم استان در این زمینه نیز سخن گفت و بیان کرد: ستاد احیای زاینده‌رود که به دستور رئیس جمهور ایجاد شده باید به معنای واقعی کلمه با فعالیت جهادی و ستادی تشکیل شود و با ارائه برنامه مشخص و هدفمند برای حیات دوباره زاینده‌رود تلاش کند.

نورصالحی تأکید کرد: زمان وعده و وعیدها برای احیای زاینده‌رود یا بهتر بگوییم نجات زندگی در فلات مرکزی ایران گذشته است، اگر دیر بجنبیم و دست روی دست بگذاریم روزی می‌رسد که برای جبران فرصتی باقی نمانده است.

تهیه پیش‌نویس سند منشور شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر ششم برای تحقق شعار «اصفهان شهر زندگی» است، در همین راستا و برای عملی کردن وعده‌ای که به مردم داده‌ایم و به پشتوانه ساعت‌ها کار کارشناسی و اعلام نظر تخصصی نخبگان و مدیران شهری در مرکز پژوهش‌های شورا پیش‌نویس سندی تهیه و تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: قرار است در ۴ سال آینده کلیه اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سطح شهر اصفهان به اجرا در می‌آید با انطباق و هماهنگی با این سند در قالب لوایح و طرح‌ها در شورا تصویب شده و توسط مدیریت شهری اجرا شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیش‌نویس تهیه‌شده در اختیار کلیه مدیران اجرایی استان قرار گرفته است؛ امید است با همکاری و مشارکت مردم شاهد تحقق و اجرای مفاد این سند برای تبدیل کردن اصفهان به شهر زیست‌پذیرتری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: سند منشور شورای ششم در سایت شورا قرار دارد؛ از عموم کسانی که به سرنوشت شهرشان علاقه‌مند هستند دعوت می‌کنیم با مراجعه به این سند و اعلام نظر بر روی سایت شورا به تکمیل و غنای این طرح اضافه کنند تا به زودی به تصویب شورا برسد و ملاک تصمیم‌گیری‌ها در ۴ سال آینده باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان شهر زیست پذیر اصفهان شهر زندگی احیای زاینده رود ستاد احیای زاینده رود سفر وزیر نیرو به اصفهان 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مردم اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است