Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار علم و آمورش ایرنا، هاشم داداش پور روز یکشنبه در نشست مجازی رؤسای مراکز مشاوره و رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: شرایط برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها در حال آماده شدن است.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این الزام کرده بود که ۱۵ مهرماه کلاس های حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد و ۱۵ آبان ماه کلاس های حضوری دانشجویان کارشناسی از سرگرفته شود که براساس اصلاحیه ای مقرر شد از اول آذرماه آموزش حضوری نه بازگشایی در دانشگاه‌های کشور آغاز شود و در واقع از سرگیری کامل آموزش حضوری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم تصریح کرد: در بحث مشاوره سلامت دانشجویان از بعد جسمی، موضوع واکسیناسیون مطرح است ، ما سلامت دومی به نام سلامت روان داریم که می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد که کمتر به آن توجه شده است.

داداش پور در بخش دیگری از سخنان خود به نامشخص بودن چارت سازمانی مراکز مشاوره در ساختار دانشگاهی و کمبود کارشناسان مراکز مشاوره و بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: ما تا حد ممکن تمام این موارد را پیگیری می کنیم. بخشی از مسایل به هیات‌ امنای دانشگاه‌ها باز می‌گردد و بخش دیگر آن مساله فرا سازمانی و فرا دانشگاهی است که به سازمان امور اداری و استخدامی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، بعضی از دانشگاه‌ها از نظر مراکز مشاوره و بهداشت از شرایط خوبی برخوردار هستند و می توان اینگونه عنوان کرد که دانشگاه‌های بزرگ شرایط بهتری دارند، دانشگاه‌های متوسط در حال راه اندازی مراکز مشاوره و بهداشت هستند و مراکز آموزشی کوچک با کمبود کارشناس محدود مواجه هستند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: نیازهای دانشجویان تک ‌بعدی نیست و باید به ابعاد مختلف آن ازجمله سلامت روان، روانشناسی و بهداشت محیط توجه کرد.

داداش پور تصریح کرد: دانشگاهی که محیط خود را سالم و سلامت نگاه ندارد، به سلامت دانشجویان توجهی نکرده‌ و روانشناسی محیطی و بهداشت محیط بخشی از این واقعیت است، روان‌شناسی محیطی می‌تواند اثر وضعی قابل‌توجهی روی دانشجویان داشته باشد.

وی در ادامه درمورد دانشجویان خارجی دانشگاه‌ها گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده‌ و باید این دانشجویان را نیز به عنوان یک دانشجویی ایرانی تلقی کرد و به همان اندازه که به دانشجویان ایرانی بها داده می‌شود به دانشجویان خارجی نیز بها داده شود چرا که آنان میهمان ما هستند و باید به عنوان یک میزبان خوب به سلامت جسمی و روانی آنان بیشتر توجه کنیم.

نشست مجازی رؤسای مراکز مشاوره و رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز با حضور داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان و صفاری نیا سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان دانشجو سلامت روان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانشجو سلامت روان سازمان امور دانشجویان دانشجو سلامت روان مراکز مشاوره رؤسای مراکز دانشگاه ها داداش پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان