Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: از آمار معتادان کشور حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است و حدود هشت تا ۱۰ هزار نفر مصرف‌کنندگان موادمخدر در کشور زنان هستند، تمایل زنان معتاد برای درمان کمتر و احتمال بازگشت به سمت موادمخدر پس از درمان در آنها ۱۹ درصد بیش از مردان است.

علی‌اکبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جمعیت معتادان استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به آمار مطرح شده در کشور دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر مصرف‌کننده مواد وجود دارد که از این آمار حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جوانان معمولاً اعتیاد خود را با سیگار، حشیش و گل شروع کرده و افرادی که تبدیل به مصرف‌کننده دائمی شده‌اند هروئین، تریاک و شیشه مصرف می‌کنند. نوع موادمخدر مصرفی در افراد بسته به بازار و قیمت متفاوت است. بر اساس تخمین‌های آماری یا کسانی که برای درمان مراجعه می‌کنند، تقریباً حدود هشت تا ۱۰ هزار جمعیت مصرف‌کننده موادمخدر در کشور از زنان هستند.

انگ اجتماعی اعتیاد زنان بیشتر از مردان است

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به آسیب‌زننده‌تر بودن اعتیاد زنان تصریح کرد: اعتیاد زن به شدت آسیب‌زننده‌تر از اعتیاد مرد است وقتی یک خانم در خانواده درگیر اعتیاد شود، ابتدا کانون خانواده دچار فروپاشی می‌شود و نمی‌تواند به وظایف مادری و همسری خود عمل کند، انگ اجتماعی اعتیاد زنان بیشتر از مردان است و خانواده معمولاً سریعاً زن معتاد را ترد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سپس زن معتاد به خیابان پناه برده و به آسیب‌های دیگر به ویژه HIV دچار می‌شود و در نتیجه باعث آسیب بیشتر برای جامعه می‌شود. تمایل زنان معتاد برای درمان کمتر و احتمال بازگشت به سمت موادمخدر پس از درمان در آنها ۱۹ درصد بیشتر از مردان است.

ابراهیمی ادامه داد: بهزیستی استان اصفهان در حوزه پیشگیری اعتیاد شامل ۱۳۴ مؤسسه مردم نهاد است که در جهت پیشگیری از اعتیاد، ارتقا سلامت روان اجتماعی، درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. بهزیستی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، شورای هماهنگی موادمخدر، دادگستری و نیروی انتظامی به طور مستقیم با اعتیاد درگیر هستند و دستگاه‌هایی مانند شهرداری، اداره ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه و سپاه نیز غیرمستقیم به کمک سایر دستگاه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت پدیده اعتیاد آمده و همین هم‌افزایی منجر به جلوگیری از رشد آسیب می‌شود.

کد خبر 535252

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان آسیب های اجتماعی علی اکبر ابراهیمی آمار اعتیاد زنان در کشور تبعات اعتیاد در زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟