Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: توزیع بسته‌های حمایتی و ارزاق بین نیازمندان خراسان جنوبی ادامه می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، جلسه کمیته حمایتی طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی که برای کمک به ریشه‌کنی بیماری کرونا در چند ماه گذشته در استان فعال بوده امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی درحاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج اظهار داشت: فعالیت‌هایی در راستای حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار در این ایام پیگیری خواهد شد.

مهدی هنری افزود: علاوه‌بر توزیع بسته‌های حمایتی و پشتیبانی که برای خانواده‌های آسیب‌پذیر انجام خواهد شد در ایام هفته بسیج نهضت خدمات مؤمنانه را با همکاری گروه‌های جهادی سطح استان انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در این جلسه برای هماهنگی، هدایت و پشتیبانی از این گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی شد که از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمت‌رسان  استفاده شود و با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی که در روستاها و مناطق محروم استان احساس می‌شود در این ایام به دلیل تشدید بیماری کرونا اردوهای جهادی پزشکی را خواهیم داشت.

گلایه جانشین سپاه ناحیه زنجان از کم‌کاری شهرداری در طرح شهید سلیمانیمرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان گلستان باید تقویت شود

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: با تفاهمی که با کمیته امداد انجام می‌شود و همچنین به کمک مجموعه هلال‌احمر امسال در بحث تامین داروها، نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این اردوهای پزشکی برنامه‌ریزی شد تا به حجم قابل‌توجهی از خانواده‌های نیازمند خدمات پزشکی ارائه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به پایین آمدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها داریم و در این ایام از ظرفیت بنیاد برکت و مجموعه‌های دیگر در بحث تامین ماسک اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

هنری با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه بررسی شد موضوع بیماران صعب‌العلاج و کمک به درمان این بیماران بود افزود: با هماهنگی که با مجموعه خیرین ایجاد و برنامه‌ریزی شد که حمایتی را برای موضوعات درمانی از این طریق هم اختصاص بدهند و بخشی از داروهای مورد نیازشان با تفاهم با مجموعه هلال‌احمر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد:  یکی دیگر از نیازمندی‌ها بحث سوءتغذیه کودکان و مادران باردار بود که با توجه به حجم قابل توجهشان و مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد با هماهنگی که با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و درمانی و هلال‌احمر برنامه‌ریزی برای تامین شیرخشک رایگان برای تعدادی از خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد، همچنین افرادی که مشکل تامین پوشک و سایر داروهای مورد نیاز دارند برنامه‌ریزی انجام‌شده که از این ظرفیت هم استفاده بهینه صورت گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به ادامه روند توزیع بسته‌های حمایتی و ارزاق بین نیازمندان استان اظهار داشت: از ظرفیت نهادهای مختلفی مثل بنیاد برکت، کمیته امداد، مجموعه بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌هایی در نهضت کمک مؤمنانه فعالیت دارند در هفته مبارک بسیج توزیع اقلام و بسته‌های ارزاق و خوراکی در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر خواهیم داشت.

 وی بیان داشت: یکی از موضوعات دیگر بحث تامین وام و تسهیلات قرض‌الحسنه است که مقرر شد جلسه ای با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با مجموعه بانک‌های استان برگزار شود و بخشی از تسهیلاتی که به‌صورت قرض‌الحسنه امکان واگذاری به کمیته حمایتی برای ارائه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر در بحث کرونا برای تامین معیشت است  این‌جا مصوب شود بخشی از تسهیلات در این مسیر به افرادی که مشمول این طرح باشند اعطا خواهد شد.

هنری همچنین پشتیبانی از گروه‌های جهادی را از محورهای جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده  رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته مبارک بسیج خواهیم داشت که از مجموعه‌هایی که قابلیت اعزام گروه‌های جهادی دارند و پشتیبانی از خدماتی که گروه‌های جهادی از هفته آینده خواهند داشت؛ صورت گیرد.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی توزیع بسته های حمایتی خانواده های نیازمند گروه های جهادی برنامه ریزی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.


مهدی دستورانی افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.


وی از هم استانی ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران