Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه، مذاکرات با ترکیه در خصوص فروش محصولات نظامی روسی، از جمله محموله جدید سامانه موشکی اس-۴۰۰ و همکاری‌های مشترک تسلیحاتی با این کشور جریان دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دیمیتری شوگایف" مدیر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که این کشور به مذاکرات خود با ترکیه در خصوص فروش محصولات نظامی روسی و همکاری‌های مشترک تسلیحاتی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس امروز (یکشنبه) در حاشیه نمایشگاه هوایی بین المللی دوبی "DubaiAirshow-2021" در پاسخ به سئوالی درباره دورنمای همکاری‌های نظامی-فنی با ترکیه و زمان احتمالی امضای قرارداد فروش محموله جدید سیستم دفاع ضدموشکی اس-400 به این کشور، گفت: «مذاکرات ما با مقامات ترکیه درباره فروش محصولات نظامی مدرن روسی به این کشور ادامه دارد، کار مشترک به روی طرح‌های توسعه تسلیحاتی نیز جریان دارد و بطور کلی همکاری‌های فنی-نظامی با جمهوری ترکیه با روندی ثابت در حال توسعه است.»

شوگایف یادآور شد که بسیاری از کشورهای جهان به خرید سامانه‌های موشکی اس-400 روسی علاقه‌مند هستند و مذاکراتی در این زمینه جریان دارد.

پیش از این، "الکساندر میخییف" رئیس شرکت "راس آبارون اکسپورت" روسیه در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرده بود که قرارداد مربوط به فروش محموله جدید سامانه موشکی اس-400 به ترکیه ممکن است در همین سال جاری (میلادی/تا قبل از 11 دی ماه) منعقد شود.

تحویل نخستین هنگ موشک‌های اس-400 روسیه به هند تا پایان سال جاری میلادیجزئیات خواسته واشنگتن از آنکارا درباره سامانه موشکی اس 400اردوغان: آماده هر کمکی در افغانستان هستیم/ سری دوم سامانه موشکی اس 400 در راه است

لازم به یادآوری است، ترکیه 4 هنگ از سیستم دفاع ضدهوایی اس-400، به قیمت کلی 2.5 میلیارد دلار از روسیه خریداری کرده است. "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه چندی پیش از علاقه‌مندی آنکارا به خرید یک محموله جدید از موشک‌های اس-400 روسی خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار روسیه ترکیه اخبار روسیه همکاری های نظامی فنی سامانه موشکی اس محموله جدید موشکی اس 400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها