Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@08:21:11 GMT

«فیاضی» با مسائل و چالش‌های آموزش‌ و پرورش آشناست

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۵۵۲

«فیاضی» با مسائل و چالش‌های آموزش‌ و پرورش آشناست

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، در نشست علمی «امام حسن عسکری(ع) از اندیشه تا زندگی» که به همت بسیج اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی و تهران برگزار شد، با اشاره به دوران کوتاه ولی پربار امامت یازدهمین امام شیعیان گفت: از امام حسن عسکری (ع) توصیه‌هایی برای عموم مردم و به ویژه خواص به یادگار مانده است که اگر نصب‌العین همگان به خصوص مدیران باشد بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله سفارش‌های آن امام همام این بود که اهل تقوا و خداترس باشید، خیلی از معضلات امروزی ناشی از نافرمانی اوامر الهی است، کسی که عظمت خدا را درک کند به سمت معصیت و سرکشی نمی‌رود مخصوصاً در مورد حق‌الناس مرتکب تعدی و گناه نمی‌شود. توصیه دوم امام جدیت در امور زندگی و کارهایی است که برای خدا انجام می‌دهیم. یعنی اهل سهل‌انگاری و تعلل نباشیم و انجام امور همراه با اتقان و استحکام باشد. راستگویی، امانتداری، ذکر خدا، کسب معرفت و دانش، رعایت حقوق دیگران و... از توصیه‌هایی دیگر پدر بزرگوار امام زمان(عج) است که باید به آنها اهتمام ورزیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به توصیه‌های ائمه(ع) تاکید کرد: در دولت سیزدهم در آغاز جلسات فرازهایی از فرمان معروف امام علی علیه السلام به مالک اشتر قرائت می‌شود و حجت‌الاسلام رئیسی به شرح موجز آن می‌پردازند تا جهت حرکت و رسالت خطیری که برعهده کارگزاران نظام اسلامی است مشخص شود.

حسینی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوال یکی از اساتید در رابطه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: به خاطر جایگاه رفیعی که این وزارتخانه دارد در خصوص نحوه مدیریت آن در ادوار گوناگون، اختلاف نظر وجود داشته و انتخاب وزیر آموزش و پرورش و ادامه خدمت وی همواره دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: برای سکان‌داری وزارت آموزش و پرورش افراد متعددی مطرح بودند، حجت‌الاسلام رئیسی در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که آقای فیاضی برای اجرای ماموریت‌های این وزارتخانه مناسب هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: بعد از معرفی وزیر پیشنهادی در مجلس مباحثی مطرح شد که بخشی از آن به خاطر این بود که شناخت کافی از توانمندی آقای فیاضی وجود نداشت؛ برای همین بلافاصله در مجلس و در کمیسیون آموزش کار را شروع کردیم و با نمایندگان جلسه گذاشتیم و وزیر پیشنهادی هم سوابق خودش را مطرح کرد و به ابهامات و سوالات پاسخ داده شد.

حسینی گفت: ابتدا مسائلی درباره «مسعود فیاضی» مطرح شد که با توضیحات ارائه شده مشخص شد درست نبوده‌اند. او با مباحث، نظام مسائل و چالش‌های آموزش و پرورش به خوبی آشناست، ۱۱ راهبرد ارائه کرده که اگر کسی با دیده انصاف این راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی را ببینند، نظرش نسبت به آقای فیاضی مثبت خواهد شد.

وی افزود: فیاضی روز یکشنبه و دوشنبه همین هفته در همه کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا می‌کند و نمایندگان هم ابهامات و سوالاتی که دارند را مطرح می‌کنند و ایشان هم پاسخ می‌دهد. وزیر پیشنهادی به نظر بنده جوان اهل فضل و آشنا به معارف ناب اسلامی است، این خیلی فرق می‌کند با کسانی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش بودند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: در چهل و دو سال اخیر برای ارتقای آموزش و پرورش زحمت زیادی کشیده شده اما کافی نیست و باید اقدامات متعدد از جمله مطالبات رهبر فرزانه انقلاب به خصوص سند تحول بنیادین اجرا شود و حجت‌الاسلام رئیسی بر این باور است که آقای فیاضی می‌تواند این ماموریت بزرگ را انجام دهد.

حسینی یادآور شد: ما هم امیدواریم نمایندگان در یک فضای منطقی و معقول تصمیم بگیرند و البته هر تصمیمی گرفته شود دولت تبعیت خواهد کرد تا این وضعیت بلاتکلیفی که در آموزش و پرورش هست زودتر به پایان برسد. چنین وضعیتی برای کشور ضرر دارد و با سرپرست نمی‌شود یک جایگاه با این اهمیت را اداره کرد.

وی با بیان اینکه غالبا در اجرا مشکل داریم وگرنه اسناد بالادستی خیلی خوبی در کشور وجود دارد که روی زمین مانده است، گفت: آنچه نیاز است عزم و اراده است که خوشبختانه در این دولت این عزم و اراده وجود دارد و زمانی که دولت به صورت کامل استقرار پیدا کند کارهای اساسی و عمده سرعت می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تلاش، همت و عزم و اراده مسئولان به نظر می‌رسد هرچه جلوتر برویم شرایط بهتری را مشاهده خواهیم کرد. تاکنون گشایش‌هایی صورت گرفته و ان‌شاءالله در آینده شاهد اتفاقات خیلی خوبی خواهیم بود.

کد خبر 5351265

منبع: مهر

کلیدواژه: معاون پارلمانی و مجلس سید محمد حسینی مسعود فیاضی وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی صحن مجلس دولت سیزدهم ایالات متحده امریکا سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف علی باقری حسین امیرعبداللهیان علی شمخانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برجام وزارت امور خارجه ایران قانون مجازات اسلامی محمد مخبر معاون پارلمانی رئیس جمهور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آقای فیاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: شغل معلمی افتخاری است که باید قدر آن را دانست و در مسیر تربیت صحیح دانش آموزان کشور اسلامی قدم برداشت. 
وی از شهید مطهری به عنوان یک معلم الگو یاد کرد و افزود: شهید مطهری (ره) در زمره بزرگترین علما و فیلسوفان بود و باید مقام شامخ این شهید والامقام را در برنامه‌های هفته معلم گرامی داشت. 
آیت‌الله ناصری ادامه داد: شهید مطهری (ره) در فضایی وارد دانشگاه شد که بسیار دشوار بود، اما ایستاد و مقاومت کرد و با حفظ حالت طلبگی خود به درس و تدریس مشغول شد و توانست روی عده زیادی اثر بگذارد و یکی از ویژگی‌های شهید مطهری این بود که همواره به دنبال شناسایی مسائل و نیاز‌های جامعه بود تا با شناسایی این نیازها، روی آن کار کند و نیاز‌ها را تامین کند. 
امام جمعه یزد با بیان مصداق‌هایی بیان کرد: زمانی که مجله زن روز به فساد و فحشا می‌پرداخت، شهید مطهری خواست که مقاله‌ای نیز از او در این مجله در مورد زن چاپ کند که بعد‌ها این مقالات پیش زمینه‌ای برای چاپ کتاب حجاب شد. 
آیت‌الله ناصری با اشاره به سیره شهید مطهری، بر لزوم معرفی سیره این شهید والامقام در برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: این مهم نباید تحت تاثیر برنامه‌های تجلیل از معلمان قرار گیرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معلمان باید از شهید مطهری الگو بگیرند، افزود: یکی از اقداماتی که لازم است آموزش و پرورش انجام دهد، برگزاری کلاس‌های نماز است و در آن سوره حمد و ارکان نماز تفسیر شود تا دانش آموزان به خوبی فلسفه نماز را فرا بگیرند. 
آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم تلاش جدی معلمان برای تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این مهم باید در صدر مسئولیت‌ها و رسالت‌های معلمان تعریف شود. 
برنامه‌های هفته معلم در یزد اعلام شد 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های هفته معلم در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شده و قرار است در هر شهرستان یک مراسم اصلی برگزار شود. 
محمدکاظم رحیمی نژاد بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه هفته معلم در استان یزد در روز ۱۸ اردیبهشت برگزار و از معلمان برگزیده استان تجلیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود