Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:07:37 GMT

چرا عربستان از برخی مناطق یمن خارج شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۲۸۱

چرا عربستان از برخی مناطق یمن خارج شد؟

به گزارش جماران، منابع خبرى، روز جمعه از عقب نشینی ناگهانی ائتلاف سعودی از مناطق مختلف الحدیده خبر دادند. مردم منطقه النخیلة بعد از شهر الدریهمی و پس از فرار مزدوران اماراتی از آنجا از حضور دوباره ارتش و کمیته‌های مردمی خوشحال بودند چرا که خاطره خوبی از سه سال اشغالگری شبه‌نظامیان که عموماً از استان‌های عدن و أبین راهی این منطقه شده بودند نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به برخی شواهد و قرائن به نظر می رسد شاهد اتفاقات بسیار مهمی در این استان ساحلی  الحدیده  باشیم که در چارچوب یک توافق بسیار بزرگ‌تر در حال اجرا باشد.  اماراتی‌ها به خوبی می‌دانند پس از آنکه ارتش و کمیته‌های مردمی شهر مأرب را پاکسازی کردند به سراغ ساحل غربی خواهند آمد و به همین دلیل آنها از هم اکنون در حال اجرای برخی توافقاتی با انصارالله هستند تا شاید بتوانند با کمترین ضرر ممکن و بیشترین فرصت سازی منافع خود را در آینده یمن تامین کنند

از طرفى برخی منابع میدانی به شبکه خبری المیادین گفتند که ائتلاف سعودی از مناطق مختلف الحدیده به سمت بخش «المخا» در غرب استان تعز عقب نشینی کرده است.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی، به صورت غافلگیر کننده‌ای، از دهها موضع خود در الحدیده خارج شده‌اند.

منابع مذکور تأکید کردند که احتمالا هدف از عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف از الحدیده، کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب الاصلاح در مأرب است.

در همین راستا عزیز راشد کارشناس نظامی و استراتژیک گفت: عقب نشینی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی از دهها پایگاه شهر الحدیده به سوی بخش المخاء در غرب استان تعز بیانگر برنامه‌ریزی برای اقدام نظامی جدیدی است.

وی در گفت وگوی مستقیم اظهار داشت: رزمایش‌های رژیم اسرائیل، بحرین و آمریکا در دریای سرخ بیانگر دشواری شرایط در الحدیده یا زمینه چینی برای اقدام نظامی جدید در الحدیده است.

وی افزود: خودروهای نظامی و وسایل نقلیه از بندر عدن وابسته به متجاوزان سعودی برای تقویت جبهه های شبوه پس از شکست مزدوران متجاوز در درگیری مارب به عقب منتقل شد.

راشد گفت: متجاوزان سعودی در تقویت نیروهای خود در شبوه در صدد جلوگیری از رسیدن ارتش یمن و کمیته های مردمی به دریای عرب از طریق شبوه و حضرموت هستند.

وی افزود: این حوادث میدانی بیانگر شکست بزرگ متجاوزان سعودی در یمن و بی فایده بودن تجاوز نظامی علیه ارتش یمن و کمیته های مردمی است.

وی تاکید کرد: عربستان و آمریکا به این باور رسیده اند که باید به راهکار سیاسی دست یابند و این پیروزی سیاسی باید از راههای هوشمندانه باشد و این روشها ارتش یمن و کمیته های مردمی را فریب نخواهد داد و به خواست خود نخواهند رسید.

رویترز می‌گوید مشخص نیست که عقب نشینی نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی از اطراف شهر الحدیده با خروج نیروهای عربستان از عدن در جنوب یمن مرتبط است یا خیر.

به گزارش «الصحافه الیمنیه»، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو انصارالله در واکنش به اتفاقات اخیر در الحدیده گفت، ائتلاف سعودی و مزدوران آن دچار سردرگمی رسانه‌ای واضح شده همانطور که این اتفاق در دیگر زمینه‌ها نیز دیده می‌شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا خروج عربستان از یمن افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا کمیته های مردمی ائتلاف سعودی عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود