Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بازرس کل استان ایلام گفت:سازمان بازرسی براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ مهدی اصلانی کرچی صبح امروز در جلسه بازدید و معارفه هیئت بازرسی در آب و فاصلاب استان ایلام با بیان این‌که مسئولان در مناصب مختلف فرصت  دارند به مردم خدمت کنند و مسئولان شرکت آبفا نیز در یکی از حوزه‌های مهم فعالیت دارند، اظهار داشت: قطعی و بروز مشکل در تامین آب شرب مشکلات بسیاری را برای مردم بدنبال دارد و قطعا کم‌کاری و کوتاهی در انجام فعالیت‌ها مسئولان آبفا، برای مردم مشکل‌ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل بازرسی استان ایلام با بیان این‌که بدون‌شک انجام وظایف در برخی از حوزه‌ها از جمله آبفا بسیار حساس و مهم است اضافه کرد: تامین آب یکی از نیازهای اساسی شهروندان است و فعالیت دستگاه‌های مربوط درصورتی‌که برنامه محور باشد  تاثیر چشمگیری در پیشرفت حوزه شهری خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان ایلام در ادامه اضافه کرد: فعالیت شرکت آبفا باید براساس چشم‌انداز توسعه استان انجام شود و با توجه به این‌که استان ایلام در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته‌، تامین آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند تاثیر چشمگیری در توسعه استان داشته باشد.

اصلانی با اشاره به این‌که مسئولان باید پاسخ‌گوی رسانه‌ها و مردم باشند خاطرنشان کرد: با توجه به گلایه‌ها و نارضایتی‌های برخی از شهروندان، روابط‌عمومی شرکت آبفا در این حوزه باید فعالانه‌تر عمل کند و باید بستری فراهم شود که دغدغه‌های مردم شنیده شود زیرا شرکتی که خدمات محور است و رضایت مردم اساس فعالیت‌های آن محسوب می‌شود باید ارتباط عمیقی با مردم داشته باشد و رضایتمندی مردم را سنجش نماید.

وی در ادامه بیان کرد: بازرسی کل استان براساس اصل 174 قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد و تلاش می‌شود بازرسی‌ها براساس مسائل کلان استان انجام گیرد.

اصلانی با بیان این‌که تامین، توزیع و کیفیت آب از دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شود گفت: ضروری است جهت اطلاع از وضعیت کمی و کیفی آب شهرها و روستاهای استان گزارشی به تفکیک شهرستان‌ها جمع‌آوری و ارائه شود.

وی یادآور شد: استان ایلام شرایط توسعه جمعیتی مطلوبی دارد و در درازمدت با توجه به وجود مرز مهران و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه  به‌عنوان یکی از استان‌های مهاجر پذیر مورد توجه قرار خواهد گرفت ازاین‌رو زیرساخت‌های حوزه آبفا باید متناسب با شرایط توسعه یابد و برنامه‌ریزی در این خصوص انجام شود.

این مسئول در ادامه به کنترل هوشمند و جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد و افزود: متأسفانه عدم استفاده صحیح از امکانات یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از مناطق با آن مواجه هستیم و باید تلاش شود از امکانات موجود به‌نحو احسنت استفاده و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

بازرس کل استان ادامه داد: مدیریت یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود و جلوگیری از هدر رفت منابع که در شرکت آبفا به این منظور باید به‌صورت روزانه پایش شبکه تاسیسات شهری و خطوط انتقال آب به‌صورت الکترونیکی یا حضوری انجام شود.

وی در ادامه به لزوم تعیین تکلیف برخی پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: جهت حفاظت از بیت المال و جلوگیری از هدر رفت منابع مدیران باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام که زمان زیادی از آغاز عملیات ساخت آن‌ها سپری شده را تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت بی توجهی آنها به این مهم به‌معنای ترک فعل محسوب می‌شود.

اصلانی در ادامه به هوشمندسازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی، نظارت الکترونیک و ارتقاء شفافیت عملکرد دستگاه‌ها  اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت فناوری در دستگاه‌های اجرایی یکی از مواردی است که در بازرسی‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد و باید تمامی دستگاه‌ها به سمت هوشمندسازی فعالیت‌ها و قراردادها حرکت نمایند و تمامی قراردادها باید در بانک اطلاعاتی قراردادها، سامانه ستاد ثبت شوند.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی خط قرمز ماستبازرسی استان زنجان برای رفع موانع 49 واحد تولیدی پیش‌قدم شدارسال گزارش سازمان بازرسی درباره ترک فعل دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک

این مسئول همچنین به توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها که افزایش حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد  جلوگیری شود.

مدیرکل بازرسی استان در پایان به انجام بازرسی پیشگیرانه در حین کار اشاره کرد و گفت: مدیران باید از حضور بهنگام بازرسان استقبال نمایند زیرا حضور به‌هنگام بازرسی سبب تسریع در روند اجرای پروژه‌ها می‌شود و این امر به‌عنوان یک عملکرد مطلوب در کارنامه‌های مسئولان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت بازرسی استان محسوب می شود استان ایلام هدر رفت شرکت آبفا کل بازرسی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد