«مامان» در بخش رقابتی جشنواره گوآ/ بنی اعتماد رئیس داوران شد
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۲۵۷۷
فیلم سینمایی «مامان» در بخش مسابقه فیلم های اول در پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم "گوا" هند نمایش داده می شود.
به گزارش ایسنا، فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی، تهیه کنندگی مجید برزگر و پخش بین المللی موسسه ایریماژ، در نخستین حضور بین المللی، در بخش مسابقه فیلم های اول پنجاه و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم هند با هشت فیلم از کشورهای هند، اسپانیا، یونان، استونی، آلمان، شیلی، سوییس و فرانسه رقابت می کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این فیلم پیش از این در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرده و در رشته های بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم اول نامزد دریافت جایزه بوده است.
امسال رخشان بنی اعتماد سینماگر ایرانی به عنوان رئیس هیات داوران به همراه «استفن وولی» تهیه کننده و کارگردان بریتانیایی، «کایرو گوئرا» کارگردان و فیلمنامه نویس اهل کشور کلمبیا، «ویموکی جایاسوندارا» فیلمساز و منتقد اهل سریلانکا و «نیلا مادهاب پاندا» تهیه کننده و کارگردان هندی، فیلمهای بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی را داوری میکنند.
جشنواره بین المللی هند که یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین المللی تهیهکنندگان) که از آنها به عنوان جشنواره های الف یاد می کنند،، از ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (از ۲۹ آبان تا ۷ آذر) سال جاری در شهر ساحلی گوآ در جنوب غربی هند برگزار می شود.
رویا افشار، امیر نوروزی، عرفان ابراهیمی، امیر شمس و شقایق شوریان بازیگران اصلی فیلم مامان هستند و از دیگر بازیگران این فیلم می توان به مرتضی علی عباس میرزایی، اسماعیل شفیعی، ندا اسدی، پونه پارسایی و سمیرا خلیلی اشاره کرد.
گروه فیلم سینمایی «مامان»: نویسنده، کارگردان و تدوینگر: آرش انیسی، مشاور کارگردان: خسرو معصومی، فیلمبردار: فرید طهماسبی، آهنگساز: میلاد موحدی، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح لباس: صدف صالح ایزدخواست، طراح گریم: محسن دارسنج، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی اکبری، صدابردار: سید وحید رضویان، جلوه های ویژه رایانه ای: امین پهلوان زاده، دستیار اول کارگردان: محمد داوودی کیا، برنامه ریز: امید طاهری، منشی صحنه: الناز میرزا، عکاس: بهنوش منصوری، مدیر صحنه: آرش رضوانی، فیلمبردار پشت صحنه: احمد طوسی، جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان ، مدیر تدارکات: امیر نژاددریانی، هماهنگی تولید: امیر مرسلی، جانشین تولید: علی نجاریان، مجری طرح: مهدی برزگر، تهیه کننده: مجید برزگر، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و باران خیال.
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت که از سوی IFFHS به عنوان بهترین داور دنیا در سالهای ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته شده بود، دو روز قبل متوجه شد که قرار نیست در رقابتهای جام ملتهای اروپا یا المپیک حضور داشته باشد.
این رسم واکنشهای بسیاری را به دنبال داشت و حتی این ادعا مطرح شد که حسادت همتایان مرد این داور باعث شده است که او از حضور در این مسابقات باز بماند. اریک بورگینی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال فرانسه به RMC گفت:«شاید استفانی بهترین فصل ممکن را نداشته اما این واقعیت که او حتی به عنوان داور چهارم یا کمک داور ویدیویی هم انتخاب نشده ناامید کننده است.»
این خبرگزاری همچنین اظهاراتی از سوی منبع نزدیک به فراپارت مطرح کرده که دلایل دیگری را در این تصمیم دخیل میداند:«به شما اطمینان میدهم که افراد زیادی هستند که از غیبت او در رقابتهای یورو ۲۰۲۴ خوشحال میشوند. او برای سالهای طولانی در بهترین شرایط ممکن بود. فرصتی برای استراحت در این تابستان میتواند بسیار به نفع او باشد.
در چند رقابت ملی که اخیرا برگزار شده است میتوانید به این نکته توجه کنید که داوران زن دیگر داوران مرد را همراهی نمیکنند. دلیل این اتفاق این است که داوران مرد حسود هستند و نمیتوانند این موضوع را تحمل کنند که داوران زن بخواهند جای آنها را بگیرند.»
فراپارت در سال ۲۰۱۹ به اولین داور زنگ تبدیل شد که در رقابتهای لیگ یک فرانسه قضاوت کرده است. او در همان سال به عنوان اولین زنی انتخاب شد که فینال سوپرجام را داوری کرد و در سال ۲۰۲۰ اولین داور زنی بود که در لیگ قهرمانان حضور داشت.
آخرین دستاورد مهم او قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ و در دیدار بین دو تیم آلمان و کاستاریکا بود و به این ترتیب به اولین زنی تبدیل شد که در بالاترین رقابت فوتبال مردان داوری کرده است.