Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چندی پیش  خبرگزاری فارس به مشکلات عدیده مسکن مهر رستم‌آباد با عنوان  «سکوت فرمانداری رودبار و مشکلات ۱۵۵ خانوار مسکن مهر رستم‌آباد به مشکلات مسکن مهر در شهر رستم‌آباد» پرداخت که پس از انتشار این گزارش مسؤولان شهرستان رودبار و شهر رستم‌آباد دست‌به‌کار و خواستار ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در مسکن مهر رستم‌آباد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته فرماندار شهرستان رودبار حل مشکل مسکن مهر رستم‌آباد به دلیل شهرک بودن، نیاز بیشتری به همکاری دستگاه‌های خدماتی برای جلب رضایت ساکنین دارد. 

یکی از مشکلات مطرح‌شده توسط اهالی مسکن مهر رستم‌آباد قطعی مکرر آب و وضعیت ضعیف بهداشت تانکر آب واحدها که منبع آب خوراکی بخشی از خانوارها است مشکلی که بارها به گوش مسؤولان رسیده و اهالی مسکن مهر رستم‌آباد خواستار رسیدگی به وضعیت آب آشامیدنی شدند

تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی در خصوص تأمین آب پایدار مسکن مهر رستم آباد

هوشنگ عباسقلی زاده، فرماندار شهرستان رودبار در این خصوص می‌گوید که برای تأمین آب پایدار مسکن مهر از مخزن کبته با ساخت ایستگاه پمپاژ و اجرای خط انتقال به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر با لوله پلی‌اتیلن، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودبار مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده‌شده و بهسازی و محصورسازی پکیچ فاضلاب مسکن مهر نیز از برنامه‌های پیش رو است.

ولی مشکل اهالی مسکن مهر رستم‌آباد به همین‌جا ختم نشده و معضل پسماند به دغدغه اصلی مردم این خطه از گیلان مبدل شده و به گفته یکی دیگر از اهالی، تخلیه پسماند به‌صورت ناقص و خارج از زمان مقرر منجر به ایجاد مشکلاتی مثل کاهش بهداشت، خطر افزایش بیماری، تجمع حشرات و جوندگان و همچنین آلودگی هوا شده است ولی به گفته رئیس شورای مسکن شهرستان رودبار، جمع‌آوری زباله، خدمات آب‌رسانی، جمع‌آوری فاضلاب، بنای پارک بازی و زمین ورزشی، ایمن‌سازی، تأسیس فروشگاه، مرکز بهداشتی، حمل‌ونقل، مرکز آموزشی، روشنایی، ترمیم و اصلاح آسفالت معابر و غیره تابع دستورالعمل‌های مدیریت شهری است که در این خصوص جلساتی مختلفی برگزار و روند تکمیل تسریع و در یک الی دو ماه آینده این مشکل برطرف می‌شود.

جانمایی ایستگاه تاکسی در مسکن مهر رستم‌آباد

تحمیل هزینه‌های گزاف، بی‌مورد و برخلاف نرخ‌های تصویب‌شده توسط مراکز تاکسیرانی بر ساکنین مسکن مهر و در مواردی عدم خدمات‌رسانی به علت فاصله زیاد و کیفیت پایین جاده مسیر اصلی یکی از موارد مهمی بود که توسط اهالی مسکن مهر رستم‌آباد مطرح‌شده ولی به گفته شهردار رستم‌آباد بحث جانمایی ایستگاه تاکسی در مسکن مهر رستم‌آباد در حال نصب بوده و از چند روز گذشته رایزنی با تاکسیرانی در خصوص حضور رانندگان تاکسی به‌منظور حمل و نقل شهروندان در محل مسکن مهر رستم‌آباد در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این مشکل برطرف شود.

علی رجبی معتقد است با شروع فصل سرما امکان آسفالت و مرمت جاده‌های منتهی به مسکن مهر رستم‌آباد تا شروع فصل تابستان وجود ندارد ولی با این حال لکه‌گیری جاده در دستور کار قرارگرفته و در حال انجام است.

امکان احداث پارکینگ در مسکن مهر رستم آباد میسر نیست

مهم‌ترین درخواست ساکنین مسکن مهر رستم‌آباد عدم تخصیص محل مناسب برای پارک و نگهداری از خودروها بوده است که در این خصوص و طبق گفته‌های رئیس اداره مسکن و شهرسازی رستم‌آباد بین سال‌های ۸۷ تا ۹۱ تصمیم با پیشنهاد اهالی محل و با تأیید فنی شورای مسکن شهرستان رودبار و استان و به‌منظور کاهش هزینه، پارکینگ حذف و یک طبقه به واحدها افزوده شد لذا این مورد با تصمیم خود اهالی بوده و مسکن و شهرسازی دخل و تصرفی در آن نداشته است.

اشکان گوهری می‌گوید دیگر امکان افزودن پارکینگ در مسکن مهر رستم‌آباد وجود ندارد زیرا در مراحل پایانی ساخت بوده و تخریب واحد ساخته‌شده کارشناسی و به‌صرفه نیست لذا شهروندان می‌توانند در معابر موجود که منجر به ترافیک نشود به‌عنوان پارکینگ استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر رستم آباد علی رجبی شهردار رستم آباد فرماندار شهرستان رودبار مسکن مهر رستم آباد شهرستان رودبار رستم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی