Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

آخرین خبرها از انفجار روزگذشته در منطقه دشت برچی

مقامات طالبان گفته بودند که انفجار دشت برچی در روز گذشته، در اثر آتش سوزی یک موتر تونس( ون مسافربری) و انفجار پس از آتش سوزی بوده است اما به گفته شاهدان، این انفجار ناشی از یک ماین مغناطیسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه شش نفر کشته و هفت نفر زخمی شده اند.

یوفیفورم جدید طالبان برای نیروهای نظامی 

طالبان می‌گویند که برای نیروهای خود یونیفورم جدید تهیه می کند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با بیان اینکه صنوف مختلف اردو و امنیت، یونیفورم‌های خاص خواهند داشت گفت: "یونیفورم ضرور است. نیروهای امنیتی ما همه شان یونیفورم خود را تنظیم خواهند کرد. کار بالای آن جریان دارد و یونیفورم هایی که فعلاً از آن استفاده می کنیم موقتی هستند."

در ۲۴ اسد زمانی‌که طالبان به کابل داخل شدند در بعضی جاها بی نظمی به وجود آمد. طالبان می گفتند که در این وقایع دست ندارند. بعداً این گروه برای بعضی از افراد مسلح خود لباس خاص دادند تا شناسایی شوند.

مکاتب دخترانه در هرات مسدود می‌شود

دانش‌آموزان مکاتب هرات مدعی‌اند که مکاتب‌شان سر از روز دوشنبه هفته جاری دوباره مسدود می‌شود. برخی از این دانش‌آموزان گفته‌اند که پس از ده روز بازگشایی مکاتب دخترانه در هرات، مشخص نیست که چرا طالبان دوباره اقدام به مسدود کردن مکاتب کرده‌اند.

چند روز پیش مسئولان شورای منتخب آموزگاران مکاتب هرات از بازگشایی مکاتب دخترانه دوره‌های لیسه و متوسطه در شهر هرات خبر داده بودند. طالبان اما در آن زمان گفته بودند که توان تأمین امنیت مکاتب را ندارد و احتمال حمله‌ داعش نیز وجود دارد.

آغاز روند توزیع پاسپورت در هفت ولایت دیگر 

گروه طالبان اعلام کرده است که روند توزیع پاسپورت به متقاضیان آن در هفت ولایت دیگر سر از امروز شروع می‌شود. انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوي طالبان در توییتی گفته است که این روند فقط در ولایت‌های ننگرهار، قندهار، هرات، بلخ، قندوز، خوست و پکتیا آغاز می‌شود.

او تأکید کرده است که در سایر ولایات هم روند توزیع پاسپورت به متقاضیان آن به‌زودی شروع خواهد شد.

هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی در افغانستان 

ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد در مورد شدت خشکسالی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

فابریزیو سیزارتی مسئول امور مبارزه با حالات اضطراری این اداره در افغانستان در تویتر خود نوشته که برای جلوگیری از یک فاجعۀ بشری نجات معیشت دهاقین(کشاورزان) و مالداران افغان یک اولویت عاجل است.

به گفته سیزارتی، همه چیز به دلیل خشکسالی در خطر است و بودجه مبارزه با این مشکل رو به اتمام است.

پیش از این با نزدیک شدن به فصل زمستان، سایر ادارات المللی نیز در مورد خشکسالی شدید و بحران بشری احتمالی در افغانستان، نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان پادکست تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانمالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمسفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابلروسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد