Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@23:16:27 GMT

اثرات مثبت و منفی کرونا بر نظام آموزشی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۹۰۱

معاون آموزش ابتدایی گفت: شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم. خبرگزاری میزان-رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، گفت: کرونا آموزش را از چارچوب سنتی به فضای مجازی منتقل کرد و تدریس مبتنی بر فناوری را جایگزین روش‌های قدیمی کرد و این امکان را فراهم آورد تا منابع یادگیری متعددی برای دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکیم زاده افزود: آموزش مجازی نه تنها منجر به افزایش مهارت‌های کار در فضای مجازی و استفاده از بستر فناوری برای ارائه آموزش در معلمان گردید؛ بلکه امکان بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های معلمان در عرصه تولید محتوا ایجاد کرد.

معاون آموزش ابتدایی در بیان فرصت‌های ایجاد شده در دوران کرونا و شرایط بحرانی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم.

حکیم زاده تصریح کرد: در نظام مدرسه ای، با توجه به محدودیت‌های زمان، مکان و تراکم کلاس ها، امکان برقراری ارتباط کامل با همه دانش آموزان وجود نداشت، اما در آموزش مجازی این امکان فراهم شد تا معلم بتواند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کند.

وی تبدیل دانش آموزان ساکت و غیرفعال به مشارکت کنندگان فعال در جریان آموزش را از پیامد‌های این ارتباط دانست.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر مشارکت فعال خانواده‌ها به عنوان شرکای یادگیری اشاره نمود و آن را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کودکان امری مفید و ضروری خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده در پایان به آسیب‌های جدی کرونا و آموزش مجازی برای نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ایجاد شکاف در برخورداری از آموزش به علت شکاف دیجیتالی بین طبقات برخوردار و کمتربرخوردار، ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان مناطق محروم به همراه آسیب‌های روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس برای دانش آموزان در سراسر جهان، از پیامد‌های منفی کرونا و تعطیلی مدارس است.   بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: به افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی خوش‌بین نیستیم
انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس کرونا پیامدها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس کرونا پیامدها معاون آموزش ابتدایی دانش آموزان فضای مجازی حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از صنعا، با آغاز تعطیلات تابستانی در یمن، فعالیت اردوگاه‌های تابستانی در این کشور نیز برای جذب دانش آموزان در دوره‌های تابستانی آغاز می‌شود. این اردوگاه‌ها گروه‌های سنی مختلف را مورد توجه قرار می‌دهند تا مهارت‌های مختلفی را به آنها بیاموزند و بسیاری از مطالب را که معمولا در مدرسه فرا نمی‌گیرند، به آنها آموزش دهند. این اردوگاه‌ها فرصتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و داوطلبانه است
مواد آموزشی مراکز و دوره‌های تابستانی به شکلی ارائه می‌شود که برای دانش آموزان قابل درک باشد و احساس خستگی نکنند. در این دوره ها، پس از نماز صبح با دعا و استغفار و قرائت قرآن آغاز می‌شود و فعالیت‌های ورزشی نیز بخشی از این برنامه هاست. در این دوره‌ها همچنین اعتماد به نفس دانش آموزان برای استفاده از توانایی‌هایی که دارند آموزش داده می‌شود...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
دانش آموز
مربی اردو
پدر یک دانش آموز

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی