Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره جزئیات جلسه امروز شورا اظهار داشت: در صحن امروز موضوع یک فوریتی تهیه شناسنامه باغات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که البته این شناسنامه سابقا وجود داشته ولی تکمیل نشده بود و علیرغم اینکه از سال 95 این قضیه مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آنجایی که این موضوع مفصل بود و نیاز به توضیح مشاور طرح دارد یک فوریت آن رأی نیاورد و قرار شد بعدا به این قضیه سریع رسیدگی شود و آن را دنبال کنیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌در پایتخت 12 هزار فضای سبز و باغ شناسایی شده که 6 هزار مورد از آنها از نزدیک نقشه‌‌برداری شده است و درختان آن شمرده شده است ولی بقیه این موضوع برای آنها محقق نشده است.

چمران افزود: همچنین در صحن امروز شورا 12 نامگذاری برای نخستین بار در شورای ششم داشتیم که سعی شد نامگذاری‌ها به صورتی باشد که هویت قبلی شهر حفظ شود و توصیه رهبری مبنی بر توجه به نام شهدا مدنظر باشد.

وی گفت‌: در شورای سابق که فعالیت داشتیم نامگذاری‌ها ی فراوانی بر اساس نام شهدا انجام گرفت و اکنون هم این موضوع را دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در مور بررسی پرونده باغات گفت: حفظ و گسترش فضای سبز مصوبه شورای انقلاب در سال 58 بود که بعد اصلاح شد وچندین سال هم صاحب  و متولی نداشت گاهی وزارت مسکن و گاهی قوه قضائیه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کردند که بعد شورای شهر ورود یافت ولی دیوان عدالت رأی را قبول نداشت.

چمران با تأکید بر اینکه مصوبات باغات برخلاف جنجال‌ها در حال حاضر تغییر نکرده است، گفت:‌پس از تغییرات شورای پنجم قانون حفظ باغات که مصوبه مجلس و شورای انقلاب بوده اصلاح شده بود و قوانین ما در این زمینه کامل بود.

وی گفت: شورای قبلی با اتهاماتی که به ما زدند قانون مربوطه را لغو کردند در حالی که مصوبه جدید موفق نبوده اما ما این قانون را تغییر ندادیم و برخلاف جنجال‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با مصوبه جدید بسیاری از شهروندان قیمت زمین‌شان افت کرده و آمار خشک شدن درختان هم بیشتر شده است و به عبارتی مصوبه شورای پنجم سبب از بین رفتن باغات می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پرونده باغات رئیس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • اتوبان شهید خرازی تهران باز شد
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»