Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@08:17:20 GMT

فروش عمده دستگاه تصفیه آب در پاکاب گستر

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۲۲۳

با افزایش استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب، استفاده محصولات تصفیه آب نیز با رشد بسیار زیادی مواجه شده است. شرکت پاکاب گستر تمامی محصولات تصفیه آب را به صورت عمده به فروش میرساند.

محصولاتی که در پاکاب گستر امکان خرید به صورت عمده را دارند، قطعات دستگاه تصفیه آب، فیلتر‌های تصفیه آب و همچنین دستگاه‌های آب تصفیه کن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به بررسی انواع محصولات دستگاه آب تصفیه کن میپردازیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه آب تصفیه کن خانگی از رایج ترین انواع دستگاه تصفیه در ایران است. این دستگاه‌ها معمولا دارای سیستم اسمز معکوس هستند.

سیستم اسمز معکوس موثر ترین روش حال حاضر جهان در از بین بردن آلاینده‌های موجود در آب شهری است. آلاینده‌هایی که در آب لوله کشی وجود دارند، عباتند از:

مواد درشتی مانند گل و لای، شن، ماسه، زنگ لوله‌ها و ... آلاینده‌های شیمیایی مانند کلر ترکیبات شیمیایی مثل فسفات، نیترات، سولفات و ...

برای اینکه بتوان این آلاینده‌ها را به طور موثر از بین برد، باید از سیستم اسمز معکوس استفاده کنیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی انواع متعددی دارد. دستگاه‌های زیر سینکی و رومیزی از انواع آنها هستند. دستگاه‌های تصفیه آب رومیزی همانطور که از نامشان مشخص است روی میز قرار میگیرند. این دستگاه‌ها برای آشپزخانه‌هایی که فضای کمتری دارند بسیار مناسب است زیرا حجم کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال میکنند.

دستگاه‌های زیر سینکی اما رایج ترین نوع تصفیه آب در ایران هستند. این دستگاه زیر سینک ظرفشویی نصب شده و معمولا دارای یک مخزن هستند. به دلیل قیمت ارزان تر این دستگاه‌ها از طرفدار بیشتری برخوردارند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی میتوانید به سایت شرکت پاکاب گستر ، مراجعه کنید و اقدام به سفارش دستگاه بکنید. پاکاب گستر امکان خرید آنلاین، حضوری و تلفنی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

آدرس شعبه حضوری پاکاب گستر: تهرانسر - بلوار لاله - رو به روی پاساژ الماس - تصفیه آب پاکاب گستر

فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی دارای فیلتر‌های متعددی هستند. در واقع بار اصلی فیلتراسیون آب بر دوش فیلترهای تصفیه آب است. به طور کلی دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس دارای 5 الی 8 فیلتر میباشد. هر یک از این فیلترها دارای وظیفه خاصی هستند. برخی از آنها مواد درشت را از آب حذف میکنند. برخی به حذف بو و طعم ناخوشایند آب میپردازند. برخی از آنها مواد شیمیایی را حذف میکنند.

مجموعه این فیلترها آبی زلال و شفاف را در اختیار شما قرار میدهد. در این بخش از مقاله به بررسی انواع فیلترهای تصفیه آب، قیمت هر یک از آنها، زمان تعویض فیلتر هر یک از فیلتر‌های آب تصفیه کن و کارایی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

فیلتر مرحله اول، فیلتر الیافی

فیلتر مرحله 1 وظیفه از بین بردن مواد درشت درون آب را تا اندازه 5 میکرون دارد. پس از مرحله 1، آب به مرحله 2 میرود. موادی که در این مرحله از تصفیه آب از بین میرود، شامل شن و ماسه، خاک، گل و لای، زنگ لوله‌ها و هر ماده ای که اندازه ی آن از 5 میکرون بیشتر باشد.

زمان تعویض فیلتر این دستگاه چیزی در حدود 4 الی 6 ماه از اولین بار نصب از آن است.

فیلتر مرحله دوم، فیلتر کربن پودری

در مرحله 2 فیلتر کربن پودری حضور دارد. وظیفه فیلتر کربن پودری از بین بردن کلر در آب یا کم کردن مقدار آن است. دلیل اینکه کلر باید از آب حذف شود، این است که اگر به غشای نازک فیلتر ممبران مرحله 4 برسد میتواند آن را ضعیف کند و به فیلتر ممبران آسیب برساند.

زمان تعویض این فیلتر نیز مانند فیلتر الیافی 4 تا شش ماه پس از نصب آن است. البته زمان اعلامی برای تعویض فیلتر میتواند متفاوت باشد و کاملا وابسته به کیفیت آب منطقه ای است که در آن سکونت دارید.

فیلتر مرحله سوم، فیلتر کربن بلاک

فیلتر مرحله 3، فیلتر کربن بلاک است که از کربن اکتیو ساخته شده است. کربن بلاک وظیفه جذب کلر باقی مانده در آب و همچنین شفاف سازی آب را دارد. به دلیل گفته شده در قسمت قبل مقدار کلر در آب پس از مرحله 3 باید بسیار کم شده باشد.

زمان تعویض این فیلتر نیز همانند دو فیلتر ذکر شده در قسمت قبل چهار تا شش ماه پس از نصب آن است. البته همانطور که گفته شد، زمان اعلامی برای تعویض فیلتر میتواند متفاوت باشد و کاملا وابسته به کیفیت آب منطقه ای است که در آن سکونت دارید.

فیلتر مرحله چهارم، فیلتر ممبران

فیلتر مرحله 4 ، فیلتر ممبران اسمز معکوس نام دارد که اصلی‌ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی است. این فیلتر ذرات موجود در آب را تا ریز‌ترین جای ممکن حذف میکند و کیفیت آب را تا مقدار بالایی بهبود میبخشد. در منابع مختلف ذکر شده که منافذ فیلتر ممبران اسمز معکوس میتوانند ذرات موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه کنند.

زمان تعویض فیلتر ممبران اسمز معکوس که در مرحله 4 تمام دستگاه‌های تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس نصب میشود، یک الی دو سال پس از نصب آن است. البته زمان اعلامی برای تعویض فیلتر میتواند متفاوت باشد و کاملا وابسته به کیفیت آب منطقه ای است که در آن سکونت دارید.

فیلتر مرحله پنجم، فیلتر پست کربن

فیلتر مرحله پنج یعنی فیلتر پست کربن خطی در بین مخزن ذخیره، فیلتر ممبران و شیر برداشت نصب میشود. وظیفه این فیلتر از بین بردن بو و طعم ناخوشایند درون آب است.

این فیلتر را به گونه ای نصب میکنند که بتواند دوبار آب را تصفیه کند. یک بار پس از خروج از فیلتر ممبران و ورود به مخزن ذخیره. و یک بار پس از خروج از مخزن ذخیره و هنگامی که در حال حرکت به سمت شیر برداشت برای مصرف شدن است. در این صورت است که آب خروجی از دستگاه تصفیه آب، هیچ بو و طعم ناخوشایندی را ندارد.

فیلتر مرحله ششم، فیلتر مینرال

فیلتر مرحله ششم تصفیه آب، فیلتر مینرال است. این فیلتر وظیفه اش حذف ماده ای از آب نیست. بلکه به آب مواد معدنی که برای بدن لازم هستند را اضافه میکند.

برخی از افراد به دلیل اینکه نمیتوانند آب خالص و بدون املاح مصرف کنند، فیلتر مینرال را نیاز دارند. این فیلتر املاح مورد نیاز برای بدن را به آب اضافه میکند.

فیلتر‌های مرحله 7 و 8

تا اینجای کار فیلتر‌هایی را به شما معرفی کردیم که در اکثر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی وجود داشتند. اما برخی از این فیلتر‌ها با عنوان فیلتر‌های اختیاری هستند. به این معنا که برای برخی از کاربری‌ها مناسبند و حتما باید در دستگاه تصفیه آب نصب شوند.

برای مثال فیلتر‌های اختیاری مهم آب تصفیه کن شامل فیلتر محافظ ممبران، فیلتر قلیایی و فیلتر UV است.

فیلتر محافظ ممبران شرایط را برای فیلتر ممبران فراهم میکند. اگر منطقه سکونت شما دارای آلاینده‌های زیادی بود به احتمال زیاد نیاز به نصب فیلتر محافظ ممبران دارید. به این دلیل که این فیلتر بتواند قبل از ورود آب به ممبران، از حذف تمام مواد درشت و ترکیبات شیمیایی درون آب جلوگیری کند.

فیلتر قلیایی به آب خاصیت قلیایی میدهد. این فیلتر معمولا در مرحله آخر یا مرحله هشتم دستگاه تصفیه کننده آب نصب میشود.

فیلتر ماوراء بنفش نیز یکی دیگر از فیلتر‌های اختیاری تصفیه آب است. این فیلتر زمانی به تصفیه آب اضافه میشود که منبع آب شما دارای باکتری و ویروس فراوانی است. در آنصورت اسمز معکوس نمیتواند این گونه از آلاینده‌ها را از آب حذف کند. بنابراین نیاز به یک فیلتر UV خواهید داشت.

خرید فیلتر تصفیه آب

برای خرید فیلتر تصفیه آب خانگی میتوانید به سایت شرکت پاکاب گستر مراجعه کنید. این شرکت امکان خرید تکی برای مشتریان و خرید عمده برای همکاران را فراهم آورده است.

تنوع فیلترهای موجود در شرکت پاکاب گستر، میتواند مشتریان با هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. انواع فیلتر‌های تایوانی و ایرانی در پاکاب گستر با قیمت‌های مختلف موجود است.

قطعات دستگاه تصفیه آب

شرکت پاکاب گستر طیف وسیعی از قطعات دستگاه تصفیه آب را با تنوع قیمت و برند‌های مختلف در اختیار خریداران میگذارد. قطعات مختلفی که در شرکت پاکاب گستر به فروش میرسد، شامل مخزن ذخیره تصفیه آب، هوزینگ فیلتر، انواع پمپ تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی، انواع شیر‌های ورودی و شیر مخزن، سوییچِ های پرشر و لو پرشر، شیر برقی آب تصفیه کن، بست نگهدارنده فیلتر و ... .

برای خرید قطعات تصفیه آب به صورت تکی یا عمده میتوانید به لینک آبی شده مراجعه کنید. روش دیگر اینکه به سایت پاکاب گستر مراجعه کنید و لیست قیمت قطعات تصفیه آب را در صفحه مربوطه مشاهده بفرمایید.

حالا به معرفی برخی از مهم ترین قطعات مربوط به دستگاه تصفیه آب خواهیم پرداخت.

مخزن آب تصفیه کن

مخزن دستگاه تصفیه آب از مهم ترین قطعات مربوط به تصفیه آب است. آب فیلتر شده در دستگاه اسمز معکوس به این مخزن رفته و در آن برای مصرف ذخیره میشود.

کیفیت مخزن ذخیره به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است، که آب تصفیه شده در آن نگهداری خواهد شد. در صورتی که کیفیت مخزن تصفیه آب مناسب نباشد، پس از مدتی شروع به واکنش با آب داخل آن خواهد کرد و دوباره آب تصفیه شده را آلوده میکند.

دستگاه‌های اسمز معکوس حتما به یک مخزن نیاز دارند. به دلیل اینکه روند تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس روندی طولانی و کند است، برای اینکه مصرف آب با مشکل مواجه نشود، آب را در یک مخزن ذخیره میکنند.

تانک پک معروف ترین شرکت در زمینه تولید مخازن تحت فشار تصفیه آب است. این شرکت در تایوان به تولید محصولات تصفیه آب مشغول است. مخازن تولید شده تانک پک دارای گواهینامه استاندارد NSF هستند.

پمپ دستگاه تصفیه آب

یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه تصفیه آب پمپ افزایش جریان است. این قطعه جزو قطعات برقی تصفیه آب به شمار میرود. از آنجا که دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس برای اینکه بتواند آب ورودی به آب تصفیه کن را به بهترین نحو فیلتر کند، نیاز به فشار بالای آب دارد.

در صورتی که منزل شما آب با فشار بالاتر از 50 بار را ندارد، برای اینکه بتوانید از دستگاه اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده کنید، نیاز دارید تا یک پمپ افزایش فشار نصب کنید.

شیر برقی، سنسور فشار بالا و فشار پایین

شیر برقی دستگاه تصفیه آب یکی از مهم‌ترین قطعات برقی دستگاه تصفیه آب میباشد. برای استفاده از این قطعه نیاز است تا از یک آداپتور برای تامین برق استفاده کنید.

این قطعه با سوییچ‌های فشار بالا(های پرشر) و فشار پایین(لو پرشر) کار میکند. زمانی که مخزن تصفیه آب پر میشود، سنسورِ های پرشر در شیر برقی دستور میدهد تا با قطع جریان آب، عملکرد دستگاه را از کار می‌اندازد.

سوییچ فشار پایین در دستگاه آب تصفیه کن نیز زمانی که فشار آب ورودی بسیار کم یا قطع میشود، وارد عمل میشود. سنسور لو پرشر به شیر برقی دستور قطع جریان برق را میدهد تا از کار کردن بی ثمر پمپ جلوگیری کند. این مورد از خرابی بیش از حد پمپ و دیگر قطعات تصفیه آب جلوگیری میکند.

خرید عمده و اقساطی تصفیه آب

همانطور که گفته شد، پاکاب گستر یکی از بزرگترین مراکز خرید محصولات تصفیه آب را برای مشتریان فراهم آورده است.

شرکت پاکاب گستر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و واردکنندگان تصفیه آب در ایران است. انواع دستگاه‌های تصفیه آب، قطعات مختلف آب تصفیه کن و فیلتر‌های متنوع دستگاه تصفیه از محصولاتی هستند که پاکاب گستر اقدام به تولید و عرضه آن‌ها در سرتاسر ایران میکند.

پاکاب گستر امکان خرید اقساطی را برای دستگاه‌های تصفیه آب فراهم آورده است. برای مشاهده شرایط خرید اقساطی دستگاه تصفیه آب میتوانید به سایت پاکاب گستر مراجعه کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاه های تصفیه آب محصولات تصفیه آب سیستم اسمز معکوس فیلتر ممبران تصفیه آب فیلتر مرحله تعویض فیلتر مراجعه کنید آب تصفیه کن مهم ترین تصفیه آب بین بردن مخزن ذخیره فیلتر کربن امکان خرید زمان تعویض آلاینده ها دستگاه ها شیر برقی فیلتر ها کیفیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟

به گزارش خبرآنلاین اینکه چرا خودروسازان دولتی طی چندین ماه اخیر عرضه جدیدی نداشته‌اند، جای تامل دارد.

روزنامه فرهیختگان نوشت:آنطور که معاون وزیر صمت می‌گوید مسئولان سابق وزارت صمت در دو عرضه اواخر اسفند 1401 و اردیبهشت و خرداد 1402 همه تولیدات خودروسازان را پیش‌پیش به فروش رسانده‌اند. این موضوع درحالی مطرح می‌شود که در اواسط دی‌ماه 1402 تصویر طرحی با تصویب و امضای مسئولان وزارت صمت، خودروسازان و قطعه‌سازان رونمایی شد که براساس آن قرار بود «تا پایان سال 1402 هر خودروساز (ایران‌خودرو و سایپا) 60 هزار دستگاه خودرو (جمعا 120 هزار دستگاه) با قیمت پنج درصد زیر حاشیه بازار به فروش برسانند.»

در همان زمان دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگویی با مدعی شد معاون اول رئیس‌جمهور با این موضوع موافقت کرده اما پس از آن حواشی زیادی ایجاد شد و کار به تکذیبیه‌های متوالی رسید.

ایران‌خودرو اعلام کرد درخواست فروش تعدادی از محصولات خود به قیمت حاشیه بازار را داده اما با آن موافقت نشده است. دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور نیز نقش مخبر را تکذیب کرد و سخنگوی شورای رقابت هرگونه افزایش قیمت را رد کرد.

این اتفاق از یک‌طرف قیمت خودرو را در بازار افزایش داد و از سوی دیگر خودرویی به‌دست مردم نرسید. گفته می‌شود این عرضه 120 هزار دستگاه ظاهرا قرار بوده برای جبران بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان صورت گیرد و خودروسازان نیز درکنار تعهدات دیگر بتوانند این 120 هزار دستگاه را از محل افزایش تولید جبران کنند.

تولید یک میلیون دستگاه در سایپا و ایران‌خودرو

بررسی وضعیت تولید دو خودروساز بزرگ کشور طی سال 1402 نشان می‌دهد مجموع تولید ایران‌خودرو و گروه سایپا طی سال 1402 حدود یک میلیون و 37 هزار دستگاه بوده که رشد نزدیک به 1.5 درصدی نسبت به سال 1401 با یک میلیون و 23 هزار دستگاه داشته است.

طبق این داده‌ها، حجم تولید گروه سایپا نزدیک به 481 هزار دستگاه، با افزایش 7500 دستگاه نسبت به سال 1401 بوده و در گروه ایران‌خودرو نیز حجم تولید 556 هزار و 402 دستگاه بوده که رشد 6400 دستگاهی نسبت به سال 1401 داشته است.

درخصوص فروش نیز، گروه ایرن‌خودرو طی سال 1402 نزدیک به 538 هزار دستگاه فروش داشته که کاهش 69 هزار و 500 دستگاهی نسبت به سال 1401 داشته است. گرچه تعداد فروش گروه سایپا مشخص نیست، اما در شرکت مادر سایپا (شرکت اصلی) تعداد فروش طی سال گذشته حدود 315 هزار دستگاه بوده که کاهش 44 هزار دستگاهی (12 درصدی) نسبت به سال 1401 داشته است.

درمجموع، تولید و فروش دو خودروساز بزرگ کشور طی سال 1402 مطابق با اهداف ترسیم شده وزیر سابق صمت که مدام از تولید 1.5 میلیون دستگاهی خودرو در کشور سخن می‌گفت، رخ نداده است و مجموع تولید خودروسازان دولتی و خصوصی کمتر از رقم مذکور بوده و می‌توان گفت آن تحولی که در بازار خودرو از آن نام برده می‌شد، طی سال 1402 رخ نداده است. با این حال، اگر منصفانه قضاوت کنیم با وضعیت زیانی که خودروسازان دولتی دارند، شاید این مقدار تولید نیز نرمال باشد.

تا انتهای 1403 ثبت‌نام نداریم!

آنطور که در آمارها قابل مشاهده است، تولید و فروش دو خودروساز بزرگ کشور در سال 1402 و یک ماهه نخست امسال اگر هم به اهداف اولیه که تولید 1.5 میلیون خودرو طی‌ یک‌سال بوده، نرسیده اما در گروه ایران‌خودرو تولیدات گروه طی سال 1402 حدود 556 هزار و 402 دستگاه و در گروه سایپا نیز این تعداد حدود 418 هزار دستگاه بوده است.

براین اساس، در گروه ایران‌خودرو تولید طی سال گذشته 6400 دستگاه و در گروه سایپا نیز تولید 7500 دستگاه افزایش داشته است. در بهار 1403 نیز دو خودروساز بیش از 46 هزار دستگاه تولید داشته‌اند. با همه این اوصاف، طی چند ماه اخیر تنها خبری که درخصوص فروش و عرضه دو خودروساز بوده، عمدتا اخباری از جنس عدم ایفای تعهد خودروسازان و بعضا نارضایتی مشتریان از تحویل به‌موقع خودروها بوده است.

اینکه چرا عرضه خودرو و ثبت‌نام‌ها طی چندین ماه اخیر متوقف شده، چندین فرض برای آن قابل تصور است:

فرض اول اینکه خودروسازان بخشی از تولید را احتکار می‌کنند. این موضوع از آمارهای فروش خودروسازان قابل برداشت نیست و به نظر نمی‌رسد خودروسازان پارکینگ کافی برای احتکار حجم بالایی از خودروها را داشته باشند.

فرض دوم از عدم ثبت‌نام و عرضه خودرو در ماه‌های اخیر، می‌تواند با عرضه خارج از سامانه یکپارچه مرتبط باشد. به عبارتی، خودروسازان بخواهند با فروش خودرو در خارج از این سامانه، خودرو را به قیمت بازار بفروشند و این خودروها در نمایندگی‌ها یا شیوه‌های غیررسمی دیگر عرضه شود. «فرهیختگان» اطلاعات کافی از این اتفاق در دسترس ندارد و نمی‌توان به‌طور قطع در این خصوص سخن گفت.

اما فرض سوم از عدم عرضه و ثبت‌نام خودرو توسط دو خودروساز دولتی طی ماه‌های اخیر می‌تواند ناشی از تعهدات گسترده‌ای باشد که مسئولان سابق وزارت صمت با شگردهای عجیب‌وغریب آن را به مردم تحمیل کرده‌اند. به عبارتی، آنچه در دو مرحله اول و دوم در اسفندماه 1401 و اردیبهشت و خردادماه 1402 با عنوان عرضه گسترده خودرو از سوی مسئولان سابق وزارت صمت اعلام شد، باعث شده خودروسازان برای دو سال، پیش‌پیش محصول فروخته باشند و تعهد آنها همچنان ایفا نشده و خودرویی برای عرضه جدید ندارند.

این فرضیه سوم موضوعی است که ۲۴ آبان ۱۴۰۲ منوچهر منطقی، معاون حمل‌ونقل وزیر صمت از آن رونمایی کرد. گرچه از وضعیت عرضه‌های سال 1401 و 1402 مشخص بود این اتفاق رخ خواهد داد، اما مسئولان وزارت صمت در آن مقطع وعده رشد عجیب‌وغریب تولید را می‌دادند و چیزی از این روزها به مردم نمی‌گفتند. حالا منوچهر منطقی می‌گوید عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است؛ چراکه هر دو خودروساز بزرگ محصولات‌شان را تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند و برای اینکه این نوبت‌دهی را تمدید کنند باید به این نوبت‌ها پاسخ دهند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901202

دیگر خبرها

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین