Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@05:28:16 GMT

ماشینچی، بستر امن برای معاملات خودرو

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۲۷۰

ماشینچی، بستر امن برای معاملات خودرو

با افزایش قیمت خودرو و ایجاد اختلاف قیمت زیاد میان خودروی سالم و مشکل‌دار، این بازار جذابیت بیشتری برای سودجویان پیدا کرد. شاید بتوان قاطعانه گفت که معامله خودرو به شیوه قدیمی دیگر به هیچ عنوان کارآمد نیست و برای برخی خریداران خودروی صفر کیلومتر هم پیش آمده که خودروی دریافتی‌شان با مشکلات رنگ یا بدنه همراه بوده و به آن‌ها را پس از خرید، ضرر قابل توجهی رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال شرایطی به وجود آمده که علاوه بر تضمین امنیت معامله خودرو، مراکز پیشرفته نظیر ماشینچی، شرایط کارشناسی و اعطای وام 100 میلیونی خودرو فراهم آورده‌اند.

کارشناسی در ماشینچی، پیش از خرید خودرو

این روزها برای خریداران خودرو، واجب‌تر از نان شب، کارشناسی کردن خودروی مورد نظرشان پیش از خرید است. ایرادات بدنه می‌توانند ارزش یک خودرو را تا نصف کاهش دهند و نواقص موتوری می‌توانند خرج هنگفتی روی دست خریداران بگذارند. برای مثال اگر هنگام خرید، شما به خودرویی با قیمت خیلی مناسب و دو لکه رنگ برخورد کنید، احتمال وسوسه شدنتان برای بازدید و در نهایت خرید خودرو وجود دارد. اگر دو لکه رنگ خودرو تنها به قطعات خارجی خودرو محدود شود و قیمت اعلامی فروشنده مناسب باشد، شما تیرتان به خال خورده است. اگر دو لکه رنگ به همراه خود مشکلاتی در شاسی خودرو را به همراه داشته باشند و شما متوحه نشوید، سواری بی‌کیفتی پیش رویتان خواهد بود و امنیت شما و سرنشینان به خطر خواهد افتاد. کارشناسی خودرو  به راحتی از این مساله جلوگیری می‌کند!

در اکثر کشورهای پیشرفته خودروهایی که بر اثر تصادف شاسی آنها آسیب می‌بیند به مراکز اوراق معرفی می‌شوند و گاها خطر مواجه شدن با این خودروها در بازار کمتر است. اما در کشور این خودروها به ناوگان حمل و نقل بازمی‌گردد و در برخی موارد ترمیم‌های غیر اصولی شاسی و اتاق، باعث ایجاد خطرات بسیاری برای سرنشینان و افراد دیگر می‌شود. کارشناسی خودرو در مراکز معتبر علاوه بر بررسی بدنه خودرو، برای تشخیص رنگ‌شدگی و تعویض قطعات، نگاهی هم به زیربندی و شاسی‌های خودرو می‌اندازند و وجود ایراد در شاسی خودرو یا شاسی‌های ترمیم شده را به راحتی تشخیص می‌دهند.

نکته دیگری که امنیت معامله خودرو را برای شما تضمین می‌کند کارشناسی فنی خودروست. کارشناسی فنی از بررسی موتور و سیستم تعلیق آغاز شده و به بررسی سلامت و اصالت تک‌تک آپشن‌ها پرداخته می‌شود و سیستم برقی خودرو نیز با دستگاه دیاگ بررسی می‌شود.

همان‌طور که برای تشخیص سلامت انسان آزمایشگاه‌ها با بررسی نمونه خون می‌توانند به فاکتورهای سلامت دست یابند ، برای تشخیص سلامت پیشرانه خودروها، گازهای خروجی خودرو باید بررسی شوند. در مرکز کارشناسی معتبر نظیر ماشینچی، آلایندگی و سوخت ناقص اندازه گیری می‌شود و می‌توان به ایرادات پیشرانه پی برد. در بخش دیگری با قرار دادن خودرو روی دستگاه‌های مشابه با مراکز معاینه فنی، سلامت سیستم تعلیق مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و سپس زیر خودرو برای تشخیص اصالت اتاق، وجود مشکلات شاسی، بازبینی سیستم انتقال نیرو و چک کردن وجود روغن‌ریزی بررسی می شود.

در ادامه با بررسی سلامت آپشن‌های خودرو و سیستم برقی و تایرها، کارشناسی بدنه خودرو به پایان می‌رسد. در برخی خودروهای وارداتی وجود یک آپشن چند صد میلیون تومان قیمت خودرو را تغییر می‌دهد، اما خرابی همان آپشن هم باعث ایجاد همانقدر خرج می‌شود، در برخی موارد هم نصب آپشن‌های غیر استاندارد روی برخی خودروها نقص فنی قابل توجهی می‌تواند ایجاد کند. هنگام بررسی لاستیکها نیز به سال تولید، میزان آج لاستیک و برند تولیدکننده توجه می‌شود و در برگه کارشناسی همگی ثبت خواهند شد، شایان ذکر است که برخی از تغییرات ظاهری لاستیک در خودرو می‌توانند ناشی از وجود مشکلاتی در سیستم تعلیق و شاسی خودرو باشند. در نهایت پس از اتصال خودرو به دستگاه دیاگ و بررسی اخطارها سلامت سیستم برقی خودرو مورد بازبینی قرار می‌گیرد. تا اینجای کار می‌توانید تا مقدار خوبی از امنیت معامله خودرو  مطمئن باشید، اما هنوز چند قدمی باقیست.

لذت معامله‌ای امن با وام ماشینچی

بررسی شرایط سند و تنظیم قرارداد جدید خودرو کمی پیچیده است که یا با کمک دفترداران انجام می‌شود و یا شما با توجه به تجربه قبلی اقدام به تنظیم آن می‌کنید. در برخی مراکز کارشناسی خودرو نظیر ماشینچی، برای اینکه شما معامله امن تری داشته باشید از نمایندگان دادگستری و یا حقوقدانانی برای تسهیل معامله خودرو کمک گرفته می‌شود. بررسی شرایط سند پیشین همانند در رهن بودن و در انحصار وراث نبودن سند، اوامر مهمی برای انتخاب شما هستند.

در نهایت امروزه اگر شما قصد به روز کردن خودرویی معمولی را داشته باشید، برای خرید خودروی کارکرده تولید پارسال هم نیاز دارید علاوه بر فروش خودروی قدیمی خود حوالی 100 میلیون تومان به آن بیافزایید. در برخی مراکز معامله خودرو مانند ماشینچی، بعد از تشخیص امن بودن معامله حاضر به پرداخت وام 100 میلیونی خودرو با بازپرداخت‌های یک تا سه ساله هستند که شاید شما بخواهید برای خرید خودرو آن‌ها را در نظر داشته باشید. در همین مراکز تا 2 میلیارد تومان وام خرید خودرو، تا سقف 60 درصد مبلغ کل خودروی خارجی، تنها با یک ضامن و احراز امنیت معامله قابل پرداخت است.

کد خبر 1572903