Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@18:51:51 GMT

هواشناسی: تا سه شنبه هوای شهرها آلوده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۳۸۳

 ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی از شروع پایداری هوا از امروز تا فردا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خبر داد و گفت: این وضعیت با فعالیت سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه و بازگشت بارندگی‌ها، به پایان می‌رسد.

«امین حسین نقشینه» روز یکشنبه افزود: امروز و فردا به دلیل جو پایدار در شهرهای صنعتی و پر جمعیت مثل تهران اصفهان و اراک شاهد کاهش کیفیت هوا  و آلودگی هوا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی گفت: عصر فردا بارش پراکنده در برخی نواحی کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان را پیش بینی می‌کنیم.  

به گفته نقشینه، روز سه‌شنبه ورود سامانه بارشی را در غرب، جنوب غرب،  نواحی مرکزی، سواحل شمال،  دامنه های جنوبی البرز،  اردبیل و برخی نقاط آذربایجان شرقی پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس انتظار بارش باران و در مناطق سردسیر برف را داریم. روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق، مرکز، شرق سواحل شمالی و زاگرس مرکزی تداوم‌خواهد داشت وحتی غرب اصفهان هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گفته نقشینه این سامانه اواخر وقت چهارشنبه از سمت شرق کشور خارج و پنج شنبه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی است.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه و چهارشنبه کاهش دمای محسوس در سواحل دریای خزر تا ۱۰درجه،  در اردبیل ۶ درجه و در دامنه های جنوبی البرز تا ۱۲ درجه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پیش بینی می‌شود. دما در شمال شرق کشور نیز تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز خلیج فارس مواج و روز سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

به گفته نقشینه، در تهران امروز شاهد شکل گیری غبار محلی هستیم و هوا صاف و بدون بارش است

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود