Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:46:51 GMT

عوارض کرونای طولانی بر بدن زنان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۳۶۷

عوارض کرونای طولانی بر بدن زنان

آفتاب‌‌نیوز :

کووید طولانی‌مدت یا عوارض جانبی طولانی‌مدت عفونت ویروس کرونا، اغلب بیماران را با ده‌ها علامت ازجمله خستگی مفرط مواجه می‌کند. نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد زنانی که مبتلا به کووید هستند ممکن است دیگر هرگز نتوانند با همان شیوه ورزش کنند.

به نقل از فاکس، به گفته گروه تحقیقاتی از دانشگاه ایندیانا بلومینگتون آمریکا، برخی از زنان گزارش کرده‌اند که پس از عفونت کووید-۱۹ دچار بی‌نظمی ضربان قلب شده‌اند که بر تلاش و بهبودی از فعالیت بدنی آنان تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات مداوم قلب و ریه در زنان مبتلا به کووید-۱۹ طولانی می‌تواند منجر به تنگی نفس یا درد عضلانی و مفاصل شود.

محققان می‌گویند: به‌نظر می‌رسد مردان مبتلا به کووید-۱۹ علائم شدیدتر و میزان مرگ‌ومیر بیشتری را تجربه می‌کنند اما این اولین باری است که دانشمندان شواهدی پیدا می‌کنند که زنان پس از عفونت بیشتر درگیر هستند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان داده است که تعداد زنان در جستجوی درمان برای علائم پایدار پس از تشخیص کووید-۱۹ سه برابر بیشتر از مردان است.

آیا زنان یائسه بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند؟

محققان زنانی را که به مدت ۶ دقیقه راه می‌رفتند و مدت زمانی را که طول کشید تا قلب آنان به حالت اولیه بازگردد، مقایسه کردند. قبل از آزمایش پیاده‌روی، محققان ضربان قلب، فشار خون، میزان اکسیژن خون و میزان احساس تنگی نفس پس از حداقل ۱۰ دقیقه استراحت در حالت نشسته را اندازه‌گیری کردند.

پس از آن، زنان باید در طول آزمون تا آنجا که ممکن بود راه می‌رفتند. بلافاصله پس از آزمایش، دوباره ضربان قلب پس از ورزش، اکسیژن خون، میزان احساس تنگی نفس و میزان تلاش درک شده ارزیابی شد.

شایان‌ذکر است، زنانی که در ۶ ماه گذشته سابقه بیماری ریوی، بیماری قلبی یا سیگار کشیدن داشتند در این آزمایش شرکت نکردند.

در نتیجه این یافته‌ها، محققان معتقدند زنانی که مدت طولانی کووید را تجربه می‌کنند باید یک برنامه توانبخشی هدفمند از پزشکان خود دریافت کنند که بر بازگشت عملکرد ریه‌ها تمرکز دارد. این امر به‌ویژه برای بیماران یائسه مهم است زیرا محققان می‌گویند این زنان با افزایش سن، میزان بالاتری از ناهنجاری‌های ریوی محدودکننده دارند.

دکتر استفان کارتر، محقق این تحقیق در یک بیانیه رسانه‌ای عنوان کرد: با توجه به شیوع بیشتر ناتوانی جسمی مرتبط با سن در زنان در مقایسه با مردان، یافته‌های ما نشان می‌دهد که یک برنامه توانبخشی هدفمند ممکن است به‌ویژه برای زنان و سایر گروه‌هایی که تحت تاثیر علائم مداوم کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند مفید باشد، به این معنا که بهبودی را سرعت می‌بخشد و آسیب‌پذیری نسبت به وخامت شرایط جسمانی را به حداقل می‌رساند.

نتایج این تحقیق در مجله Experimental Physiology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس یائسگی سلامت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند