Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تخلف آشکار یکی از شرکت‌های دولتی از قانون برنامه ششم توسعه اظهارداشت: شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه وزارت نفت، موظف بوده تا مطابق برنامه ششم حساب بانکی خود را صرفا نزد بانک مرکزی افتتاح کند و از داشتن حساب در سایر بانک‌ها خودداری کند اما تاکنون از این کار سر باز زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهمیت متمرکز شدن حساب شرکت‌های دولتی نزد بانک مرکزی هم از جهت شفافیت درآمدها و مخارج دولت و هم از جهت جلوگیری از بروز فساد بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: با متمرکز شدن حساب‌ها نزد بانک مرکزی، درآمدها و مخارج شرکت‌ها و به تبع آن دولت شفاف می‌شود و امکان استفاده بهینه از منابع مالی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام شجاعی امکان نظارت یکپارچه بر منابع و مصارف برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی به وجود بیاید و به این ترتیب بستر رانت و روابط ناسالم از بین برود.

وی اظهار داشت: مجلس علاوه بر قانون برنامه ششم توسعه در جز (2) بند (الف) تبصره (7) قانون بودجه  1400 نیز نگهداری هرگونه حساب توسط شرکت‌ها در بانکی به غیر از بانک مرکزی را ممنوع کرده و وقوع آن را مصداق تصرف غیر قانونی در اموال عمومی دانسته بود.

این نماینده مجلس گفت: با وجود الزام قانونی اما تاکنون شرکت پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی از متمرکز کردن حساب‌ها در بانک مرکزی استنکاف کرده است. البته در این خصوص توافقی در مرداد ماه بین شرکت مذکور با بانک مرکزی برای انتقال حساب‌ها به صورت آزمایشی شده است که دیر هنگام، کند و غیر قابل پذیرش است.

حجت الاسلام شجاعی عنوان کرد: شرکت پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی باید هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای قوانین اقدام کند و دستگاه‌های نظارتی هم موظفند تا با مدیران پیشین این شرکت که از سال 1396 تاکنون از متمرکز کردن حساب امتناع کرده‌اند، برخورد کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرآورده های نفتی نماینده مجلس بودجه شرکت پالایش و پخش بانک مرکزی حساب ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 

ایسنا/کرمان بر اساس اعلام رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت، یک خانم ۲۸ ساله اهل مردهک عنبرآباد عصر امروز هشتم اردیبهشت ماه بر اثر برخورد صاعقه جان باخت. 

دکتر جواد افشارمنش با اعلام این خبر گفت: عصر هشتم اردیبهشت ماه بعد از دریافت تماسی مبنی برخورد صاعقه با خانمی ۲۸ ساله در مردهک آمبولانس جاده‌ای به محل اعزام شد. 

وی افزود: متاسفانه قبل از حضور پرسنل شخص مورد نظر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده بود. 

به گزارش ایسنا، این حادثه در روستای کوهستانی کوشکمور از توابع بخش جبالبارز جنوبی رخ داده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی