Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی دولت لیبی از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ۲۴ دسامبر این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در برنامه بین‌المللی استانبول که توسط مرکز روابط بین‌الملل و دیپلماسی سازماندهی شده‌ بود، خاطرنشان کرد، شورای عالی در انتخابات شرکت نخواهد کرد و مانع برگزاری آن نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص دشواری توسل به دادگاه عالی برای شکایت در خصوص قوانین انتخابات گفت، دادگاه اداری اختیار بررسی شکایت‌های مربوط به تصمیمات کمیساریای عالی انتخابات را دارد.

المشری همچنین تاکید کرد، شورای عالی دولت لیبی برای ممانعت از برگزاری انتخابات به زور و قدرت متوسل نخواهد شد اما خواهان تحریم آن است.

این مقام لیبیایی ادامه داد، اگر نسبت مشارکت در شماری از مراکز انتخاباتی صفر باشد این امر آن را از لحاظ قانونی باطل می‌کند.

وی در خصوص اعتماد عماد السائح، رئیس کمیسیون انتخابات به قوانین انتخابات صادر شده توسط پارلمان به رغم اعتراض دولت گفت: این موضوع دلایل شخصی دارد؛ چراکه السائح معتقد است که کابینه قصد برکناری او را دارد.

المشری ادامه داد: شورای عالی دولت خواهان برگزاری انتخابات بر اساس قوانین صحیح است اما فرانسه و مصر به دنبال این هستند که آن را به عنوان مانعی بر سر راه انتخابات معرفی کنند. موضع فرانسه در کنفرانس پاریس که خواهان برگزاری انتخابات براساس این قوانین معیوب است که تنها مورد حمایت مصر است.

وی در خصوص درخواست پاریس برای خروج نیروهای خارجی از لیبی تاکید کرد، فرانسه با سلاح و فناوری به خلیفه حفتر کمک کرده و در حال حاضر نیروهای ترکیه که به صورت قانونی وارد این کشور شده‌اند و مزدوران و مجرمان که در حملاتش به طرابلس به حفتر کمک می‌کند، برابر می‌داند.

المشری گفت: شرکت نفت و گاز "توتال" فرانسه بیشترین ضرر را از بازگشت حقوق به ترکیه و لیبی در شرق دریای مدیترانه دیده است. لیبی و ترکیه از این توطئه فرانسه آگاه هستند و موفق نخواهند شد و ما روابطمان را با آنکارا تقویت خواهیم کرد.

از سوی دیگر، پارلمان عربی ضمن هشدار نسبت به خطرات پیامدهای به تعویق انداختن انتخابات، از تمامی طرف‌های لیبیایی خواست به جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پایبند باشد.

پارلمان عربی ضمن ستودن نتایج کنفرانس بین‌المللی پارلمان عربی، اعلام کرد، برگزاری انتخابات در موعد خود باعث تقویت حاکمیت لیبی می‌شود و دولت قادر است با مسائل اساسی مربوط به امنیت و ثبات و تحقق خواسته‌های ملت لیبی تعامل کند.

پارلمان عربی بر لزوم خروج مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد که باعث افزایش اعتماد بین گروه‌های لیبیایی می‌شود. همچنین بر آمادگی خود برای ارائه حمایت لازم برای برگزاری انتخابات لیبی و اهمیت توافق بر سر نتایج انتخابات آتی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزاری انتخابات شورای عالی دولت پارلمان عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به هرگونه تنش‌زایی از سوی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین در رویارویی با حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه که به شکلی همه‌جانبه و زشت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، اعلام می‌کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما بر اهمیت مراقبت از یکپارچگی و صلابت جبهه داخلی یمن در رویارویی با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در قبال امنیت و ثبات منطقه، دریای سرخ، دریای عرب، باب المندب و اقیانوس هند اعلام می‌داریم. هیچ‌کدام از اقداماتی که نیروهای مسلح انجام می‌دهند خلاف قوانین بین‌المللی و بشری نیست.

علاوه بر این «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در خصوص روند صلح میان این کشور و عربستان سعودی اعلام کرد: طرف سعودی باید از گام کاهش تنش به گام لازمه صلح قدم بردارد. عربستان باید در خصوص روند گفت‌وگوها با یمن، منافع ملی خود را بر منافع ملی آمریکا مقدم کند.

کد خبر 6093511

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • گام عملی برای جهش تولید
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد