Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصمومه حسنی‌خونسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به مناسبت هفته کتابخوانی با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب«جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» است، اظهار داشت: نحوه کار کتابخانه‌ها از حالت سنتی فاصله گرفته و با روش‌های تخصصی و پیشرفته اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال در هفته کتاب ۱۸ باب کتابخانه در کشور افتتاح می‌شود که ۲باب آن در استان کرمانشاه یعنی کتابخانه زنده‌یاد رکسانا میناشی در اسلام‌آبادغرب و کتابخانه زنده‌یاد عبدالعلی رحیمی در هرسین، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: همچنین در هفته کتابخوانی بخش نسخ خطی در کتابخانه امیرکبیر افتتاح خواهد شد.

 وی اضافه کرد: طرح «کتابدار افتخاری» با محوریت ادارات و مدارس با هدف مشارکت مردم در اداره کتابخانه‌ها در حال انجام است.

حسنی‌خونسار عنوان کرد: محفل ادبی بیستون که به صورت یکپارچه فعالیت می‌کند و یک حرکت بسیار خوب برای گرد‌هم آمدن فعالان ادبی است، از اقدامات خوب  این مجموعه است.

وی با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: این جشنواره از اول خردادماه امسال شروع شده و تا اول آذرماه ادامه دارد که حدود ۳۱ هزار شرکت کننده  داشته‌ایم و این باعث شده از نظر تعداد شرکت کننده جزو سه استان برتر کشور باشیم.

وی  برگزاری پویش اهدای کتاب، بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های عودت داده نشده به کتابخانه‌ها، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها در تاریخ ۲۴و ۲۵ و ۲۶ام ماه جاری که است با امکان استفاده از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور، برگزاری رویداد «سینما کتاب» در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیرکبیر، برگزاری نشست عصرشعر، برگزاری مشاعره، برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد احمد عزیزی و برگزاری جشن هفته کتاب که در آن از کتابداران، کتابخوانان، فرمانداران و...تجلیل خواهد شد را بخشی از برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه بیان اعلام کرد: ۲ نشست رونمایی از کتاب، ۴جلسه  نقد کتاب، ۴۱مسابقه فرهنگی،۴۳برنامه قصه‌گویی، ۱۱برنامه شعرخوانی مجازی، ۲۵نشست جمع‌خوانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه نابینایان، برگزاری نشست‌های مطالعاتی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و حضور کتابداران درمدار س دیگر برنامه‌‌های ما در هفته کتاب است.

حسنی‌‌خوانسار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در  استان ۲۹ انجمن کتابخانه‌های عمومی داریم، بیان کرد: انجمن‌های شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و انجمن استان به ریاست استاندار برگزار می‌شود که  در این انجمن‌ها مشکلات کتابخانه‌ها مطرح و حل می‌شوند.

وی اضافه کرد: مصوبات انجمن استان کرمانشاه باعث شده این انجمن به عنوان انجمن برتر کشور انتخاب شود که قرار است در ۲۴‌ام ماه جاری(آبان ماه) توسط وزیر ارشاد و مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از استاندار کرمانشاه تقدیر به عمل آید.

حسنی‌خونسار در ادامه با  اظهار تأسف از محروم بودن استان کرمانشاه از داشتن کتابخانه مرکزی، گفت: ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به علت نبود اعتبار ساختمان آن به صورت نیمه‌کاره رها شده است.

وی تعداد کتابخانه‌های عمومی استان را ۸۸ باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ باب مشارکتی با سایر ادارات و سازمان‌ها همچون کمیته امداد و سازمان زندان‌ها، ۶۲ باب شهری، ۲۲ باب روستایی وسه باب به صورت سیار هستند که هر کتابخانه سیار ۱٠ تا ۲٠ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: زیربنای کتابخانه‌های ما ۴۳هزار متر است و اعضای فعال کتابخانه‌های استان ۵٠ هزار نفر هستند، و افزود: در استان برای هر ۲ نفر یک جلد کتاب داریم و میزان سرانه فضای کتابخانه‌ای برای هر ۱٠٠ نفر ۲.۵ متر است.

حسنی‌خونسار در ادامه از اتصال کتابخانه‌‌های عمومی به پایگاه‌های اطلاعاتی با بیش از ۱۲۵ میلیون  رکورد، سخن گفت و عنوان کرد:  این امر یک قابلیت منحصر بفرد و بسیار قابل توجه است که دانشگاه‌ها و پژوهشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین از قرنطینه ۱۴روزه کتاب‌های عودت داده شده در قفسه‌های مخصوص در ایام کرونا را یادآور شد و گفت: زمان  قرنطینه در حال حاضر به دو روز کاهش یافته است.

حسنی خونسار در پایان از امکان سفارش کتاب  در سامانه SamanPl. ir و ارسال آن به درب منازل متقاضیان در قالب طرح «پیک کتاب» خبر داد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کرمانشاه کتابخانه های عمومی کتابخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نبود اعتبار کتابخانه مرکزی پیک کتاب کتابخانه های عمومی عمومی استان استان کرمانشاه حسنی خونسار کتابخانه ها هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ظاهر روزبهانی تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را از اولویت‌های شورا برشمرد و افزود: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ملایر عملیات اجرایی هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی، دهه فجر افتتاح می‌شود.

او تأکید کرد: این هتل دارای ۲۲ سوئیت، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ است و به گونه‌ای ساخته می‌شود تا بتوانیم برای آن درجه هتل سه ستاره بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در ادامه با بیان اینکه فضای سبز مجموعه مینی ورلد نیز در حال انجام است، افزود: نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از این مجموعه بودیم که برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه توریستی، اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

این مسئول هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی ملایر در سال‌جاری را اتمام طرح های نیمه‌کاره به جا مانده از سال های گذشته عنوان و تأکید کرد: طرح های جدیدی در این دوره تعریف شده که علاوه بر تکمیل طرح های نیمه‌کاره، برای اجرای آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری