Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:35:58 GMT

احتمال خداحافظی مجدد دو عضو از شورای شهر بوشهر!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۹۸۲

احتمال خداحافظی مجدد دو عضو از شورای شهر بوشهر!

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن و تأیید شورای نگهبان آرای دیوان عدالت اداری در مورد بازگشت آسایش و رفاهی به شورای اسلامی شهر بوشهر ساقط می‌شود.

این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر با دو عضو علی البدل خود شروع بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفاهی و آسایش در بین ۸۰ نفر منتخب شوراهای شهر در سطح کشور بودند که در پی اصرار هیات مرکزی نظارت انتخابات شوراها که از جمعی از نمایندگان مجلس تشکیل شده است کنار زده شدند.

بر این اساس شورای اسامی شهر بوشهر همچون دیگر شوراهای شهری که منتخبانشان با این مشکل مواجه شدند کار خود را با اعضای علی البدل پیش برد که در پی آن حسن پورحیدر و پروین خوشبخت به ساختمان امیریه بوشهر راه یافتند اما با شکایت منتخبان در سطح کشور، دیوان عدالت اداری چندی پیش تصمیم هیات مرکزی نظارت را به صورت موقت ابطال کرد و این افراد وارد شورای شهر شدند.

اما این رأی پایانی بر این آمد و رفت ها نیست. برخی نمایندگان مجلس معتقدند رأی دیوان عدالت اداری پس از برگزاری انتخابات، فلسفه وجودی هیئت‌های نظارت را زیر سؤال برده‌اند که موجب تضعیف جایگاه مجلس و سایر نهادهای نظارتی بر امر انتخابات گردیده و مخدوش شدن مشارکت مردم در انتخابات را نیز به دنبال داشته است.

تاکنون ۶۵ مورد دستور موقت توقف رأی هیئت‌های نظارت صادر و پنج مورد رأی نهایی توسط دیوان عدالت اداری صادر شده است و نمایندگان مجلس به منظور تسریع و جلوگیری از ورود آن افراد به شوراهای اسلامی، طرح دو فوریتی اضافه شدن یک تبصره به ماده ۶۳ قانون را ارائه داده‌اند.

طبق این تبصره، هیئت مرکزی نظارت در خصوص تغییر یا رد صلاحیت نامزدها یا تائید و ابطال انتخابات در چارچوب این قانون رأی نهایی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل رسیدگی در مراجع قضایی و شبه‌ قضایی نمی‌باشد و هرگونه رأی در مراجع مربوطه بر ششمین دوره انتخابات شهر و روستا از اعتبار ساقط است.

خوشبخت و پورحیدر در صورتی به شورای شهر برمی گردند که در این طرح عطف ماسبق ذکر شده باشد، در مجلس تصویب شود و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر نمایندگان مجلس دیوان عدالت اداری آسایش رفاهی شورای شهر بوشهر دیوان عدالت اداری نمایندگان مجلس شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود