Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وی در نوشتاری برای روزنامه تلگراف هشدار داد که انگلیس آماده است در پاسخ به اقدامات بدخواهانه در هر کجای دنیا که باشد، قوی، قاطعانه و بی امان اقدام کند.

وی افزود: روسیه مسئولیت مشخصی در ارتباط با این مساله دارد. آنها باید مقام های بلاروس را برای پایان دادن به این بحران و وارد شدن به مذاکره تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس سخنان قبلی برخی مقام های اتحادیه اروپا همچون لهستان، لیتوانی و لتونی و آمریکا را تکرار کرد و بحران شرم آور و ساختگی پناهجویان را که به ادعای وی در مرزهای شرقی اروپا به آن دامن زده شده است، محکوم کرد.

تراس تاکید کرد که انگلیس در شرایطی که متحدان اروپایی اش مجبور به تحمل بار بحرانی به دقت طراحی شده اند که برای منحرف کردن تمرکز از انبوهی از اقدامات شنیع و تخلفات حقوق بشری دولت الکساندر لوکاشنکو انجام شده است، بی توجهی نخواهد کرد.

وی افزود: ما در کنار متحدانمان در منطقه که در مرز آزادی هستند، خواهیم ایستاد. ما نه تنها در کنار لهستان می ایستیم در حالی که بار این بحران شرم آور و ساختگی مهاجرتی را تحمل می کنند، بلکه همچنین در کنار دیگران شامل مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک و دوستان مان در بالتیک و اوکراین خواهیم ایستاد.

تراس همچنین از اتحادیه اروپا خواست با لغو پروژه احداث خط لوله نورد استریم ۲، در وابستگی به روسیه برای تامین گاز تجدیدنظر کند.

خط لوله نورد استریم ۲ که خط لوله ای ۷۴۵ مایلی متشکل از دو لوله با مجموع ظرفیت ۵۵ میلیارد مترمکعب در سال است، چندی پیش تکمیل شد. قرار است این خط لوله گاز را از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک منتقل کند.

تراس در عین حال از اتحادیه اروپا خواست مانع از موافقت با خط لوله نورد استریم ۲ شود و داعیه قبلی آمریکا و انگلیس را تکرار کرد مبنی بر اینکه این پروژه خطر وابستگی بیشتر اروپا به گاز روسیه را دربردارد.  

بعلاوه، منتقدان سرسخت این پروژه استدلال کرده اند که این خط لوله، اهرم فشار بیشتری را به روسیه در مورد اوکراین با حذف این کشور به عنوان یک کشور ترانزیت می دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس در مورد خط لوله نورد استریم ۲ گفت: خطر تضعیف امنیت اروپا با امکان دادن به روسیه برای تشدید کنترل خود بر کشورهایی که به گاز مسکو متکی هستند، وجود دارد.

مسکو در پاسخ به همه این اتهام ها، بارها اطمینان داده که این خط لوله عاری از انگیزه سیاسی است و صرفا یک پروژه اقتصادی است که با هدف مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان اهرمی برای فشار بر اروپا چنانچه واشنگتن مدعی شده، به کار نمی آید.

در این میان، وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد کشورش باید سرمایه گذاری و مناسبات تجاری با کشورهایی را که از قوانین پیروی می کنند و به اقتصادهای بازار آزاد امکان رونق می دهند، تعمیق بخشد. وی افزود: ما نمی تونیم به کسانی که خواستار تضعیف آزادی و دموکراسی هستند، کمک کنیم و این کار را نخواهیم کرد.

این دیدگاه در حالی مطرح می شود که انگلیس چند روز پیش تیمی از نظامیان خود را روانه لهستان کرد تا به درخواست دولت ورشو از مرز این کشور بازدید کنند تا به تعمیر یا تقویت حصارکشی در مرز کمک شود.

براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، این ماموریت صرفا بر پشتیبانی مهندسی برای رسیدگی به وضعیت جاری در مرز بلاروس متمرکز بوده است.

از سویی، مقام های انگلیس نگرانند بحران مهاجرتی فعلی در مرز لهستان به انگلیس کشیده شود. بسیاری از پناهجویانی که درصدد ورود به اتحادیه اروپا هستند، ممکن است به طور بالقوه از طریق فرانسه و در تلاش برای عبور از کانال انگلیس سفر کنند تا در نهایت خود را به انگلیس رسانند.

حدود یک هزار و ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی بتازگی با قایق های کوچکی از فرانسه و بلژیک وارد انگلیس شدند.

بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ پناهجو در سال جاری از فرانسه عبور کرده اند که افزایش قابل توجهی در مقایسه با ۸ هزار و ۴۰۴ مورد در سال ۲۰۲۰ است.

دولت انگلیس با پرداخت اقساط ۵۴ میلیون پوندی درصدد کمک به فرانسه برای توقف جریان قایق های پناهجویان برآمده، اما کوتاهی فرانسه از عمل به این مساله انتقادهایی را درپی داشته است.

این روزها خبر از بحران انسانی در مرز بلاروس - لهستان به گوش می رسد. هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشیده اند به این مرز راه یابند.

مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

لوکاشنکو ادعای استفاده از پناهجویان به عنوان سلاح را رد کرده و از حمایت روسیه برخوردار شده است که اتحادیه اروپا را مسئول این بحران می داند.

برچسب‌ها انگلیس روسیه پناهجویان بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس روسیه پناهجویان انگلیس روسیه پناهجویان بلاروس خط لوله نورد استریم ۲ اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی

دولت انگلیس در حالی از امروز سه شنبه کنترل‌های جدید برگزیتی برای واردات برخی محصولات از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند که کارشناسان درباره عواقب و هزینه‌های سنگین این اقدام برای مصرف کنندگان انگلیسی هشدار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه استاندارد در مطلبی نوشت: انگلیس در حالی کنترل های جدید برگزیت را آغاز می کند که کارشناسان نسبت به زمان تحویل طولانی تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان بریتانیایی هشدار می دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از سه سال پس از برگزیت نهایی، بریتانیا کنترل کالاها را برای واردات محصولات حیوانی و گیاهی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه آغاز خواهد کرد. وزارت کشاورزی مسئول در لندن بنا به درخواست این موضوع را تایید کرد. علاوه بر این، واردکنندگان مواد غذایی باید «هزینه کاربری مشترک» را تا 145 پوند (169.61 یورو) برای هر بار برای برخی از محصولات مانند سوسیس، پنیر و ماست و همچنین گل های شاخه بریده بپردازند.

در این شرایط کارشناسان و شرکت‌ها نسبت به زمان‌های تحویل طولانی‌تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه‌های بالاتر که مصرف‌کنندگان در بریتانیا در نهایت باید متحمل شوند هشدار می دهند. بر اساس محاسبات شرکت بیمه اعتبار آلیانز ترید، مقررات جدید برگزیت ممکن است تا دو میلیارد پوند برای شرکت‌های انگلیسی ضرر داشته باشد و باعث افزایش تورم شود. بر این اساس هزینه های واردات در سال اول ده درصد افزایش می یابد.

کنترل های فیزیکی که بلافاصله پس از برگزیت در اتحادیه اروپا اعمال شد، قبلاً چندین بار در انگلیس به تعویق افتاده است. کمبود زیرساخت و نیروی انسانی برای اجرای این طرح وجود داشت. پورتال «پولیتیکو» گزارش داد که بلافاصله قبل از شروع این کنترل ها هنوز سؤالات زیادی بی پاسخ مانده است. اپراتورهای تجاری بنادر میلیون‌ها پوند به تأسیسات بازرسی ساختمان سرازیر کرده‌اند و اکنون نگرانی‌های جدی در مورد نحوه پوشش هزینه‌های اجرای آنها دارند.

بریتانیا در پایان ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. پس از مرحله گذار، این کشور از سال 2021 دیگر عضو بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نبوده است. قراردادی که در آخرین ثانیه به توافق رسید، مشارکت تجاری تا حد زیادی بدون مانع را تضمین کرد. با این حال، مشکلات زیادی در تجارت دوجانبه به خصوص در ابتدا وجود داشت. تجار همچنین از بوروکراسی بیشتر و تعرفه های جدید در برخی مناطق در سایه قوانین جدید شکایت دارند.

انجمن بنادر بریتانیا و اتاق کشتیرانی این کشور هشدار دادند که اپراتورها نیاز فوری به دسترسی به سیستم فناوری اطلاعات دولتی دارند که پس از برگزیت معرفی شد. در غیر این صورت آنها نمی دانند که چه تعداد کالا را باید فاکتور کنند و برای چه کسانی باید فاکتور بگیرند. چندین انجمن تجاری نسبت به هرج و مرج جدید در مرزها و هزینه ها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​هشدار دادند.

وزارت کشاورزی انگلیس البته اخیراً اعلام کرده است: دولت بریتانیا کاملاً متقاعد شده است که امکانات، زیرساخت‌ها و سیستم‌های مرزی برای اجرای کنترل‌های مرزی جدید در 30 آوریل آماده خواهند بود.

البته بیش از 4 سال پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا با عواقب ناگوار برگزیت مواجه شده است. به جای امید به بهبود اقتصادی، کاهش رشد، فقدان توافقات تجاری و افزایش هزینه های مواد غذایی از روزمرگی های این کشور است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که 63 درصد از بریتانیایی ها برگزیت را یک شکست ارزیابی می کنند، در حالی که تنها 12 درصد آن را موفقیت آمیز می دانند.

انگلیسی ها در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و در نهایت بریتانیا روز جمعه 31 ژانویهٔ سال 2020 میلادی ساعت 11 شب به وقت محلی از اتحادیهٔ اروپا جدا شد.

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیسموافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی