Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار متشکل معاملات ارز ایران برای شاخص دلار در ادامه روند افزایشی خود در هفته¬های گذشته در این هفته نیز ۲.۶۵ درصد در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته رشد داشت.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- یحیی لطفی‌‎نیا؛بازار متشکل معاملات ارز ایران برای شاخص دلار در ادامه روند افزایشی خود در هفته¬های گذشته در این هفته نیز ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۵ درصد در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته رشد داشت. با وجود رشد فزاینده قیمت در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته، میانگین قیمت در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه با ارزش ۲۷۱۹۰ تومان نسبت به هفته گذشته (۲۶۶۱۱.۵ تومان)، افزایش ۵۷۸.۵ تومانی را به ثبت رساند.

 

روند قیمت شاخص یورو در این هفته با ۲.۷۷ درصد افزایش، میانگین قیمت روزانه ۳۱۱۴۹ تومان را به ثبت رساند که نسبت به هفته گذشته (۳۰۶۷۲.۵ تومان) افزایش ۴۷۶.۵ تومانی داشته است. در این هفته برخلاف هفته گذشته رشد قیمت شاخص یورو (۲.۷۷ درصد) از شاخص دلار (۲.۶۵ درصد) پیشی گرفت.

 

این در حالی است که میانگین حجم معاملات یورو در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش ۲۲.۴۷ درصدی داشته است در حالی که این نسبت برای شاخص دلار کاهش ۰.۷۶ درصدی را ثبت نموده است. در این هفته میانگین روزانه معاملات شاخص یورو ۱.۹ میلیون یورو و میانگین روزانه معاملات شاخص دلار ۹.۴ میلیون دلار ثبت شده است (به نمودار‌های (۱) و (۲) مراجعه شود)


در کنار تحولات واقعی بازار متشکل معاملات ارز ایران که بیشتر مربوط به حجم معاملات است، برخی تحولات و رویداد‌های اقتصادی و سیاسی بر این بازار و سایر بازار‌های ارز کشور (ثانویه، صرافی ملی، بازار آزاد) اثر گذار بوده است. مهم¬ترین این رویداد‌ها عبارت است از ۱) حذف جرم انگاری عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور در مصوبه اصلاحی مجلس؛ ۲) تصمیم بانک مرکزی برای ایجاد کمیته هماهنگی بانک مرکزی و بازار سرمایه؛ ۳) تمدید یک ساله «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران توسط جو بایدن؛ ۴) تقدیم لایحه «تأمین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده¬های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست¬های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب¬پذیر» توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ۵) رأی آوردن طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛ رویداد‌های مذکور هر کدام از کانال¬های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بازار ارز مؤثر بوده اند.


عواملی که انتظار می¬رود در هفته¬های آتی بازار ارز ایران را تحت تأثیر قرار دهد، عبارتند از: ۱) ابهام در خصوص نتیجه مذاکرات برجامی، ۲) تعیین وضعیت ارز ترجیحی در شش ماه دوم سال؛ ۳) تعیین وضعیت بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت؛ ۴) نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ در واقع تمامی موارد فوق در ابعاد مثبت و منفی و به صورت مستقیم و غیر مستقیم می¬تواند بازار ارز را در هفته¬های آتی تحت تأثیر قرار دهد.

 

نمودار (1): عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران  (دلار- ریال)

منبع: بازار متشکل معاملات ارز ایران

 

نمودار (2): عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران (یورو- ریال)

منبع: بازار متشکل معاملات ارز ایران

 

 

برچسب ها: بازار متشکل ارزی ، دلار ، معاملات ارزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ph2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار متشکل ارزی دلار معاملات ارزی بازار متشکل معاملات ارز ایران هفته نسبت هفته گذشته شاخص دلار ۵ تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲،۲۶۸،۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷،۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷،۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۳۹۰،۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار