Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت روضة‌‌الشهدا سنت مناجات‌خوانی سحرهای جمعه را با قرائت دعای کمیل، تلاوت قرآن و تفسیر حکمت‌های نهج‌البلاغه برگزار می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن‌هم در دل تاریکی شب از سفارشان مهم اسلام و از دستورات همیشگی علمای اخلاق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان که توفیق شب‌زنده‌‌داری نصیب‌شان می‌شود و نسیمی از محبت پروردگار بر مشام جان‌شان می‌رسد، تمام دنیا و هر آنچه در آن است در نظرشان کوچک و حقیر است. در 17 آیه از قرآن‌کریم و همچنین در روایات متعدد از قول حضرات معصومین (ع) تأکیدات فراوانی درباره شب زنده‌داری، مناجات با خدا در سحرها و اقامه نماز شب آمده است و این همه نشان از اهمیت فراوان خلوت شبانه با معبود دارد.

حسینیة روضة‌الشهدا در غرب تهران از سال 1396 نسبت به احیای این سنت الهی در سحرگاه جمعه و 2 ساعت مانده به اذان صبح اهتمام داشته است که با تلاوت قرآن‌کریم و تبیین حکمت‌های نهج‌البلاغه و قرائت دعای کمیل فرصتی را فراهم کرده تا مردم و جوانان پس از یک هفته درگیری در پیچ و خم زندگی به خلوت با انیس‌القلوب بپردازند و بابی از معنویت و توجه به آخرت را به روی خود بگشایند.

این جلسه با حضور حسین محمدی‌فام مداح اهل‌بیت (ع) در شمال‌غرب تهران واقع در سردار جنگل، انتهای بلوار بهار غربی، بالاتر از میدان استاندارد حسینیه روضة‌الشهدا برقرار است و هر هفته با اقامه نماز جماعت صبح به اتمام می‌رسد.

مولودی‌‌خوانی حنیف طاهری در میلاد امام حسن عسکری (ع)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت هیئت مداحان اهل بیت هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد